Autor Wątek: Polonez Kombi swap na rover  (Przeczytany 9919 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 15, 2010, 00:06:15 am »

misiotaki

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
Cytat: "misiotaki"
Z tego co piszesz to jak w przyszłości będę chciał sprzedać kompa z mpi to razem z tym immo jako komplet?
Tak, chyba ze jest juz zdjete, byc moze posiadasz tez akurat bardzo wczesna wersje GSI ktora podobno nie posiadala immo. Pisze podobno poniewaz nikt na forum nie potwierdzil ze taka wersje posiada, a chodza sluchy ze takowe byly  :)

 Ja mam poloneza kombi van z 1999 roku mpi i ma immo bo już wywaliłem całą elektrykę włącznie z immo i cewką więc było. Dzięki za pomoc bo jak będę wystawiał kompa na allegro to razem z immo. W to miejsce wszczepiam wszystko z poloneza caro 1.4 plus 1998. Więc zostawie sobie tylko kluczyki a transpondery wyciągnę bo ja mam 5 drzwi więc musiałbym kombinować. Szukam jeszcze schematu sterownika centralnego zamka bo mam sterownik chyba fabryczny ale tak było napchane w nadkolu kabli że po  prostu go wyciąłem przy kostce.

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 15, 2010, 00:16:08 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "misiotaki"
Szukam jeszcze schematu sterownika centralnego zamka bo mam sterownik chyba fabryczny ale tak było napchane w nadkolu kabli że po prostu go wyciąłem przy kostce.


Schemat jest w Morawskim z tego co pamietam- jak nie masz to sciagnij PDF-a z netu np z chomikuj.pl, z tym ze nie wiem czy fabrycznie centralny MPI byl w nadkolu -wyglada to bardziej na dokladany, ale czesc dilerow daewoo pewne rzeczy zakladala we wlasnym zakresie wiec moze akurat to "fabryka"
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 15, 2010, 00:45:02 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
nie chcę nic mówić ale moim zdaniem wiązka główna GSI i rovera jest inna bo nie ma przewodów zasilania cewki . Bo sygnał z kompa rovera z tego co pamiętam wchodzi pod deskę rozdzielczą i wychodzi po przeciwnej stronie koło serwa . Więc istnieje również duże prawdopodobieństwo że pozamieniali przewody w złączu pod maską .

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 15, 2010, 08:35:16 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Wiązka silnika rovera jest tylko pod maską i nie wchodzi pod deskę.
jak się wyjmuje silnik z dawcy to wystarczy tylko odpiąc wiązkę (2 wtyczki koło filtra powietrza) większośc rzeczy w tych kostkach jest.
czujnik temp. płynu jest oddzielnie
zasilanie cewki, nie wiem jak w GSI, zostaje, a jeśli nie ma go w czystej postaci to zrobić po prostu + po stacyjce. sygnałowy wychodzi z roverowej wiązki.
dalej pompa paliwa-też wychodzi z wiązki silnika-dla uproszczenia montażu ten kabel ,poprzez bezpiecznik, podłaczyć bezpośrednio do pompy, omijając instalacje samochodu.
Ważną rzecza jest głowne zasilanie- trzeba poprowadzić grubawy kabel pomiedzy akumulatorem a głownym przewodem zasilającym w wiązce rovera. To wszystko połaczyć z przewodem idącym na zasilenie reszty samochodu. dodatkowo, a własciwie
obowiązkowo kabel alternator-akumulator.
Oczywiście kabel do rozrusznika (głowny) wyciągnąc z 1.4, bo akumulator po przeciwnej stronie będzie.
wszystkie inne bajery jak czujnik ciśnienia oleju, kontrolka ładowania są w opisywanej roverowej kostce na końcu wiązki.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 15, 2010, 09:25:25 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "diodalodz"
nie chcę nic mówić ale moim zdaniem wiązka główna GSI i rovera jest inna bo nie ma przewodów zasilania cewki
NA 99% jest taka sama od strony samochodu, a rozni sie od strony silnika- po prostu czesci pinow nie wykorzystujesz jezeli nie ma takiej potrzeby. Przykladowo dwa ostatnie piny w 12 pinowym zlaczu to pompa paliwa , w roverze i GSI jest tam wpiety czujnik wstrzasowy odcinajacy pompe a w Boschu jest zwora zeby pompa mogla pracowac ale przy innym silniku trzeba je polaczyc razem, wyprowadzenie jest juz za przekaznikiem pompy w centralce i z tej kostki idzie bezposrednio na pompe wiec nie ma sensu ciagnac jakis dodatkowych kabli skoro wszystko juz jest. Zreszta 1.4  w plusach bylo chyba dosc malo wiec nie sadze zeby przerabiali wiazki pod konkretny motor, zwlaszcza ze jest tam doprowadzone wszystko co potrzeba zeby podpiac kazdy inny silnik i prawdopodobnie bylo takie zalozenie w plusie
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 15, 2010, 13:26:08 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
misiotaki, jest już karawan z roverem, sam widziałem 8)
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Powoli do przodu...
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 27, 2010, 16:36:28 pm »

