Autor Wątek: słabe hamulce w tyle (bębny)  (Przeczytany 5157 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

słabe hamulce w tyle (bębny)
« dnia: Listopad 12, 2008, 22:14:12 pm »

platinum

  • Gość
witam, jak w temacie, mam wrazenie ze tylnie hamulce slabo chwytaja, uzywajac recznego wraz z noznym jest lepiej
mam kilka pytan:
1. czy jestem sam zrobic, np wymienic w razie potrzeby szczeki, tloczek itp (nigdy tego nierobilem dlatego chce byc pewny, zeby czegos przy okazji cos bardziej nie popsuc)?? o czym powinienem pamietac rozbierajac( wymieniajac ) szczeki, tloczek??
przed wykreceniem tloczka spuscic olej hamulcowy?

2. gdy juz przyjdzie do wymiany szczek badz tloczka, jakiej firmy kupic ( nie maden in China)??

powyzszy temat kieruje do osob ktore nie jedno w bebnach robili, wymieniali itp

dzieki

słabe hamulce w tyle (bębny)
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 12, 2008, 22:17:34 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
nic nie spuszczać. po odkręceniu tłoczka dokręcić szybko nowy by płyn nie uciekał
tłoczek wymieniasz tylo w jednej sytuacji -CIEKNIE bedzie widać po sciągnieciu bębna że coś tam brudno jakby olejem wysmarowane. możesz smiało robić ciezko coś popsuć no może samoregulator wymaga mimo wszystko reglacji

słabe hamulce w tyle (bębny)
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 13, 2008, 18:30:58 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "Van#1860"
tłoczek wymieniasz tylo w jednej sytuacji -CIEKNIE(...)

jest jeszcze druga sytuacja - cylinderek stoi ;) rzadko, bo rzadko, ale zdarza sie.
to ja, byly Marcin#839

słabe hamulce w tyle (bębny)
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 13, 2008, 20:16:36 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
podciągnij samoregulator,ale uważaj bo jak bęben ma próg to potem go nie  założysz, mozna to zrobić przez otwór w bębnie po śrubie trzeba tylko ustawić odpowiednio bęben tak aby otwór  pokrywał się z pokrętłem samolegulatora.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

słabe hamulce w tyle (bębny)
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 13, 2008, 20:27:14 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
czy po zaciągnięciu ręcznego pedał jest twardzszy? czy tyklo jepiej hamuje?

bo kwestą może byc równiez uszkodzony korektor hamowania. skoro ręczny jest dorby- znaczy nie jest żle. najlepiej wyjąc korektor i zobacyć. wystarczy kupić mufkę ( złaczkę) do przewodów, kosztuje koło 5zl i wstawić ją zamiast korektora( jest pod pompą hamulcową)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

słabe hamulce w tyle (bębny)
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 13, 2008, 20:45:29 pm »

platinum

  • Gość
z tego co sie juz zorientowalem, to nie mam korektora hamowania, takze powinno ostro hamowac, a tak nie jest, ( podczas ostrego hamowania zawsze blokuja mi sie przednie kola -ostro nurkuje w przod). Gdy pomagam sobie recznym, mocno go ciagnac, przyblokowuje mi sie jedno tylnie kolo, 2 nic i wlasnie przy tym 2 kole, na zewnatrz, w miejscu przylaczu przewodu hamulcowego (sztywnego) widac plame oleju, nie jest to swieze, nie  cieknie mi sie "ciurkiem" ale jest, w czasie konserwacji wyczyscilem to- patrzac po jakims czasie widac bylo wlasnie spowrotem rozlanie sie oleju- takze mysle ze albo to jest kwestia odkrecenia tylko przewodu, przesmarowania i zakrecenia, badz  wymiana cylinderka

jak sprawdzic sprawne dzialanie cylinderka??, gdy odkrecilem beben na 1 kole, widzialem nierowno wytarte szczeki, deptajac nozny hamulec szczeki rozchodza sie nierowno (ta wytarta wychyla [rozchodzi] sie bardziej od drugiej)

słabe hamulce w tyle (bębny)
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 13, 2008, 21:18:35 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
jak byś nie miał korektora to na bank by ci dobrze hamowało- bo wtedy hamuje tyl az za dobrze- na pusto staje szybciej niz przód. a jak cieknie cylinderek to trzeba wymienic. krektor w lukasie jest inny niz starym systemie-ale mocowanie zostaje co moze wyglądac na brak korektora

Cytat: "platinum"
jak sprawdzic sprawne dzialanie cylinderka??, gdy odkrecilem beben na 1 kole, widzialem nierowno wytarte szczeki, deptajac nozny hamulec szczeki rozchodza sie nierowno (ta wytarta wychyla [rozchodzi] sie bardziej od drugiej)

w pytaniu jest odowiedz. tłoczki w cylinderku muszą chodzić leciutko, bez oporów, gumki nie mogą być podarte, nic nie może cieknąc
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

słabe hamulce w tyle (bębny)
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 13, 2008, 23:44:00 pm »

platinum

  • Gość
jednka mam korektor sily hamowania, myslalem ze znajduje sie on przy zawieszeniu tylnim jednak przy Lucasie jest w innym miejscu, blisko skrzyni biegow, takze go mam
mozna to ustrojstwo wywalic? czy jest mozliwosc regulacji jego dzialania?

