Autor Wątek: Polonez Kombi swap na rover  (Przeczytany 9939 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez Kombi swap na rover
« dnia: Marzec 14, 2010, 20:11:16 pm »

misiotaki

  • Gość
Witam. Od 8 lat mam Poloneza Kombi MPI 1.6.  Z zeszłym tygodniu padł mi silnik a konkretnie głowica. Licząc koszty naprawy doszedłem do wniosku że zrobię swap-a na 1.4........
Udało mi się wyrwać Poloneza Caro Plus z silnikiem Rovera za 650 zeta. Samochód próchno ale mechanika igła. NA dzisiaj mam już kombika wybebeszonego z mechaniki i elektryki. W przyszłym tygodniu mam zamiar robić przekładkę i w związku z tym mam parę pytań:

- silnik z Rovera ma filtr powietrza po prawej stronie ja natomiast chciałbym zachować oryginalny filtr z lewej strony jeżeli tak zrobię na ile mogę pogorszyć pracę silnika (dłuższy przewód dolotowy powietrza)?
-mam zamiar zainstalować pompę wspomagania oryginalną z rovera czy ta pompa będzie poprawnie współpracowała z przekładnią kierowniczą z poloneza?
-mam zamiar wszczepić tylko przednią część instalacji czy w takim razie tylne wiązki w plusach są takie same?
-czy pompa z mpi 1.6 (paliwa) jest taka sama w 1.4?

w przyszłości jestem zdecydowany zamontować silnik rovera 1.8 z serii k jakie w związku z tym czekają mnie dodatkowe modyfikacje? Czy będę zmuszony do wymiany komputera czy wystarczy podłączyć większe wtryski zachowując kompa z 1.4? Liczę na Waszą pomoc.

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 14, 2010, 20:28:33 pm »

Nikita

  • Gość
nie wiem jak na pozostalem pytania ale jezeli chodzi o filtr poweitrza to nic sie nie stanie jezeli dasz dluzszy dolot bo przeplywomierz i tak masz przy samym filtrze wiec nic ci nie robi czy bedzie to 20 cm czy 60 :D

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 14, 2010, 20:35:23 pm »

Buszek

  • Gość
Cytat: "Nikita"
nie wiem jak na pozostalem pytania ale jezeli chodzi o filtr poweitrza to nic sie nie stanie jezeli dasz dluzszy dolot bo przeplywomierz i tak masz przy samym filtrze wiec nic ci nie robi czy bedzie to 20 cm czy 60 :D


 :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:

Stracisz na wysokich obrotach lecz zyskasz na niższych , ale zmiany te nie będą jakoś drastycznie odczuwalne.

Zasada jest taka ,że krótki dolot - lepsza góra , długo dolot - lepszy dół .

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 14, 2010, 20:43:36 pm »

Michau

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
-czy pompa z mpi 1.6 (paliwa) jest taka sama w 1.4?

TAK
Cytuj (zaznaczone)
-mam zamiar wszczepić tylko przednią część instalacji czy w takim razie tylne wiązki w plusach są takie same?

powinno pasować ;)
Cytat: "misiotaki"
-mam zamiar zainstalować pompę wspomagania oryginalną z rovera czy ta pompa będzie poprawnie współpracowała z przekładnią kierowniczą z poloneza?

Nie lepiej zamontować elektryczną pompę wspomagania niż kombinować z kołami pasowymi itp ;)

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 14, 2010, 21:12:42 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Cytuj (zaznaczone)
-mam zamiar zainstalować pompę wspomagania oryginalną z rovera czy ta pompa będzie poprawnie współpracowała z przekładnią kierowniczą z poloneza?

Wszystko bedzie ok. Jedynie co to musisz dorobić dłuższy wąż ciśnieniowy od pompy do przekładni ok. 50zł. Zapewne wyjdzie taniej niż adaptacja elektrycznej pompy.
Cytat: "misiotaki"
-mam zamiar wszczepić tylko przednią część instalacji czy w takim razie tylne wiązki w plusach są takie same?

plug&play
Cytat: "misiotaki"
czy pompa z mpi 1.6 (paliwa) jest taka sama w 1.4?

nie jestem pewny, ale plusowa pompa chyba nie wyrabia z roverkiem, ale niech się jeszcze ktoś wypowie.
Cytat: "misiotaki"
w przyszłości jestem zdecydowany zamontować silnik rovera 1.8 z serii k jakie w związku z tym czekają mnie dodatkowe modyfikacje? Czy będę zmuszony do wymiany komputera czy wystarczy podłączyć większe wtryski zachowując kompa z 1.4? Liczę na Waszą pomoc.

