Autor Wątek: Rover - problemy z automatycznym ssaniem  (Przeczytany 6189 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - problemy z automatycznym ssaniem
« dnia: Styczeń 08, 2004, 07:53:17 am »

Anonymous

  • Gość
Witam
Mam Poldka Rovera i mam od pewnego czasu problem przy rozruchu silnika - na
zimnym silniku nie uruchamia sie automatyczne ssanie - nie wiem moze jest
jakis czujnik temperatury sterujacy uruchamianiem tego ssania. W tej chwili
efekt jest taki, ze silnik po uruchomieniu i po nagrzaniu ma takie same
obroty (1200). Co moze byc przyczyna tej sytuacji?
Gdzie znajduje sie czujnik temperatury odpowiedzialny za sterowanie ssaniem, bo mysle , ze to moze byc to.
Objawy sa takie jak napisalem nie ma zwiekszenia obrotow na zimnym silniku.
Silnik krokowy dziala chyba poprawnie bo tuz po uruchomieniu trzyma te 1200
obrotow ,a po przegazowaniu lagodnie schodzi na wolne obroty.
Please help.
Piotr z Gdyni

Rover - problemy z automatycznym ssaniem
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 08, 2004, 08:37:59 am »

Darek

  • Gość
Silnik krokowy możesz sprawdzić sposobem, który podał kolega Bocian.
Na stojącym silniku i włączonym zapłonie przekręć przepustnicą pięć razy do maksimum. Silnik krokowy powiniem ustawić przepustnicę na minimum (warcząc trochę) potem idzie do maksimum swojego zakresu i powraca zatrzymując się na krótkie chwile w dwóch miejscach. SprawdŹ, czy nie zacina się taki błyszczący popychacz w gumowej osłonce.
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest na rurce pomiedzy silnikiem a ścianką przedziału pasażerskiego. Jest to miejsce niewygodne do manipulacji. Na zimnym silniku powinno być 1200 obr/min a na rozgrzanym 850.
Darek

Rover - problemy z automatycznym ssaniem
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 08, 2004, 08:57:24 am »

Anonymous

  • Gość
Silnik krokowy sprawdzałem - ten trzpień porusza sie swobodnie (nasmarowalem). Przepustnice sprawdzalem metoda podana - wyglada, ze silnik krokowy dziala.
Jesli chodzi o czujnik temperatury (ponad kolektorem wydechowym) to owszem jest w tamtym miejscu, ale ten chyba sluzy tylko do wskaznika analogowego w kabinie - podlaczona jedna zyla (dziala ok). Czy to jest jedyny czujnik temperatury, czy moze jest jakis inny sterujacy ssaniem?

Rover - problemy z automatycznym ssaniem
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 08, 2004, 11:01:42 am »

Darek

  • Gość
Ten czujnik o którym piszesz, jest tylko do wskaŹnika w kabinie i do uruchamiania dmuchawy na chłodnicy. Czujnik połączony z komputerem ECU jest, tak jak napisałem z tyłu za silnikiem i widać go tylko, jeśli położysz się na silniku. Podpięty jest takim samym wtykiem jak wtryskiwacze. Ze względu na trudny dostęp i konieczność zdjęcia sprężystej zapinki, zdjęcie tej wtyczki jest bardzo trudne. Mi się udało ją niestety uszkodzić, kiedy próbowałem wyrwać na siłę.
Jeśli wytrzymasz do jutra, to podam ci numery końcówek na wtyku ECU do których dochodzi sygnał z tego czujnika. Będziesz mógł omomierzem sprawdzić, czy są sprawne połączenia i czy czujnik reaguje na zmianę temperatury, bez zdejmowania tej piekielnej wtyczki.
U ciebie objawy są takie jakby wskazywał, że silnik jest ciągle zimny.
Darek

Rover - problemy z automatycznym ssaniem
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 08, 2004, 11:40:51 am »