słabe hamulce w tyle (bębny)
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 14, 2008, 01:52:16 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13856
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mozna go pochylic ,ustawiajac bardziej do pionu zmniejsza sie jego dzialanie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

słabe hamulce w tyle (bębny)
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 14, 2008, 13:11:08 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
korektor montowali w 2 miejscach w plusie tuż przy pompie hamulcowej i pod spodem  auta na wysokości kierowcy
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

słabe hamulce w tyle (bębny)
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 16, 2008, 11:03:35 am »

platinum

  • Gość
wymienilem wlasnie wczoraj szczeki i cylinderki w obu bebnach- troche jednak jest roboty
i wlasnie mam pytanie, o przewod rurkowy, miedziany co idzie z trojnika do cylinderka, jak u was po wymianie cylinderka siedzial ten przewod??, u mnie, mimo ze srube dokrecilem do oporu, juz prawie klucz przeskoczyl- przewod przy cylinderku sie rusza (przy obu cylinderkach) czy bede musial te przewody teraz wymienic? trudno jest mi teraz powiedziec czy plyn sie wydostaje, jest mokro ale jest to wynikiem przekrecenia cylinderka z starego na nowy (troche mi  ucieklo wowczas plynu)

słabe hamulce w tyle (bębny)
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 16, 2008, 11:51:44 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Przewód metalowy, po dokręceniu kołnierza, nie ma prawa się ruszać  :!:
Jak się rusza, to nie odpowietrzysz układu/ będzie ciekło.
Ja u siebie przy pompie tak miałem i zakułem przewód na nowo.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

słabe hamulce w tyle (bębny)
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 19, 2008, 02:35:53 am »

platinum

  • Gość
chyha nic nie cieknie, plynu  nie ubywa
wczoraj bylem na przegladzie, hamulce przeszly bez problemu, takze jest ok

słabe hamulce w tyle (bębny)
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 08, 2009, 14:19:05 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Cytat: "KGB"
mozna go pochylic ,ustawiajac bardziej do pionu zmniejsza sie jego dzialanie


Czyli żeby koła lepiej hamowały to musi być jak najbardziej poziomo czy odwrotnie ?
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

słabe hamulce w tyle (bębny)
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 08, 2009, 21:40:42 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
pionowo
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

słabe hamulce w tyle (bębny)
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 10, 2009, 07:14:57 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Dziękuję

[ Dodano: 09 Cze 2009 16:19 ]
Kolejny problem z tymi hamulcami ... Zrobiłem tak ze rozkręciłem regulator ile się dało i wcisnołem bęben ... bo w środku jak patrzyłem wszystko pięknie chodzi ... tylko teraz jak jeżdze to jak wczoraj dotknołem bębna to był tak gorący że mało nie została na nim skóra z mojego palca ... zaznacze że wcześniej bębny były co najwyżej letnie po dłuższej jeździe ... I z tąd nasówa się moje pytanie ... czy bębny powinny być gorące ... bo ktoś mi wczoraj powiedział że nie bo mogą się zapalić okładzinki ... jak dziś sprawdzałem to samochód do przodu się toczy ... trochę zwalnia ale nie wydaje mi się żeby bardziej niż wcześniej ... jak tałem pod lekkim skosem to do przodu się staczał to tył przy bardzo małym skosie nie dopiero przy większym ... proszę o pomoc ... (założyłem nowe bembny i okładzinki, linka wymieniona dwa lata temu chodzi ładnie ale koła i tak nie blokują na ręcznym, a dociągnięta tak że da się ją maksymalnie wyciągnąć na cztery zęby) ... koła blokują tylko przy jeździe do tył gdy wcisnę pedał ...

Pozdrawiam

[ Dodano: 09 Cze 2009 16:20 ]
Kolejny problem z tymi hamulcami ... Zrobiłem tak ze rozkręciłem regulator ile się dało i wcisnołem bęben ... bo w środku jak patrzyłem wszystko pięknie chodzi ... tylko teraz jak jeżdze to jak wczoraj dotknołem bębna to był tak gorący że mało nie została na nim skóra z mojego palca ... zaznacze że wcześniej bębny były co najwyżej letnie po dłuższej jeździe ... I z tąd nasówa się moje pytanie ... czy bębny powinny być gorące ... bo ktoś mi wczoraj powiedział że nie bo mogą się zapalić okładzinki ... jak dziś sprawdzałem to samochód do przodu się toczy ... trochę zwalnia ale nie wydaje mi się żeby bardziej niż wcześniej ... jak tałem pod lekkim skosem to do przodu się staczał to tył przy bardzo małym skosie nie dopiero przy większym ... proszę o pomoc ... (założyłem nowe bembny i okładzinki, linka wymieniona dwa lata temu chodzi ładnie ale koła i tak nie blokują na ręcznym, a dociągnięta tak że da się ją maksymalnie wyciągnąć na cztery zęby) ... koła blokują tylko przy jeździe do tył gdy wcisnę pedał ...

Pozdrawiam
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`