Witam. Jako, że już nie jestem klubowiczem ale nadal mam wielki sentyment do FSO, chciałem zaprezentować wam wszystkim mojego Poloneza Caro Plus, z wielkim żalem mówię/piszę że nie Atu, ale w każdym bądź razie mój nowy nabytem i zarazem powrót do wyrobu FSO. Jak już wspomniałem Polonez Caro Plus fabrycznie wyposażony w silnik 1.6 GSI, po SWAP'ie na 1.6 16V Rovera wykonany jakieś pare lat temu przeze mnie samemu :D , odkupiłem go całkiem nie dawno. Kupiłem go z całkiem fajną funkcją nadającą się na jakieś dyskoteki :D Mianowicie z funkcją nadymiacza z rury wydechowej :D zużycie oleju ok 1L na 100km :D sporo :D :D w każdym razie co w pedał w podłoge to 1l benzyny 5l oleju :D co prawda troche kosztowna funkcja :D Ogólnie plan przy tym aucie jest taki. Samochód ten ma slużyć jako dupowóz, ma się przyzwoicie poruszać po jezdni i być cichym przyjemnym środkiem transportu. Na początek jakichkolwiek prac pierwszy na liście jest komora silnika. Przy zewnętrznym kolorze 42U koloma silnika zostanie pomalowana w kolor NH-624p z palety Hondy (biała perła) bądź 070 z palety Toyoty (biały zmetalizowany kolor przybliżony do perły), który zostanie wybrany nie wiem sam. Docelowo cały samochód ma być w białej perle ale co z tego wyjdzie sam nie wiem, ponieważ jest wiele czynników, które mogą temu przeszkodzić. Napewno Polonez ten zostanie wyposażony w pakier Oriciari - to podstawa
Kolejną zmianą będzie montaż hamulcy z Alfi Romeo 305mm z zaciskami 4-ro tłoczkowymi na osi przedniej, modyfikacja mostu tylnego pod zaciski hamulcowe przednie od PN'a Lucas'a + dodatkowe zaciski hydrauliczne do ręcznego hamulca lub w jednej postaci lepsze hydrauliczne zaciski i normalny ham. ręczny na linke - mianowicie mam na stanie zaciski od audi a4 b5, być może coś z tego wyjdzie. Jeżeli chodzi o silnik to 1.6 Rovera zostanie rozbudowany na 1.8. Zmiana wału i korbowodów załatwią sprawe. Kolejną modyfikacją będzie głowica tegoż silnika. Zamiast standartowych zaworór 27.5mm na ssaniu i 24mm na wydechu zostaną zaadaptowane zawory od VVC czyli 31.5mm na ssanie i 27.5 na wydech, do tego wałki od wersji 135KM bądz oba wydechowe od VVC + regulowane kółka. Docelowo mam zamiar wyciągnąć ok 170KM z tego wolnossącego silnika, myśle że jest to realna moc z planowanych czynności, które mam zamiar wykonać i które już wykonałem a wykonałem już to: zawory 27.5mm na wydechu już zmontowane, zakup wiązki od MG TF 135km wraz ze sterownikiem juz zakupione. Pozostało dokupić zawory ssące od VVC i wałki rozrządu.
Dorzucam kilka fotek:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3deb93c5d5f3b016.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fd3b39bf8fc36faf.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b5237051af438285.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5730a35e5e2814a9.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c427953b0fe39c87.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/16145af6ee557f0e.html