Anonymous

  • Gość
Dokładnie tak. Z góry dziękuję za pomoc.
Piotr

Rover - problemy z automatycznym ssaniem
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 08, 2004, 13:26:01 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
U mnie jest tak samo, ale nie zawsze tak bylo, a pojawilo sie odkad mialem dzwona. Nie wiem niestety dlaczego tak sie dzieje.
to ja, byly Marcin#839

Rover - problemy z automatycznym ssaniem
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 08, 2004, 14:14:37 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Witka.
 Po pierwsze to za włączanie wentylatora odpowiada czujnik na chłodnicy a nie ten przy głowicy silnika.
Po drugie to nie zapomnijcie zaprogramować ponownie komputera po zdjęciu wtyczki. Robi się to tak że na zimnym silniku odpalamy auto bez dodawania gazu i czekamy aż się załączy wentylator na chłodnicy. Wtedy automatyczne ssanie będzie działać najlepiej, bo komputer po skasowaniu wprowadzi na nowo ustawienia rzeczywiste a nie wartości średnie.

Mimo że to brzmi dziwinie ale komputer w Roverze też się uczy.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - problemy z automatycznym ssaniem
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 09, 2004, 11:06:03 am »

Darek

  • Gość
Jeśli po odpieciu wtyczki od ECU będziesz patrzył na jej czoło kiedy zapięcie będzie na górze, to sygnał czujnika temperatury cieczy będzie czwarty od lewej. Drugi przewód czujnika dołączony jest do masy czujników - siódmy od lewej. Uwaga, masy czujników i masa samochodu połączona jest dopiero po dopięciu wtyczki do ECU.
Darek

Rover - problemy z automatycznym ssaniem
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 09, 2004, 11:20:13 am »

Anonymous

  • Gość
Wielkie dzięki na pewno sprawdzę.
Mam jeszcze jedno pytanie jaką rezystancję ma ten czujnik w stanie zimnym i nagrzanym, może montując rezystor (z wyłącznikiem)mógłbym go obejść, bo jak znam Daewoo to sensor jest nieosiagalny, a jesli jest to kosztuje 350 PLN. (jak np. czujnik położenia wału - nie do dostania w zeszłym roku szukalem go blisko miesiac czasu bezskutecznie)

Rover - problemy z automatycznym ssaniem
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 10, 2004, 00:21:00 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
eee tam bylo pisac do nas :-) my go po niedlugich poszukiwaniach dostalismy w Lublinie troche fuksem ale byl do dostania :-)
co do czujnika jest to chyba termistor tylko nei pamietam czy NTC czy PTC wiec przy znajomosci parametrow da sie cus dobrac w sklepie elektronicznym
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - problemy z automatycznym ssaniem
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 10, 2004, 08:29:07 am »

Bobi#1197

  • Gość
Może powiedz mi czy jak uruchamiasz silnik to pracuje ci silniczek krokowy a nawet jak włączasz zapłon to on się ustawia i pracuje widać gołym okiem?????? Ja miałem tak samo rozebrałem go i umyłem i nasmarowałem i oczywiście nasmarowałem i oczyściłem wtyczki i teraz jest oki, a jeszcze jedno jest taka mała śrubka przy silniczku, co prawda lepiej jej nie ruszaj chyba ze bolec z silniczka nie sięga do niej to masz przyczynę jest to trudne do regulacji, ale dasz rade kwestia wprawy wystarczy ze się ją ruszy o 1/8 obroty a na obrotach to jest około 200 obrotów..

Rover - problemy z automatycznym ssaniem
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 10, 2004, 19:42:45 pm »

Anonymous

  • Gość
Dzieki za pomoc znalazlem ten czujnik pod maską (miejsce rewelacja). Przy ostatniej naprawie w ASO ktos uszkodzil wtyk i nie byl wlaczony. Faktycznie czujnik jest w ECU na w/w zaciskach (dzieki :D ), w stanie zimnym ma 5,5 k ohm. Po właczeniu wtyczki wszystko jest ok.
Dzieki pozdrawiam Piotr.

Rover - problemy z automatycznym ssaniem
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 12, 2004, 12:03:19 pm »

Darek

  • Gość
Cieszę się, że wszystko jest już w porządku i bezkosztowo.
Darek