misiotaki

  • Gość
Witam. W wielkich bólach ale powoli posuwam się do przodu. Wszczepiłem przednią nową instalację ot atu  plus 1.4. Trochę musiałem pokombinować bo kolejność pinów w kostkach inna i brak kabli do wycieraczki i spryskiwacza. Czeka mnie podmiana głównego drążka kierowniczego bo widzę że inny kształt. Nie wiem czy silnik z rovera da się wyciągnąć i wsadzić razem ze skrzynią biegów żurawiem - ktoś próbował? Pozdrawiam.

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 28, 2010, 16:20:08 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
hehe kolejny karawan z roverem trzeba bedzie pomyslej o czyms wiekszym :)

[ Dodano: 28 Mar 2010 16:26 ]
Cytuj (zaznaczone)
-czy pompa z mpi 1.6 (paliwa) jest taka sama w 1.4?
nie wydala przynajmniej moja, jak masz cale auto to przekładaj pompę,

Cytat: "misiotaki"
-mam zamiar wszczepić tylko przednią część instalacji czy w takim razie tylne wiązki w plusach są takie same?

wiązki się różnią trochę, ale wszystko paśi bez problemu, mi się udało bez jakiego kol-wiek kłopotu,

Cytat: "misiotaki"
-mam zamiar zainstalować pompę wspomagania oryginalną z rovera czy ta pompa będzie poprawnie współpracowała z przekładnią kierowniczą z poloneza?

 tylko dokręć dobrze potem kolo pasowe, zęby nie było kłopotów ale o tym więcej na forum

Cytuj (zaznaczone)
- silnik z Rovera ma filtr powietrza po prawej stronie ja natomiast chciałbym zachować oryginalny filtr z lewej strony jeżeli tak zrobię na ile mogę pogorszyć pracę silnika (dłuższy przewód dolotowy powietrza)?

masz cale auto przekładaj wszystko.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 01, 2010, 17:03:26 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
W dół- sanki są inne niż w OHVce - dłuższe, a kontownik przy belce pod chłodnicą zwrócony do przodu.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 01, 2010, 17:10:12 pm »

misiotaki

  • Gość
Dzięki dla ścisłości czyli zakładam stabilizator tak że gdy jest w płasczyznie poziomej od frontu to końcówki mają być wygięte przy zwrotnicach do dołu. Pod bciążeniem drążek będzie poniżej belki.......

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 01, 2010, 18:44:08 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
tak. sanki oraz ich przednie mocowanie (ucho do holowania) trzeba założyć z rovera i wszystko jest dobrze.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 01, 2010, 20:03:38 pm »

misiotaki

  • Gość
Dziękuje Wam, już się z tym uporałem. Problem wyskoczył mi od strony układu kierowniczego. Otóż ramie wspornika drążków kierowniczych od strony pasażera ma ogranicznik skrętu (kosz sprzęgła większy?) w postaci wkręconej śruby wadzi mi o belkę zawieszenie i nie dobija do odbojnika. Wadzi konkretnie główką śruby może główkę uciąć? Ciekawi mnie to bo wszak samochód miał kiedyś stłuczkę ale nie w takim stopniu aby przesunęło podłużnice.W tego wnioskuję że ramię przekładni też założyć to z ogranicznikiem........

