Autor Wątek: Przeróbka gaźnika - kilka pytanek  (Przeczytany 4130 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przeróbka gaźnika - kilka pytanek
« dnia: Styczeń 24, 2012, 13:31:24 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Mam pytanie otóż mój polonez pracuję na samym gazie i właśnie zastanawiam się nad przeróbką gaźnika tak jak autor tego tekstu http://www.onio.republika.pl/przerobki%20gaznik.htm
chciałbym wiedzieć czy ktoś wie jak dokładniej takie coś wykonać?
Czy spalanie gazu naprawdę nie wzrasta (patrze zawsze na mikser od gazu i właśnie zastanawia mnie to że gaz teoretycznie idzie na obie dysze zawsze, jeśli się mylę proszę mnie poprawić)?
Czy samochód staję się naprawdę żwawszy?
I ostatnie pytanie czy ktoś z własnego doświadczenia wie coś na temat takiej przeróbki czy ma ona jakieś wady i czy jest ciężka do wykonania?
Byłbym wdzięczny za odpowiedź
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Przeróbka gaźnika - kilka pytanek
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 24, 2012, 13:41:43 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jak tylko LPG to masz prosta sprawe -wyjmij zwezki od paliwa z przelotów gaznika i zobaczysz róznice odrazu -moze byc potrzeba przeregulowac instalacje po takim zabiegu
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2012, 13:43:52 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Przeróbka gaźnika - kilka pytanek
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 24, 2012, 14:01:20 pm »

Offline Aetius

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1691
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI L-202 Polonez Atu+ 1.6 GSI 92U
może być ciekawe, da się to zrobić jak na PB tylko się odpala i jeździ czsami z braku gazu?
Był:
1.6 GLE L115 Pn Caro
Jest:
1.4 GLI 16v L202 Pn Caro orciari / 1.6 GSI 92U Atu+ / Mazda 2.5 V6 / Saab 900i 2.0 LPG

Odp: Przeróbka gaźnika - kilka pytanek
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 24, 2012, 14:02:54 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
no mój poldek ostatnio spalil 19litrów gazu więc ciut za dużo, a mam właśnie ten problem że jak ustawie mu gaz na mniej bogato to zamula, a wraz ze wzrostem dawki gazu zaczyna jechać i zastanowiła mnie ta przeróbka, znalazłem temat o tej przeróbce ale nadal mało to wyjaśnia

Aetius za bardzo nie rozumiem co i jak chciałeś powiedzieć :D sorki ale chyba dziś nie jestem zbyt rozumny :D
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Przeróbka gaźnika - kilka pytanek
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 24, 2012, 15:00:11 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Jak chcesz mieć możliwość awaryjnego odpalania i dojechania do stacji z lpg to wywalasz wszystko z drugiego przelotu, różnica jest odczuwalna.
Miałem tak i różnica była.
luka92, sprawdź bo może kończy Ci się parownik.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Przeróbka gaźnika - kilka pytanek
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 24, 2012, 15:04:57 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
parownik regenerowany jakoś 1.5 roku temu. Wszystko wymienione, przez pierwszy okres było dobrze bo palił bardzo malutko (na trasie nawet 8) ale teraz dopiero jak ma za bogato to czuć że ma moc. Zauważyłem też jedno, jak mi odpadł ostatni tłumik to lepiej się zbierał, a teraz jak ma zamontowany jest bardziej przymulony.
Ale poczekaj bo nie wiem za bardzo o co Ci chodzi, że z tej drugiej przepustnicy wywalam niepotrzebne rzeczy?
Bo ja właśnie chciałem żeby obie przepustnice naraz się otwierały ale niewiem właśnie czy to dobry pomysł? jakie ma to plusy i minusy? I przede wszystkim jak to wykonać jak już?
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Przeróbka gaźnika - kilka pytanek
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 24, 2012, 16:20:00 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Czytaj dokładnie, z drugiego przelotu, czy zwężka i dyfuzor.
Warto sobie zostawić zwężkę i dyfuzor w pierwszym przelocie ponieważ jak skończy Ci się gaz, to nie będziesz musiał pchać auta na stację ;)
Synchroniczne otwieranie przepustnic za wiele nie daje w rzędówkach - mam na myśli seryjny gaźnik, a nie bocznossące, czy poziome gaxniki, to zupełnie inny temat.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Przeróbka gaźnika - kilka pytanek
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 24, 2012, 16:30:51 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
tak tylko tutaj mam male ale :D u mnie zbiornik PB już dawno poszedł z rudą grażyna :D i nie jest podłączony więc samo LPG zostaje więc w tym temacie to mógłbym i z pierwszego przelotu to wszystko wyjąć ... A właśnie mam pytanko takie małe zauważyłem ostatnio że jak jadę i trzymam pedał i nagle mu wcisnę pedał do końca to na chwile go dławi i dopiero zaczyna jechać to normalne?


A i czy wywalenie tych rzeczy nie powoduje żadnych hmmm wad ... A jak ze spalaniem? Pozostaje takie samo czy wzrasta?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2012, 16:33:35 pm wysłana przez luka92 »
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Przeróbka gaźnika - kilka pytanek
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 24, 2012, 17:00:55 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Spalanie będzie uzależnione tylko od tego jak się będziesz obchodził z pedałem gazu.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Przeróbka gaźnika - kilka pytanek
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 24, 2012, 18:19:15 pm »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
bez sensu pomysł z tym jednoczesnym otwieraniem przelotów, a już do jazdy na gazie to w ogóle pomyłka totalna.

Właśnie stopniowe otwieranie umożliwia precyzyjniejsze operowanie gazem, co sprzyja oszczędności.

Oczywiście trzeba mieć trójnik do gazu z dwoma pokrętłami, gdyż każdy przelot trzeba ustawić osobno. Z jednym pokrętłem by sie nadawał właśnie wtedy gdyby przeloty sie otwierały jednocześnie.

No i w ogóle wywalić mikser i wwiercić sie z gazem do gardzieli, wtedy chodzi na obu paliwach i nic nie zamula niepotrzebnie
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2012, 18:21:26 pm wysłana przez Tailgunner »
polskifiat.jazda.pl

Odp: Przeróbka gaźnika - kilka pytanek
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 24, 2012, 19:06:39 pm »

Offline zastava

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 100
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez Atu Plus 1.4 Rover / Caro 1.6 GLI / 3x Zastava1100p/ FSO 1500c
    • domki
No i w ogóle wywalić mikser i wwiercić sie z gazem do gardzieli, wtedy chodzi na obu paliwach i nic nie zamula niepotrzebnie
Mógłbyś to rozwinąć?

Odp: Przeróbka gaźnika - kilka pytanek
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 24, 2012, 21:45:44 pm »

Offline krzyspi25

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 47
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1,6 GLE '94 zielony turkus
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=30595.0

niestety u mnie jeszcze nie testowane,
ale znajomy ma tak w kancie z AA i nie narzeka
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2012, 21:50:53 pm wysłana przez krzyspi25 »
tel. 727211000