Autor Wątek: Regeneracja, uzupełnienie gąbki w IG standard - czym ?  (Przeczytany 14585 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Regeneracja, uzupełnienie gąbki w IG standard - czym ?
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 21, 2011, 23:43:07 pm »

Offline kuuuba777

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.4 16V
ale nie jest ona aż tak gruba,żeby jakoś nie dało się wyczuć nierówności.Można to spróbować ewentualnie czymś wygładzić jeszcze po obcięciu,ale akurat nic mi di głowy nie przychodzi
no właśnie.. więc dla mnie bez obróbki tej pianki (po zastygnięciu) to trochę niedokończona robota a też nie za bardzo wiem co by się nadawało do wygładzenia i było elastyczne...
.Ideałem byłoby umieszczenie takiego fotela w formie,takiej jak fabryczna i dopiero wypełnienie pianką,oczywiście w rozsądnej ilości.Po wyschnięciu przyjęła by odpowiednia formę."Profesjonalną" metodą pewnie by trzeba było to wypełnić płynną gąbką w jakieś formie,jak robi fabryka,wtedy by było dobrze
myślę że to nie jest niewykonalne, formę od zdrowego boczka da się zrobić bo przecież taka 'płynna gąbka' nie potrzebuje formy odpornej na b. duże temperatury. Apropo to nie za bardzo wiem skąd wziąć taką płynną substancję... chwile szukałem na google ale chyba trzeba mieć chociaż minimalne pojęcie co to jest ta gąbka:D

Odp: Regeneracja, uzupełnienie gąbki w IG standard - czym ?
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 21, 2011, 23:47:44 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl






Uzupełniane pianką......

te też:



Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Regeneracja, uzupełnienie gąbki w IG standard - czym ?
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 22, 2011, 00:09:00 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5169
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Nie no,ja wiem,że to jest dobry sposób,ale kolega się upiera na profesjonalizm.Po obłożeniu materiałem nie jest to widoczne,ani jakoś specjalnie wyczuwalne.Ale oczywiście,jak ktoś lubi sobie utrudniać,to droga wolna  :-) :-)

Odp: Regeneracja, uzupełnienie gąbki w IG standard - czym ?
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 22, 2011, 07:30:44 am »

Offline kuuuba777

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.4 16V
.Ale oczywiście,jak ktoś lubi sobie utrudniać,to droga wolna 
heh:) nie no wygląda to dobrze a nawet lepiej tylko jakoś nie wierzę że mi się uda to tak zrobić. Poza tym, mam już coś takiego w sobie że jak coś zrobię i o tym wiem to mam wrażenie że wszyscy na to zwrócą uwagę/poczują. (chodzi mi o te nierówności)

no a wracając do drugiego mojego pytania: jak sobie radzicie z zapadającym się fotelem? nie rozbierałem groclinów to nie wiem... wystarczy uzupełnić brakujące druty czy jak?

Odp: Regeneracja, uzupełnienie gąbki w IG standard - czym ?
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 22, 2011, 08:23:51 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A ja pociągnę nieco jeszcze temat tej pianki...

W fotelu tego nie stosowałem (choć czeka mnie regeneracja) ale przy oknach kilka razy się nią bawiłem. Mam wrażenie że "elastyczność" takiej pianki jest średnio mówiąc żadna. Po wyschnięciu uciskana palcem już nie wraca do poprzedniej formy. Pod wpływem ciepła a szczególnie słońca kruszy się. Ciekawi mnie czy taki fotel po naprawie nie wygniecie się nieodwracalnie...

Nie to że neguję dotychczasowe doświadczenia kolegów ale zanim sam zacznę robić soje to może jednak uda się znaleźć coś lepszego.

A i kiedyś słyszałem że takie rozłamane gąbki ktoś kleił klejem na gorąco i tez dało radę.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Regeneracja, uzupełnienie gąbki w IG standard - czym ?
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 22, 2011, 09:18:33 am »

Offline kuuuba777

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.4 16V
Nie to że neguję dotychczasowe doświadczenia kolegów ale zanim sam zacznę robić soje to może jednak uda się znaleźć coś lepszego.
no właśnie o to samo mi chodzi. Też uszczelniałem okna pianką:)
A i kiedyś słyszałem że takie rozłamane gąbki ktoś kleił klejem na gorąco i tez dało radę.
Rozłamane to rozłamane ale jak ktoś (tak jak ja) ma już taką dziurę wykruszoną? a z boku fotel 'urusł' bo okruszki tej gąbki się tam zebrały:)

Odp: Regeneracja, uzupełnienie gąbki w IG standard - czym ?
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 22, 2011, 10:00:56 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5169
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Gąbka jest bardzo trudna do sklejenia,bo właśnie jeśli jest bardzo pokruszona,to przeważnie brakuje jej "masy" i nie ma do czego złapać.Po drugie,gąbka ma na wierzchu taką jakby "warstwę utwardzaną" która się zupełnie inaczej trzyma niż to w środku,bo w środku jest już miękka i naprawdę ciężko jest to związać.Róbcie jak uważacie.Pianka kosztuje 10-15pln.Można bez problemu jedną puszką naprawić kilka foteli.Pod materiałem nic nie widać i na pewno nikt nie pozna,że tam jest pianka,chyba,że sami się pochwalicie  :P Nie wiem,jak toi się zachowa po jakimś czasie "intensywnej eksploatacji" ale na razie jest dobrze.Może nazwiecie to druciarstwem,jak wszystko co wymyśla Stingerek,zresztą ja też,ale to na prawdę jest najtańszy i najlepszy sposób na naprawienie foteli,chciało by się rzec "domowy"  :P
Cytuj (zaznaczone)
jak sobie radzicie z zapadającym się fotelem? nie rozbierałem groclinów to nie wiem... wystarczy uzupełnić brakujące druty czy jak?
Wyciągasz połamane spinki i zastępujesz gwoździami.Nie dawaj tam żadnego drutu,bo nie wytrzyma.
O,tak to trzeba zrobić.Najgorzej jest naciągnąć tą siatkę,ale ja opracowałem na to sposób.  :-)

