Autor Wątek: POMOCY GLOWICA W ROVERKU  (Przeczytany 2409 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

POMOCY GLOWICA W ROVERKU
« dnia: Luty 03, 2005, 19:10:56 pm »

gosc qzin

  • Gość
:shock: [shadow=red][/shadow][glow=yellow][/glow][glow=black][/glow]POMOCY wlasnie rozebralem silnik (zdjelem glowice ) oddalem do planowanie ale niewiem czy warto by bylo ja jeszcze sprawdzic na szczelnosc?? Padla uszczelka pod glowica po 130 tys ,plyn w oleju etc.. nawet na jednym garku woda  :eek:
Co radzicie spradzac szczelnosc ?? i jak potem dokrecac ta glowice , slyszalem ze w tych k-16 zaworowych sa jakies szczgulne zasady z tymi dlugimi szpilkami!!!
POMOCY gg: 3676505 mail qzin@op.pl

POMOCY GLOWICA W ROVERKU
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 03, 2005, 19:14:58 pm »

Czaku

  • Gość
Oplaca sie sprawdzic bo wtedy wyjdzie czy jest gdzies peknieta a po za tym to maly koszt  sprawdzenia

POMOCY GLOWICA W ROVERKU
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 04, 2005, 13:17:32 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
polecam przeczytać temat. "Operacja na otwartym sercu 1,4" (skorzystaj z wyszukiwarki albo na piechotę). Lektury  jest na całe popołudnie ;) . Wszystko o głowicy 1,4. Tam powiniene? znale?ć odpowiedzi na większo?ć pytań.

A szczelno?ć warto sprawdzić je?li były przecieki płynów. Będzie 100% pewno?ci co do głowicy.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

POMOCY GLOWICA W ROVERKU
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 04, 2005, 14:31:23 pm »

boczek#1851

  • Gość
Temat wraca jak bumerang - 3 tygodnie temu wymieniałem uszczelkę (olej w płynie). Sprawdzanie, planowanie i jako? jeżdżę (jak z jajkiem). Zastanawiam się czy nie warto byłoby zastosować uszczelkę klingielitow? (wykonan? oczywi?cie profesjonalnie). Jak mi padnie (tfu tfu) kolejny raz to spróbuję - może to będzie rozwi?zanie.

POMOCY GLOWICA W ROVERKU
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 08, 2005, 23:25:48 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytuj (zaznaczone)
Zastanawiam się czy nie warto byłoby zastosować uszczelkę klingielitow? (wykonan? oczywi?cie profesjonalnie). Jak mi padnie (tfu tfu) kolejny raz to spróbuję - może to będzie rozwi?zanie


nie radze bo uszczelka metalowa jest miedzy innymi po to by potem nie trzeba bylo dociagac glowicy, poza tym uszczelka podglowicowa jest wykonana bardzo nowoczesnie. jej okladziny sa ze stali nierdzewnej. Otwory dla cylindrow maja brzegi osloniete pierscieniami ognioodpornymi, ktore zostaja scisniete pomiedzy powierzchniami przylegania glowicy i kadluba. Brzegi otworow w uszczelce podglowicowej, sluz?ce dla przeplywu plynu chlodzacego, sa osloniete elastomerem. W ogolnosci, uszczelka podglowicowa wymaga malego nacisku pomiedzy powierzchniami przylegania glowicy i kadluba. Tego rodzaju uszczelka zostala zastosowana po raz pierwszy w malym silniku benzynowym. Okazala sie jednak bardzo trwala we wszystkich przeprowadzonych probach.

ostatnie zdanie jest ciekawe :-)

wiecej info o tym silniku w moim artku na stronie roverk.pl
http://roverki.pl/article.php?sid=350
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350