Radzę poczytać tematy w dziale artykuły tam jest napisane od przekładkach na większe k-series.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 14, 2010, 21:18:55 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Pompa od GSI jest na 100% identyczna, jak w 1,4.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Dzięki
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 14, 2010, 21:31:29 pm »

misiotaki

  • Gość
Wielkie dzięki za odpowiedz. Nurtuje mnie jeszcze kwestia czy komp z poldorowera ma
immobilizer w sobie czy też jest wpięty w instalację bo chciałbym zachować oryginalne kluczyki z kombika bo mam komplet. Niebawem fotki. Pozdro

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 14, 2010, 21:48:04 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
poldorover (komp) niema immo. Immo w plusach jest realizowane poprzez "oring" na stacyjce i oddzielną centralkę.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 14, 2010, 22:07:37 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Cytat: "misiotaki"
Myślałem że to zwykły immo przelotówka.

No bo tak właśnie jest.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 14, 2010, 22:37:53 pm »

misiotaki

  • Gość
To super. Drążę dalej temat ........  POldorower ma takie samo przełożenie mostu jak Kombi van czyli 11:43. Ja wymieniłem niedawno mój most na 10:43 czyli na słabszy a szybszy. Mam teraz dylemat czy zostawić ten czy wrzucać ten z rovera. Teoretycznie ten co mam powinien być ekonomiczniejszy a poza tym silnik ma wystarczającą moc i moment obrotowy by sobie z tym mostem poradzić. Nurtuje mnie tylko kwestia wytrzymałości.........

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 14, 2010, 23:05:08 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3769
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Kombi Van i Poldorover maja 43:10 - 4,3.
W 1.6 było 43:11 - 3,9.
Rover ma bidny moment, ale z 3,9 sobie radzi. Nie ma efektu krótkiej jedynki.
Na 4,3 lepsze przyspieszenie, ale mniejszy vmax, natomiast na 3,9 gorsze przyspieszenie ale większy vmax.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 14, 2010, 23:11:14 pm »

misiotaki

  • Gość
No to mam trochę pracy ale nikt nie mówił że będzie lekko. Mam nadzieję że to będzie pierwszy kombik w roverze bo w 2,0 dohc już podobno jest.

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 14, 2010, 23:27:44 pm »

misiotaki

  • Gość
Cytat: "TooSlow"
Żeby nie tworzyć nowego tematu podłączę się pod ten.
Mam 1.6 GLI i w zestawie dostałem jeden kluczyk. Po zimie i rozładowanym akumulatorze jak chciałem go uruchomić, to za uja nie dało rady na dłużej niż 2 minuty. Po prostu gasł i nawet gdy odpalił, to nie gasły światła awaryjne. Tzn. może zgasły na 2 sekundy tuż po odpaleniu, a potem znów włączały się. Czy jeżeli po prostu usunę centralkę alarmu (jakiś patrol, patriot, coś takiego) i centralny zamek ( firmy fox), to stary komp będzie działał czy nie? Dodam, że auto jest już rozebrane, wjechało na tych migających światłach do garażu i aku od razu odpiąłem.


wygaśnie za 3 dni

Ja miałem w poldku prestige i zgubiłem pilota, wystarczyło że od alarmu wypiąłem główną kostkę i auto działało normalnie tylko bez alarmu

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 14, 2010, 23:37:31 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "TooSlow"
to stary komp będzie działał czy nie?
Bedzie, ten problem wystepuje tylko w GSI ktory ma wbudowany fabrycznie immo. Jak centralny z pilota dziala, to zostaw -odepnij jedynie odciecie i sygnalizacje ktora idzie na kierunki od alarmu
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 14, 2010, 23:38:00 pm »

misiotaki

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
Zamienil stryjek siekierke na kijek

