Autor Wątek: zwężka na dolocie a spalanie  (Przeczytany 2755 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zwężka na dolocie a spalanie
« dnia: Grudzień 20, 2010, 20:12:02 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6622
  • Płeć: Mężczyzna
Czy zamontowanie zwężki na dolocie Rovera zasilanego benzyną zmniejszy spalanie czy wręcz przeciwnie?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

zwężka na dolocie a spalanie
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 20, 2010, 20:58:22 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Jeśli automatyka silnika i jego osprzęt działa właściwie, a on sam jest w dobrym stanie - to spalanie zmniejszy - ale wyraźnie zabierając silnikowi moc i dynamikę, zwłaszcza w nagłych potrzebach użycia jego mocy.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

zwężka na dolocie a spalanie
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 21, 2010, 09:12:16 am »

Online OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1188
Efekt jakbyś włożył cegłę pod pedał.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

zwężka na dolocie a spalanie
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 21, 2010, 12:46:04 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6622
  • Płeć: Mężczyzna
A jaka jest średnica wlotu tłumika szmerów ssania w Plusie?
Ponieważ u mnie nie ma tego elementu ,a gaz został zdemntowany celem dotosowania samochodu do sportu zastanawiam się nad łatwo demontowalną nakładką na wlot filtra o średnicy 30mm tylko czy to nie wyjdzie de facto trochę tyko mniej jak tłumik szmerów? Na dojazd gdzieś pełna moc mi niepotrebna.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

zwężka na dolocie a spalanie
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 21, 2010, 13:02:42 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To samo uzyskasz nie otwierając przepustnicy powiedzmy powyżej połowy. Może jakiś ogranicznik otwarcia...

A tak BTW to ile ci toto pali że kombinujesz...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

zwężka na dolocie a spalanie
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 21, 2010, 13:41:47 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Kastracja :shock: Ja proponuję montaż 1.6 16V bo z tego co wiem mocniejszy ma lżej :P
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

zwężka na dolocie a spalanie
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 22, 2010, 13:11:46 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6622
  • Płeć: Mężczyzna
Jaka kastracja. Jadę powiedzmy na uczelnię to zakładam zwężkę bo i tak nawet się dobrze zagrzać nie zdąży więc moc nie potrzebna. Jadę na KJS, mam zwężkę, przed startem do PS zdejmuję i mam pełną moc, wracając zakładam.

Czyli nic to nie da? Ok.

Cytat: "Bocian_s#313"
A tak BTW to ile ci toto pali że kombinujesz...


Jeden zbiornik paliwa na pół roku :]
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

zwężka na dolocie a spalanie
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 22, 2010, 13:29:41 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Komputer szacuje dawkę paliwa na podstawie ilości powietrza na co się składa - ciśnienie w kolektorze dolotowym (MAP -sensor) i temperatura zasysanego powietrza (czujnik w kolektorze ssącym) oraz stopnia otwarcia przepustnicy(TPS). Do tego dochodzi korekta po temperaturze płynu ale to bardziej kosmetycznie aby lepiej zoptymalizować mieszankę.

W związku z powyższym sugeruję ogranicznik otwarcia przepustnicy czy to mechaniczny na samej przepustnicy (ew. cegła pod gaz  :lol: ) albo lepiej mentalny czyli nauczyć się delikatnie operować gazem.

Druga opcja jest lepsza bo nie wymaga ingerencji w istniejący układ zasilania i jest bezpieczniejsza bo zawsze masz dostęp do pełnej mocy w sytuacji podbramkowej.

Proponuję założyć wakuometr lub zbudować samemu na podstawie MAPsensora z ECU i stosować się bezwzględnie jego wskazań. W ostateczności kontrolkę która będzie się zapalać i piszczeć po przekroczeniu określonego uchylenia przepustnicy (z wyłącznikiem na czas KJS)...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

zwężka na dolocie a spalanie
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 22, 2010, 18:32:56 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
kombinujesz panie bxmajster - lekkie buty i po sprawie.
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk