Autor Wątek: Polonez Caro Plus 2001r. EmBargo 2 :) Rover'ek  (Przeczytany 2191 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez Caro Plus 2001r. EmBargo 2 :) Rover'ek
« dnia: Kwiecień 16, 2014, 22:20:59 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2874
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Witam. Jako, że już nie jestem klubowiczem ale nadal mam wielki sentyment do FSO, chciałem zaprezentować wam wszystkim mojego Poloneza Caro Plus, z wielkim żalem mówię/piszę że nie Atu, ale w każdym bądź razie mój nowy nabytem i zarazem powrót do wyrobu FSO. Jak już wspomniałem Polonez Caro Plus fabrycznie wyposażony w silnik 1.6 GSI, po  SWAP'ie na 1.6 16V Rovera wykonany jakieś pare lat temu przeze mnie samemu :D , odkupiłem go całkiem nie dawno.  Kupiłem go z całkiem fajną funkcją nadającą się na jakieś dyskoteki :D Mianowicie z funkcją nadymiacza z rury wydechowej :D zużycie oleju ok 1L na 100km :D sporo :D :D w każdym razie co w pedał w podłoge to 1l benzyny 5l oleju :D  co prawda troche kosztowna funkcja :D  Ogólnie plan przy tym aucie jest taki. Samochód ten ma slużyć jako dupowóz, ma się przyzwoicie poruszać po jezdni i być cichym przyjemnym środkiem transportu. Na początek jakichkolwiek prac pierwszy na liście jest komora silnika. Przy zewnętrznym kolorze 42U koloma silnika zostanie pomalowana w kolor NH-624p z palety Hondy (biała perła) bądź 070 z palety Toyoty (biały zmetalizowany kolor przybliżony do perły), który zostanie wybrany nie wiem sam. Docelowo cały samochód ma być w białej perle ale co z tego wyjdzie sam nie wiem, ponieważ jest wiele czynników, które mogą temu przeszkodzić.  Napewno  Polonez ten zostanie wyposażony w pakier Oriciari - to podstawa :) Kolejną zmianą będzie montaż hamulcy z Alfi Romeo 305mm z zaciskami 4-ro tłoczkowymi na osi przedniej, modyfikacja mostu tylnego pod zaciski hamulcowe przednie od PN'a Lucas'a + dodatkowe zaciski hydrauliczne do ręcznego hamulca lub w jednej postaci lepsze hydrauliczne zaciski i normalny ham. ręczny na linke - mianowicie mam na stanie zaciski od audi a4 b5, być może coś z tego wyjdzie. Jeżeli chodzi o silnik to 1.6 Rovera zostanie rozbudowany na 1.8. Zmiana wału i korbowodów załatwią sprawe. Kolejną modyfikacją będzie głowica tegoż silnika. Zamiast standartowych zaworór 27.5mm na ssaniu i 24mm na wydechu zostaną zaadaptowane zawory od VVC czyli 31.5mm na ssanie i 27.5 na wydech, do tego wałki od wersji 135KM bądz oba wydechowe od VVC + regulowane kółka. Docelowo mam zamiar wyciągnąć ok 170KM z tego wolnossącego silnika, myśle że jest to realna moc z planowanych czynności, które mam zamiar wykonać i które już wykonałem a wykonałem już to: zawory 27.5mm na wydechu już zmontowane, zakup wiązki od MG TF 135km wraz ze sterownikiem juz zakupione. Pozostało dokupić zawory ssące od VVC i wałki rozrządu.


Dorzucam kilka fotek:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3deb93c5d5f3b016.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fd3b39bf8fc36faf.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b5237051af438285.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5730a35e5e2814a9.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c427953b0fe39c87.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/16145af6ee557f0e.html
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2014, 21:45:40 pm wysłana przez śledzik »
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez Caro Plus 2001r. EmBargo 2 :) Rover'ek
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 01, 2014, 01:30:19 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2874
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Siemka. W poldzie troche sie pozmienialo. Pod maske wpadlo VVC 160Km bo trafilo sie za male pieniadze. Projekt K-serii na duzych zaworach nadal jest w realizacji. Podsylam fotki dla porownania jak to wszystko wygladalo jak kupilem samochod i jak to wyglada jak wlozylem w to troche wysilku.


Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez Caro Plus 2001r. EmBargo 2 :) Rover'ek
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 01, 2014, 09:04:21 am »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Fajnie to wygląda pod maską. Daj jakiś filmik jak to się napędza. Sam się już zastanawiam nad czymś mocniejszym bo w 1.8 już trochę brakuje mi mocy.

Odp: Polonez Caro Plus 2001r. EmBargo 2 :) Rover'ek
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 24, 2014, 23:02:16 pm »

Offline Heban

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 13
    • Polonez Caro 1.4
Jeszcze na sprzedaż czy już poszedł?

Odp: Polonez Caro Plus 2001r. EmBargo 2 :) Rover'ek
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 25, 2014, 08:44:32 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2874
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Sprzedany. Powoli zaczynam zalowac ze sprzedany... za to niemiecka windykacja dala mi juz spokoj...
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)