[ Dodano: 01 Kwi 2010 20:06 ]
Boże jak ja jestem brudny.......

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 01, 2010, 22:28:18 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Obetnij te ramię od wspornika.
Ja nie mam ograniczników i bardzo sobie chwale- lepszy skręt jest.
a same ramiona ograniczników potrafią przy mocnym ugięciu koła zahaczać o drążek kierownicy nawet.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 02, 2010, 08:24:44 am »

misiotaki

  • Gość
Witanko z rana, praca już wre. Pozostało mi wrzucić z kombika starą skrzynię biegów,wał. We wtorak wkładam silnik wraz ze skrzynią biegów mam nadzieję że wejdzie cały jak pisaliście bo przeraża mnie skręcanie tego w tunelu. Wczoraj skończyłem zawieszenie i hamulce. Dzisiaj przekładam półkę na akumulator, musze polakierować wszystkie podstawki pod filtr powietrza komputer etc. Idę działać pozdrowionka.

[ Dodano: 02 Kwi 2010 12:06 ]
Mam nadzieję że pompa paliwowa z 1.6 mpi faktycznie wydoli bo przeraża mnie docieranie poprzez butle lpg do tego badziewia. Przewód paliwowy wymieniam, boję sie że za blisko kolektora wydechowego pozatym kombik ma filtr paliwa pod podłogą i solennie mnie zawsze zagrzewała wymiana tego elementu.

[ Dodano: 03 Kwi 2010 08:09 ]
Witam ponownie. Pierwszy zgrzyt. Lakieruję metalowe rurki z układu chłodzenia i zauważyłem że mają delikatny osad z oleju to samo dotyczy łączników gumowych. Zastanawia mnie to bo od kupna zrobiłem na tym silniku przeszło 2000 km i nie zauważyłem ubytków oleju. Ciśnienie w układzie chłodzenia też było normalne , olej przed wymianą jak i po wymianie poprawnego koloru bez śladu zawartości oleju. Brak przedmuchów do skrzyni korbowej. Czyżby to pozostałość po jakiejś poprzedniej naprawie typu uszczelka pd głowicą? I tak nastawiam się na to że to silnik przejściowy ale...... CO o tym myślicie?

[ Dodano: 03 Kwi 2010 08:23 ]
olej przed wymianą jak i po wymianie poprawnego koloru bez śladu zawartości oleju.  Sorki- bez zawartości wody

[ Dodano: 06 Kwi 2010 22:10 ]
Dzisiaj go odpaliłem,hurra jutro montuję wał dogładzam komorę silnika i do lakiernika. Pozdrawiam wszystkich.

[ Dodano: 07 Kwi 2010 21:58 ]
http://www.youtube.com/watch?v=Vob4yCM1Daw

[ Dodano: 22 Lip 2010 23:09 ]
Dla zainteresowanych fotki (data na fotkach nie ustawiona poprawnie)
http://fotoforum.gazeta.pl/k/poldek.html

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 25, 2010, 21:05:00 pm »

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 26, 2010, 10:33:01 am »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
elegancko :)
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 26, 2010, 11:37:05 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
misiotaki, fajne to Twoje kombi, tak inaczej wygląda, wyróżnia się z tłumu, ale to nie pierwsze kombi K16, fajnego ma mateo#1939 :) w orciari.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 27, 2010, 13:25:10 pm »

misiotaki

  • Gość
Dzięki za słowa uznania, zgadzam się to nie pierwszy karawan z tym silnikiem, widziałem go - fajnie zrobiony. Dla mnie k16 1,4 to połowa drogi. Przygotowuję się teraz do 1.8 lub 1.8 vvc. Na razie zbieram dokumentację jako że pracuję w uk mam zamiar zakupić tam całego roverka vvc sciągnąc do polski  i na żywca rozpracować elektrykę i wykorzystać jako dawcę. Pozdrawiam.

[ Dodano: 27 Gru 2010 13:38 ]
Jeszcze dużo pracy

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 30, 2010, 15:50:08 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3769
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie wydaje mnie się. Gdyby w 135-tce były większe zawory to byłaby raczej 145tka. Myślisz, że skąd VVC bierze tą moc jeśli ma mniejszy od 135tki wznios wałków?  :wink:
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...