Autor Wątek: Ustawienie rozrzadu mg zr 160  (Przeczytany 7608 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ustawienie rozrzadu mg zr 160
« dnia: Kwiecień 30, 2014, 20:37:31 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
Panowie potrzebuje jakiegos rysunku jak powinny być znaki w mg zr 160.Jesli znaki na walkach do siebie to w jakim polozeniu powinny być wtedy walki rozrządu??

Odp: Ustawienie rozrzadu mg zr 160
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 30, 2014, 20:44:10 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
http://gallery.mg-rover.org/data/502/vvc_front_timing.jpg

Na kole wydechowym napis VVT musi być odwrócony o 180st.
A z tyłu nie da się pomylić bo na każdym kółku jest tylko jedno wycięcie/kreska.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Ustawienie rozrzadu mg zr 160
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 01, 2014, 14:33:53 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
Multec ustawiam według Twojej rady i zdjęcia i wychodzi lipa!Nie wiem co jest nie tak ale jak ustawie jak według tego to znaki z tylu nie sa do siebie tylko obrócone obydwa o 180 stopni do tego krzywki na 1 cyl lekko wciskają zawory i tlok o nie uderza zaraz wrzuce foto

Odp: Ustawienie rozrzadu mg zr 160
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 01, 2014, 14:39:33 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125

Dodam ze klin jest w porządku kolo tez.Po zdjęciu kola klin jest po przeciwnej stronie krzywek na 1 cyl.
Do tego jak znaki z tylu dam do siebie to i z przodu tez sa wtedy do siebie  i krzywki wydechowe na 4 wciskają zawory i nie da się dac tloka w GMP
« Ostatnia zmiana: Maj 01, 2014, 14:58:54 pm wysłana przez kuras180 »

Odp: Ustawienie rozrzadu mg zr 160
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 01, 2014, 15:24:16 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ustaw sobie najpierw wał na znak. Koło wydechowe ustawiasz tak, by napis VVT był na dole, a numerek LHB 101... był na górze. U Ciebie jest odwrotnie. Koło ssące ma tylko jeden znak i zgrywasz go ze znakiem na kole wydechowym (numerek wystający spod podkładki śruby ma być od strony kolektora ssącego). Tył tak jak pisałem, nie da się pomylić.

P.S ale ten kolektor ssący to nieładnie wyspawany.  :P
« Ostatnia zmiana: Maj 01, 2014, 15:26:59 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Ustawienie rozrzadu mg zr 160
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 03, 2014, 19:42:32 pm »

Offline Kapitan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • caronez 95r. 1.8 16V
W vvc nie ustawia się tłoków jednej linii tak jak w innych z serii K?
czarna wołga :) już jeździ ale jeszce nie do końca:)

Odp: Ustawienie rozrzadu mg zr 160
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 03, 2014, 19:48:22 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ustawia się tak samo jak w każdym innym K16. Wał na znaku czyli wszystkie cylindry w połowie wysokości.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Ustawienie rozrzadu mg zr 160
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 03, 2014, 20:11:12 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ustawia się tak samo jak w każdym innym K16. Wał na znaku czyli wszystkie cylindry w połowie wysokości.
nie tak do konca. tloki w jednej linii... owszem. ale to pojecie wzgledne. tloki 1 i 4 musza byc w polowie wysokosci podczas gdy posuwaja sie w gore. obrot o 180 stopni podczas gdy pomimo sa w jednej linii z 2 i 3 ale gdy ida w dol komplikuje sprawe. takze gdy chcemy ustawic je na rowno to patrzymy na tlok 1 i 2 z tym, ze tlok 1 musi isc do gory a nie w dol. w odwrotnej sytuacji zle ustawimy fazy rozrzadu i nie uruchomimy silnika
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Ustawienie rozrzadu mg zr 160
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 12, 2014, 23:19:39 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
Już wszystko się wyjasnilo. W tym wynalazku jak silnik jest na znakach to pierwszy tlok nie jest u góry jak w 98% silnikow.I to mnie zmylilo tak samo jak walki niby na znakach a krzywki w jakies kosmiczne strony