 Nie robie swapa dla dobrego driftu tylko ze względu na ekonomikę. Miałem w kombiku most 43:10 i wymieniłem go na 43:11 różnica w ekonomice spalania na silniku 1.6mpi była kolosalna jakieś dwa-trzy litry lpg na 100km


.
Cytat: "Elwood#1887"
Jak chcesz sprzedac komp i wiazke wtrysku od OHV to musisz zdemontowac immo - bez niego komp nie ruszy a silnik nie odpali

 Nie przeczytałeś dokładnie całego tematu. Ja zakładam do kombika silnik 1.4 wraz z instalacją z poldorowera w miejsce 1.6mpi. Pytanie moje było czy mogę zostawić kluczyki ze starym immobilazerem. Czy imobilazer w polonezie jest to całość włącznie z komputerem?

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 14, 2010, 23:42:16 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "misiotaki"
Nie przeczytałeś dokładnie całego tematu.
Przeczytalem  :P  pisze tylko na wypadek gdybys chial sprzedac nie potrzebne juz elementy.

Cytat: "misiotaki"
Pytanie moje było czy mogę zostawić kluczyki ze starym immobilazerem. Czy imobilazer w polonezie jest to całość włącznie z komputerem?
Mozesz, immo jest 2 czesciowe -jedna czesc schowana pod deska rozdzielcza a druga w komputerze wtrysku, tyle ze przy roverze immo nie bedzie dzialalo wiec miej tego swiadomosc
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 14, 2010, 23:44:28 pm »

misiotaki

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
Mozesz, immo jest 2 czesciowe -jedna czesc schowana pod deska rozdzielcza a druga w komputerze wtrysku, tyle ze przy roverze immo nie bedzie dzialalo wiec miej tego swiadomosc

To ja nie wiem co ja mam za poldka bo ma i silnik z rovera i immo i jeszcze w plusie....

[ Dodano: 14 Mar 2010 23:47 ]
Chyba  że ten transponder w kluczyku to pluskwa  :D

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 14, 2010, 23:52:59 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "misiotaki"
To ja nie wiem co ja mam za poldka bo ma i silnik z rovera i immo i jeszcze w plusie....

Jakie masz to immo ? Fabryczne w kluczyku i silnik 1.6 GSI, czy na pastylke ktora trzeba dolozyc ?  -wtedy jest to immo jest dokladane  i odcina np pompe paliwa i  w roverze tez bedzie dzialac. Immo z 1.6 GSI nie zadziala poniewaz zbudowane jest tak ze w przypadku kiedy komp GSI nie polaczy sie z nim to odcina zasilanie czujnika polozenia walu i cos jeszcze, tak ze nawet jak zasilanie podasz osobno to GSI nie odpali ,a rover tak poniewaz nie podlanczasz tych przewodow pod rovera bo nie ma po prostu gdzie :) Ewentualnie jest jeszcze opcja ze immo z GSi oprocz czujnika walu odcina np + na zaplon, ale to musialbym w schematy popatrzec
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 14, 2010, 23:56:51 pm »

misiotaki

  • Gość
Hmm być może masz rację bo kontrolki na desce w tym roverze z immo nie mam a transponder jest więc chyba auto miało wymienione kluczyki z jakiegoś innego poldka. Z tego co piszesz to jak w przyszłości będę chciał sprzedać kompa z mpi to razem z tym immo jako komplet?

Polonez Kombi swap na rover
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 14, 2010, 23:59:14 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "misiotaki"
Z tego co piszesz to jak w przyszłości będę chciał sprzedać kompa z mpi to razem z tym immo jako komplet?
Tak, chyba ze jest juz zdjete, byc moze posiadasz tez akurat bardzo wczesna wersje GSI ktora podobno nie posiadala immo. Pisze podobno poniewaz nikt na forum nie potwierdzil ze taka wersje posiada, a chodza sluchy ze takowe byly  :)
Cytat: "misiotaki"
Hmm być może masz rację bo kontrolki na desce w tym roverze z immo nie mam a transponder jest więc chyba auto miało wymienione kluczyki z jakiegoś innego poldka.
Tak tez moglo byc ze po poprostu po jakims wlamaniu czy uszkodzeniu stacyjki ktos przelozyl sama stacyjke majac juz immo osobne, inaczej musialby przelozyc immo, komp od wtrysku i stacyjke
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG