bo to że to był VPower nie am znaczenia. Tłok może się wypalić przy zbyt ubogiej mieszance (słynny przypadek przy biciu rekordu 125p) i tyle a to że paliwo będzie miało 100-120 oktanów nie ma znaczenia. Przy wyższej liczbie oktanowej można przyśpieszyć zapłon bo zmniejsza się szansa, że wystąpi spalanie stukowe, które może uszkodzic tłok bo to jest w sumie niekontrolwany wybuch mieszanki w cylindrze.
Jeszcze jest jedna przyczyna wypalenia dziury w tłoku - przeskoki iskry nie na świecy tylko między świecą a tłokiem np.
Gaz osiąga wyższą temperaturę, bo tak jak napisał Piotrek - spala się nieco wolniej, nieco dokładniej(stąd ekologia między innymi) i dlatego mamy wyższą temp. spalin.
Gaz ma do 112 okanów pi razy drzwi, 130 to chyba czysty propan/butan (nie pamiętam który), a my śmigamy na coraz to innej mieszance tych dwóch