Autor Wątek: Silnik z lanci 1,6  (Przeczytany 18924 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #60 dnia: Sierpień 28, 2011, 14:26:34 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
Czyli łapa pozostaje z OHV? Poza tym Koło zamachowe, całe sprzęgło, rozrusznik z Łady?  Czy są jeszcze jakieś niespodzianki na które mogę napotkać?
Tak, łapa i łożysko z ohv zostaje. Koło zamachowe z "kwadrata" (dohc 1608), chociaż z tego co wiem Ładowe jest identyczne. Sprzęgło 200mm z OHV wchodzi bez żadnych przeróbek. Rozrusznik ja mam duży z Łady i trzeba go było nieco podszlifować od strony bloku bo się skubany lekko opierał. Przypuszczam że wersja z przekładnią planetarną wejdzie bez żadnej rzeźby. Łożysko wałka sprzęgłowego nie pasuje z OHV, średnica zew. jest mniejsza, bodaj 32mm, reszta wymiarów identyczna. Potem trzeba dorobić tulejkę do otworu centralnego w kole zamachowym bo na nim ustalana jest współosiowość z wałem korbowym. Wałek sprzęgłowy należy lekko skrócić bo się opiera o wał korbowy. Górną część dzwonu trzeba lekko podszlifować żeby zrobić miejsce dla płyty zamykającej płaszcz wodny w bloku.

Co do lewarka to więcej fotek nie mam, ale pomysł jest banalny. Jeżeli dobrze przeliczysz dźwignie to przy okazji skrócisz mu skok. Chodzi to bardzo precyzyjnie, nie ma żadnych luzów.

PS: Pamiętajcie, nie da się!

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #61 dnia: Sierpień 28, 2011, 15:20:06 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
super. właśnie o to mi chodziło. A powiedz mi czy ten mechanizm lewarka jest stabilny? ładnie wybiera biegi? A co do tunelu, wejdzie tam bez problemu? nic nie trzeba wycinać prócz otworu na lewarek?
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #62 dnia: Sierpień 28, 2011, 15:31:20 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
super. właśnie o to mi chodziło. A powiedz mi czy ten mechanizm lewarka jest stabilny? ładnie wybiera biegi? A co do tunelu, wejdzie tam bez problemu? nic nie trzeba wycinać prócz otworu na lewarek?
Tak mechanizm jest sztywny, tak jak pisałem nie ma żadnego luzu i jest bardzo precyzyjny.
W fabryczny tunel się nie zmieści, trzeba zrobić trumienkę jak przy pionowym lewarku na skrzyni od 131.

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #63 dnia: Sierpień 28, 2011, 23:02:59 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Masz może jakieś fotki jak dokładnie przerobić tą łapę i z czego jest łapa lada/fso(ktoś przerabiał a nigdzie nie mogę znaleźć materiałów jak to zrobić,
Kwestia wspawania mocowania odboju po drugiej stronie -hydraulika ma od strony dziury na łape, a mechaniczny system musi miec po drugiej stronie


Wymiary można zdjąć z dzwonu od OHV, co ciekawe jest on przystosowany pod łapę z łady na hydrauliczne sterowanie (zapewne pozostałości po dużym Fiacie).
Tylko jezeli pochodzi od skrzyni fiatowskiej(4 biegowej) 5 z poloneza nie ma juz zaznaczonego miejsca na hydraulike

Patent z mocowaniem drazka bardzo ciekawy, ale prosciej chyba jest poszukac skrzyni od argenty z pionowym drazkiem która odrazu przyjmuje kolo zamachowe 215mm, ale rozumiem ze tutaj głowna kwestia było pozostawienie skrzyni od FSO
« Ostatnia zmiana: Sierpień 28, 2011, 23:06:52 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #64 dnia: Sierpień 29, 2011, 12:13:04 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Kwestia wspawania mocowania odboju po drugiej stronie
po pierwsze 'odbój' jest stalowy, więc ciężko go do alu przyspawać, po drugie, w skrzyniach do ohv-ek do końca pozostało nienagwintowane mocowanie do 'odboju' starej łapy.
Tylko jezeli pochodzi od skrzyni fiatowskiej(4 biegowej) 5 z poloneza nie ma juz zaznaczonego miejsca na hydraulike
ma! tak samo jak w poprzednim przypadku, nadlew pozostał, tylko nie ma otworów i gwintu.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #65 dnia: Sierpień 29, 2011, 22:09:41 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
po pierwsze 'odbój' jest stalowy, więc ciężko go do alu przyspawać, po drugie, w skrzyniach do ohv-ek do końca pozostało nienagwintowane mocowanie do 'odboju' starej łapy.
Nigdzie nie napisalem zeby spawac odboj tylko mocowanie, ewentualnie nadlac tigiem czy cos. Skrzynia od OHV rzeczywiscie ma otwor tak jak piszesz bo dzisiaj sprawdziłem, pomyliło mi sie ze skrzynia z dohc ktora takiego nie posiada
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #66 dnia: Sierpień 29, 2011, 22:57:04 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Wszystko fajnie piszecie o skrzyni z ohv ale ja myślę czy ona wogule wytrzyma taki moment jaki generuje silnik z turbo plus te obroty - do tego sprzęgło 190 , ogólnie to nie chcę być sceptykiem ale czarno to widzę - ja wiem z doświadczenia że uwaliłem zdrową OHVką 2 skrzynie , do tego w moim 1.6 DOHC n/a potrafię przyjarać sprzęgło więc chyba lepiej nie kminic ze skrzynią z OHV tylko od razu z czymś mocniejszym
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #67 dnia: Sierpień 29, 2011, 23:47:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ohv ma sprzeglo 200mm ,a nie 190,
co do wytrzymalosci to kraza legendy ,tak samo jak o moscie - a jednak np. takie Trucki udowadniaja ze nie jest zle :p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #68 dnia: Listopad 16, 2011, 13:59:47 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
I jak projekt już śmiga??
Co do zapłonu to raczje za 600-700 zł kupiłbyś megasquirta i miałbyś pełną kontrolę zapłonu oraz co ważne kiedyś można by się było pokusić o wtrysk paliwa i ładne tego wystojenie.Nie wspomnę o kilku bajerach jak stabilizacja biegu jałowego, boost controller - który działa nawet poprawnie, procedura startu itp.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #69 dnia: Listopad 16, 2011, 22:55:36 pm »

Buszek

  • Gość
A tutaj za 600-700 zł ma ecu majstra 3 + edis i ma pełną kontrolę zapłonu + sa paliwowy .

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #70 dnia: Marzec 19, 2012, 07:18:53 am »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #71 dnia: Marzec 19, 2012, 09:19:07 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
załóż BOV  a tak ogólnie to mega pozytywnie

pozdrawiam

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #72 dnia: Marzec 19, 2012, 18:41:14 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
załóż BOV
Po co? Specjalnie nie zakładałem, efekty dźwiękowe jak Audi S1.  ;> O zmułkę po zmianie biegu się nie martwię, przecież nie będę się ścigał Polonezem... :P

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #73 dnia: Marzec 19, 2012, 19:34:11 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Surge jest seksi ale niezdrowe

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #74 dnia: Marzec 19, 2012, 19:46:10 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
Surge jest seksi ale niezdrowe
Jak zdechnie to będzie okazja żeby Holseta założyć. :D

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #75 dnia: Marzec 20, 2012, 09:29:25 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Holseta  <lol> <lol> to grubo

pozdrawiam , banana na twarzy życzę