Musisz połapać wstępnie wszystkie brakujące miejsca za te otwory w kątowniku,a potem zaprzeć kombinerkami o kątownik i pociągać gwoździe w stronę siatki.Pięknie się naciągnie.Gwoździ użyj takich,jak ja,bo grubsze nie wejdą i będzie je ciężko zgiąć.

Odp: Regeneracja, uzupełnienie gąbki w IG standard - czym ?
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 22, 2011, 10:52:35 am »

Offline kuuuba777

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.4 16V
Musisz połapać wstępnie wszystkie brakujące miejsca za te otwory w kątowniku,a potem zaprzeć kombinerkami o kątownik i pociągać gwoździe w stronę siatki.Pięknie się naciągnie.Gwoździ użyj takich,jak ja,bo grubsze nie wejdą i będzie je ciężko zgiąć.
dzięki, nie wiedziałem, że to takie proste:) w takim razie po świętach wyciągnę sobie fotel pasażera i spróbuje doprowadzić go do lepszego stanu- jak kupiłem grocliny to ten lepszy wziąłem sobie na fotel kierowcy:D z resztą wszyscy chyba tak robią:P

Odp: Regeneracja, uzupełnienie gąbki w IG standard - czym ?
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 22, 2011, 11:41:26 am »

Offline KubaPsk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 515
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU+ '98r. 1.6GLI
Czekasz aż wyschnie, bierzesz nóż do ręki i profilujesz tak jak potrzebujesz, później ewentualnie do wygładzenia lekko papierem ściernym i powinno grać :)
Trzy genialne stwierdzenia które idealnie do siebie pasują :D
Basta - "Nic się nie ryj"
Zoltan#1930 - "Będzie dobrze"
Stingerek - "Dogadamy się" :D

Odp: Regeneracja, uzupełnienie gąbki w IG standard - czym ?
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 22, 2011, 11:55:34 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Pod materiałem nic nie widać i na pewno nikt nie pozna,że tam jest pianka
Nie no nie gadaj pianka montażowa ma zupełnie inna twardość jak gabka w fotelach... na macanego na pewno jest różnica, a tak przy okazji jak już to warto kupić piankę mało rozkurczową, wtedy będzie w niej "powietrza", jest bardziej zbita. 

Odp: Regeneracja, uzupełnienie gąbki w IG standard - czym ?
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 22, 2011, 17:01:12 pm »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
Jestem monterem ślusarki aluminiowej i z pianką mam sporo do czynienia(Paczka 15szt na tydzień). Ogólnie chłopaki patent z pianą jest spoko pod warunkiem, że będzie to tak jak u was obszyte  skórą, ekoskórą, dermą jak kolega Bocian zauważył pianka się kruszy ale pod wpływem promieni UV(bądź obcięta bez naskórka i z dużym dostępem tlenu) dlatego jakiś słabszy materiał może jej pomóc się rozsypać. Można  spróbować pianki tapicerskiej albo (tak jak ja) zmodziłem sobie gąbkowe siedzisko z fotela(bodaj astra) odciąłem potrzebny element wymodelowałem delikatnie i przykleiłem do stelaża (niestety obszyłem już na szybko byle czym i byle jak bo fotel był potrzebny a i wolny czas się skończył). Także jeśli sobie ktoś będzie obszywał "skórką" piana powinna zdać egzamin. Do materiału jednak trzeba raczej gąbkę bo pianka może zdechnąć. Pozdrawiam Gerfur.
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

Odp: Regeneracja, uzupełnienie gąbki w IG standard - czym ?
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 22, 2011, 17:44:14 pm »

Offline kuuuba777

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.4 16V
patent z pianą jest spoko pod warunkiem, że będzie to tak jak u was obszyte  skórą, ekoskórą, dermą
ja zamierzam obszywać w takim stylu:


 
więc pianka może szybciej stracić swoje właściwości.

bądź obcięta bez naskórka i z dużym dostępem tlenu
no właśnie... też o tym myślałem. Czyli jak się ją 'obrabia' nożykiem to też nie za bardzo.
A ta gąbka z astry to była taka gąbka jak w groclinach? bo to w sumie bardziej takie sylikonowate jest niż gąbkowe:)

Odp: Regeneracja, uzupełnienie gąbki w IG standard - czym ?
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 22, 2011, 17:54:24 pm »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
Ciężko określić co było w moich groclinach bo wymieniłem cały bok siedziska bo go nie było. Ogólnie gąbka z astry była taka bardziej "gąbkowata " bo ta z groków była jakby pomalowana farbą tzn. gładka, a ta z astry była bardziej porowata ale w dotyku bardzo zbliżone (podejrzewam że jest na to jakiś certyfikat i gąbki muszą spełniać określone kryteria, oczywiście co innego zawieszenie siedziska żeby nikt nie czepiał się że na każdym fotelu się inaczej siedzi).
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz