Autor Wątek: Gaz, 102 oktany??? prawda czy fałsz  (Przeczytany 4187 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Gaz, 102 oktany??? prawda czy fałsz
« dnia: Luty 19, 2004, 21:29:06 pm »

Lodówa#1826

  • Gość
Będąc na stronie fso auto klub w forum piszą że gaz ma 102 oktany :shock: . Czy to prawda?? Przecież silnik by tyle nie wytrzymał a napewno nie poloneza. Tyle to leją do jakiś porząfnych silników na rajdach... . Niedawno widziałem tłok z peugeota 405. Miał on wypaloną dziurę o średnicy około 2,5 cm a dookoła kawałki roztopionego tłoka. Facet wlał VPOWER 99+ i jaki tego efekt...  :evil: To przy 102 oktanach szukalibyśmy tłoków po ulicy a głowica wyleciała by przez maskę z pokrywą zaworów!!!!  :o  




POZDRAWIAM. LODI

Gaz, 102 oktany??? prawda czy fałsz
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 19, 2004, 21:39:10 pm »

Piotrek_

  • Gość
Drogi kolego! Liczba oktanowa określa przeciwwybuchowe właściwości paliwa, więc rozsadzenie silnika Poloneza, czy Fiata możesz włożyć między bajki.

Inna sprawa, że gaz spalając się wytwarza wyższą temperaturę. Jest to spowodowane wolniejszym paleniem mieszanki w cylindrze.

Gaz, 102 oktany??? prawda czy fałsz
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 19, 2004, 22:07:29 pm »

Wafel

  • Gość
GAz może mieć liczbę oktanową około 130 maxymalnie :D

Gaz, 102 oktany??? prawda czy fałsz
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 20, 2004, 00:49:41 am »

Lodówa#1826

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Zgadzam sie z Piotrkiem ze to pic na wode ze gosciowi po zalaniu VPower 99+ wypalil sie tlok...


Stanowczo potępiam tą wypowiedz... :) To nie bujda sam wyciągałem z mechanikiem wypalony tłok i niewyglądało to pięknie a mechanik dodał że naprawa ładnie naruszy jego portfelik(PEUGEOT SERWIS) a dotgo poczeka dobry miesiąc na ten tłok. Najgorsze jest w tym to że ubezpieczalnia i stacja benzynowa wypną na gościa dupe i nikt nie zwróci mu za naprawe!!!!!!

Gaz, 102 oktany??? prawda czy fałsz
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 20, 2004, 08:04:16 am »

Woj-o#772

  • Gość
bo to że to był VPower nie am znaczenia. Tłok może się wypalić przy zbyt ubogiej mieszance (słynny przypadek przy biciu rekordu 125p) i tyle a to że paliwo będzie miało 100-120 oktanów nie ma znaczenia. Przy wyższej liczbie oktanowej można przyśpieszyć zapłon bo zmniejsza się szansa, że wystąpi spalanie stukowe, które może uszkodzic tłok bo to jest w sumie niekontrolwany wybuch mieszanki w cylindrze.
Jeszcze jest jedna przyczyna wypalenia dziury w tłoku - przeskoki iskry nie na świecy tylko między świecą a tłokiem np.
Gaz osiąga wyższą temperaturę, bo tak jak napisał Piotrek - spala się nieco wolniej, nieco dokładniej(stąd ekologia między innymi) i dlatego mamy wyższą temp. spalin.
Gaz ma do 112 okanów pi razy drzwi, 130 to chyba czysty propan/butan (nie pamiętam który), a my śmigamy na coraz to innej mieszance tych dwóch ;)

Gaz, 102 oktany??? prawda czy fałsz
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 20, 2004, 10:56:50 am »

Pablo-X

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
To nie bujda sam wyciągałem z mechanikiem wypalony tłok i niewyglądało to pięknie


ale co ma piernik do wiatraka? niby raz zalal Vpower99+ i juz mu sie tlok wypalil?!?!przez jedno tankowanie????? tlok sie nie wypali w tak krotkim czasie! no chyba,ze jest jakas powazna awaria. to nie wina benzyny!

Gaz, 102 oktany??? prawda czy fałsz
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 21, 2004, 14:00:28 pm »

Gifter

  • Gość
hehe ostatni raz zagladam do takiego postu bo normalnie czasu szkoda :) Woj-o Piter maja racje :) PabloX tez, ale jesli chcesz sie dalej kłócić to moze jeszcze popatrze na ten post :) Bez urazy :)

Gaz, 102 oktany??? prawda czy fałsz
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 21, 2004, 14:46:52 pm »

niezalogowany Guciu#1801

  • Gość
nie wypalisz nic lejac raz wache.. chyba ze wlosy zalejesz se wlosy i zechcesz podpalic fajke