Autor Wątek: Różnice w głowicach silnika Poloneza  (Przeczytany 6909 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Różnice w głowicach silnika Poloneza
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 14, 2010, 00:24:53 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
tak. tłoki poloneza też mają wkładki zmniejszające rozszerzalność pod wpływem temperatury. gorzowskie tłoki były jednymi z lepszych na rynku.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Różnice w głowicach silnika Poloneza
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 14, 2010, 00:28:20 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A czym się różni głowica silnika 1300 od 1500?
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Różnice w głowicach silnika Poloneza
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 14, 2010, 10:25:27 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1211
dołem silnika i zamontowanym na nią gaźnikiem. :)
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Różnice w głowicach silnika Poloneza
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 14, 2010, 11:17:25 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Cytat: "wrb"
tak. tłoki poloneza też mają wkładki zmniejszające rozszerzalność pod wpływem temperatury. gorzowskie tłoki były jednymi z lepszych na rynku.


Wszystkie współczesne tłoki silników spalinowych mają takie wkładki. Tłoków bez nich nie stosuje sie już w zasadzie z racji na ich zawodność i nieprzewidywalną rozszeżalność pod obiążeniem (np. silniki w stacyh Zukach, Nysach i Warszawach miały tłoki bez wkładek, ze szczeliną dylatacyjną na płaszczu tłoka, która miała zapobiegać jego nadmiernemu rozszeżaniu od temperatury.
Wkładki w tłokach mają zabezpieczać go przed nadmiernym "puchnięciem" w kierunku poprzecznym, które odpowiada za zacieranie się tłoka w cylindrze. Wkładki owe są ze stali, zatopione w tłoku działają jak bimetal i tłok "puchnie" w kierunku wzdłużnym, a w poprzecznym, jest przez nią "trzymany", przez co można zastosować małe luzy tłoka w cylindrze i poprawną jego pracę już na zimnym silniku.
Sam płaszcz tłoka, gdy jest on zimny, posiada nieco inne wymiary niż wtedy, gdy jest nagrzany. Dla tego też, tłoki podczas wykonywania, mają nadawany ściśle określony kształt płaszcza, na specjalnych obrabiarkach - kopiarkach. Zimny tłok ma w przybliżeniu kształt beczki, po nagrzaniu zaś, rozpręża się i osiąga wymiarami kształt zbliżony do walca.
Dla tego też NIE MOŻNA rżnąć silnika, gdy jest on jeszcze zimny, bo nierozpręzone tłoki, gdy dostaną obciążenie, zaczną źle pracować w cylindrze i od tego, szybciej narażone będą na większe zużycie, utratę pasowania w cylindrze, a nawet zatacie.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Różnice w głowicach silnika Poloneza
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 14, 2010, 15:46:24 pm »

toudy

  • Gość
Cytat: "maciejowski"
przede wszystkiem w kancie z silnikiem fiatowskim rozrząd był na łańcuchu, w pn-ie na pasku.
poza tym: inny wał korbowy, tłoki, pompa oleju, pompa wody, mocowanie alternatora, inaczej poprowadzone kanały olejowe, brak filtra odśrodkowego, filtr oleju o pełnym przepływie umieszczony w innym miejscu i pewnie coś jeszcze.


to który lepszy? :P

Różnice w głowicach silnika Poloneza
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 14, 2010, 23:30:13 pm »

Larry075

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
przede wszystkiem w kancie z silnikiem fiatowskim rozrząd był na łańcuchu, w pn-ie na pasku.


To łańcuch był w tym samym miejscu co pasek?

Różnice w głowicach silnika Poloneza
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 14, 2010, 23:36:48 pm »

Offline KristofX

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.4GSi16v :D
Cytat: "Larry075"
To łańcuch był w tym samym miejscu co pasek?

Dokładnie
Cytat: BMW Autoklub
...wstąp do PTK... Poza doradzeniem w kwestii silnika i ustawień samochodu, potrafią przeprojektować pół auta na odległość.

'97 FSO Polonez Caro 1.6GLi "F-18"
'00 Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.4GSi16v "Wisienka"
'98 Subaru Impreza GT

Różnice w głowicach silnika Poloneza
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 15, 2010, 17:04:33 pm »

Larry075

  • Gość
To w takim razie w jaki sposób był smarowany? Zawsze mnie to ciekawiło ale informacji na ten temat jakoś nie moge znaleźć

Różnice w głowicach silnika Poloneza
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 15, 2010, 22:29:58 pm »

Offline KristofX

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.4GSi16v :D
Cytat: "Larry075"
To w takim razie w jaki sposób był smarowany? Zawsze mnie to ciekawiło ale informacji na ten temat jakoś nie moge znaleźć


O ile mnie pamięć nie myli to był taki kanalik w wale, przez który smarowanie było realizowane
Cytat: BMW Autoklub
...wstąp do PTK... Poza doradzeniem w kwestii silnika i ustawień samochodu, potrafią przeprojektować pół auta na odległość.

'97 FSO Polonez Caro 1.6GLi "F-18"
'00 Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.4GSi16v "Wisienka"
'98 Subaru Impreza GT

Różnice w głowicach silnika Poloneza
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 16, 2010, 03:15:43 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "Larry075"
To w takim razie w jaki sposób był smarowany? Zawsze mnie to ciekawiło ale informacji na ten temat jakoś nie moge znaleźć

Na bocznej powierzchni dużego koła zębatego pomiędzy dwoma rzędami zębów były otworki, którymi olej wypływał na łańcuch. Niewątpliwym plusem łańcucha była jego niezrywalność i fakt, że to czy się kwalifikował do wymiany można było ustalić na ucho. :) Minusem za to był wiecznie przeciekający simmering w pokrywie rozrządu... Nie wiem ile razy go zmieniałem w moim 125p kombi.  :roll:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap