Autor Wątek: Problem z hamulcami dosc dziwny (1.6 GSI 2000r.)  (Przeczytany 3818 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z hamulcami dosc dziwny (1.6 GSI 2000r.)
« dnia: Maj 10, 2009, 11:27:44 am »

Gabriel83

  • Gość
Witam
jak juz wczesniej wspomnialem nie jedzilem poldziem jakies dwa miesiace i teraz gdy zaczalem to rozne dziwne rzeczy sie z nim dzieja ale do rzeczy chodzi tym razem o hamulce. Tarcze sa nowe klocki tez tloczki nasmarowane i dzialaja prawidlowo niewspomne o tym ze plynu nie brakuje w zbiorniczku i nie ma mowy o zapowietrzeniu ale co ciekawe gdy sie hamuje to kolo prawe mocniej hamuje od lewego to raz a dwa pedal hamulca w wchodzi do polowy zanim zacznie hamowac. Co to jest za objaw i czym spowodowany z gory dziekuje za pomoc

Problem z hamulcami dosc dziwny (1.6 GSI 2000r.)
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 10, 2009, 11:33:07 am »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
A w jakim stanie sa okladziny tylnich hamulcow?
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Problem z hamulcami dosc dziwny (1.6 GSI 2000r.)
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 10, 2009, 11:59:58 am »

Gabriel83

  • Gość
Okladziny z tylu rozniez sa nowe....
rezny dziala juz na pierwszym "zabku"

Problem z hamulcami dosc dziwny (1.6 GSI 2000r.)
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 10, 2009, 12:09:03 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
wedlug mnie hamulce jednak sa zapowietrzone. Mozesz to zrobic samemu. Sciagnij kola, poluzuj odpowietrzniki i niech plyn sam sobie leci. Poczekaj z 5 minut i zwracaj uwage na poziom plynu. W razie co dolej. zrob tak samo z tylem. jak po tym nic sie nie poprawi to bedziemy dalej myslec.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Problem z hamulcami dosc dziwny (1.6 GSI 2000r.)
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 10, 2009, 12:17:21 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Wygląda na to że są zapowietrzone. Problemem mogłyby być tylne hamulce.. ale skoro ręczny działa.. to tylko odpowietrzenie zostało.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Problem z hamulcami dosc dziwny (1.6 GSI 2000r.)
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 10, 2009, 13:11:18 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "mlodyolek#1934"
Sciagnij kola, poluzuj odpowietrzniki i niech plyn sam sobie leci.
z własnego doświadczenia dodam, że warto przed poluzowaniem odpowietrznika kilka razy depnąć pedał hamulca i jak się da to zablokować w pozycji "wciśnięty" - ja zapieram trzonkiem od młota :wink: o spód deski rozdzielczej :).
Daje to tyle, że powietrze zostanie szybciej wypchnięte z układu i cały zabieg trwa szybciej.
Oczywiście jeszcze szybciej jest mieć kogoś do pomocy, kto będzie "pompował" pedałem hamulca :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Problem z hamulcami dosc dziwny (1.6 GSI 2000r.)
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 10, 2009, 13:19:49 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytuj (zaznaczone)
Oczywiście jeszcze szybciej jest mieć kogoś do pomocy, kto będzie "pompował" pedałem hamulca  
_________________
zgadza sie. Ale ja napisalem ze mozna to zrobic samemu i podalem jak to zrobic. Ale Twoja racja rowniez jest dobra racja jak moja racja  :P
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Problem z hamulcami dosc dziwny (1.6 GSI 2000r.)
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 12, 2009, 20:41:30 pm »

Gabriel83

  • Gość
Zlozylem wizyte u mechanika i dowiedzialem sie sporo nastepujacych rzeczy a mianowicie co do silnika musze wymienic uszczelniacz walu korobowego (przod) uszczelniacz walka rozrzadu a tymsamym pasek, nastepnie lewa tylna "kosc"; z lewej strony z przodu koncowke krotka i dluga, sworzen dolny zwrotnicy; z prawej strony wspornik drazka kierownicy tuleje metalowo gumowa wahacza dolnego; poduszke skrzyni plus krzyzak z tylu bo sie zacina. Teraz moje pytanie Kto mi pomoze aby doprowadzic mojego poldzia do stanu uzywalnosci??? aha co do hamulcow hamuje mi tylko jedna sekcja :( umnie zaden mechanik niechce sie podjac napraw bo przy poldku grzebac im sie niechce:( a ja sam nieznam sie nie mam zielonego pojecia POMOCY!!!!

Problem z hamulcami dosc dziwny (1.6 GSI 2000r.)
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 12, 2009, 20:48:00 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Gabriel83, wszystko oprócz uszczelniaczy wymienisz bez problemu sam  :!:
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Problem z hamulcami dosc dziwny (1.6 GSI 2000r.)
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 12, 2009, 21:37:33 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
A dlaczego oprócz uszczelniaczy ? To akurat nawet jakichś specjalnych narzędzi nie wymaga typu ściągacz. Nie kłuć się  :D
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Problem z hamulcami dosc dziwny (1.6 GSI 2000r.)
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 12, 2009, 21:38:43 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "DF"
A dlaczego oprócz uszczelniaczy ? To akurat nawet jakichś specjalnych narzędzi nie wymaga typu ściągacz. Nie kłuć się  :D


No można i tak ;) Ale przy wymianie paska, to już trzeba mieć trochę wiedzy albo....
Dużo chęci i wystarczy  8)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Problem z hamulcami dosc dziwny (1.6 GSI 2000r.)
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 12, 2009, 21:45:51 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Sobie kolega trochę poczyta i popróbuje i się rozkręci. Bo w polonezie stale coś trzeba naprawiać. W miarę zdobywania doświadczenia okaże się, że wymiana paska rozrządu jest prosta jak łańcucha w rowerze...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Problem z hamulcami dosc dziwny (1.6 GSI 2000r.)
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 12, 2009, 22:16:06 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Zwłaszcza że w kwestii paska to nawet chyba ART jest :roll:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Problem z hamulcami dosc dziwny (1.6 GSI 2000r.)
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 13, 2009, 13:12:10 pm »

Gabriel83

  • Gość
No dobra Szanowni Koledzy a co z hamulcami??? hamuje mi tylko prawy przod i lewy tyl:(
klocki sa nowe tarcze tez plynu nie brakuje nie wspomne o tyle gdzie okladziny sa ok`a reczny jest jak zyleta

Problem z hamulcami dosc dziwny (1.6 GSI 2000r.)
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 13, 2009, 15:08:18 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
możesz mieć zatarty tłoczek z przodu, lub prowadnice zacisku zardzewiały i nie ma "poślizgu" na prowadnicach.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja