Witam, właśnie podpiąłem się pod Autronica, to co ujrzałem przeraziło mnie, "złe" emulacje, progi, tpsy, ustawienia cewek itd.
Proszę Was o podzielenie się odpowiednimi ustawieniami z zakresu podłączenia TPS oraz poniższych opcji - co ustawić.
PRZEŁĄCZNIK
(czy po włączeniu opcji Awaryjne zamiast "Automatycznie" wszystko będzie tak jak w tej opcji + możliwość uruchomienia na LPG przykładowo poprzez przytrzymanie przełącznika czy będzie startować tylko z LPG?)
- Automatycznie – przełączanie automatyczne z benzyny na
gaz ( tło zielone)
- Benzyna – praca wyłącznie na benzynie ( tło czerwone)
- Awaryjne LPG– uruchamianie bezpośrednio z gazu ( tło
ciemno niebieskie)
Zakładka przełączanie:
PRZEŁĄCZANIE
(obecnie ustawione na zwalnianie - sprawuje się nawet ok)Umożliwia ustalenie momentu przełączania z benzyny na gaz :
- Przyspieszanie – przełączenie podczas przyspieszania
- Zwalnianie – przełączenie podczas zwalniania
AWARYJNE LPG
(jak w opisie wyżej, są dwie opcje - aktywne i nie aktywne, miałem wyłączone, ale włączyłem)Włącza/wyłącza możliwość uruchomienia silnika bezpośrednio na gazie
CUT – OFF
(jakie wartości poustawiać)Umożliwia włączenie/wyłączenie funkcji cut-off oraz edycje jej
parametrów poprzez :
- określenie liczby kroków zamknięcia atuatora. W momencie
zadziałania funkcji atuator zamknie się o wpisaną liczbę kroków
- czasu opóźnienia ( w [msec] ) jej zadziałania ( od zamknięcia
przepustnicy, czyli zdjęcia nogi z gazu, do zamknięcia
atuatora )
- oraz obrotów przy których następuje wyłączenie cut-off czyli
powrót do normalnego otwarcia atuatora.
TYP SYGNAŁU OBROTÓW
(obecnie miałem 4 cylindry - 2 cewki, mimo jednej fizycznej)Umożliwia określenie rodzaju układu zapłonowego samochodu poprzez
zmianę kombinacji liczby cylindrów i cewek. Odpowiednia konfiguracja
tego elementu bezpośrednio wpływa na właściwy odczyt prędkości
obrotowej silnika. Powinien on być zgodny ze wskazaniem obrotomierza.
PRÓG PRZEŁĄCZANIA
(obecnie 2000 obrotów)Określa obroty przy których następuje przełączenie na gaz
OGRANICZNIK
(obecnie 6500 obrotów)Włącza/wyłącza ograniczenie maksymalnych obrotów silnika podczas
zasilania gazem oraz umożliwia określenie ich wartości. Aktywacja tej
funkcji powoduje automatyczne przełączenie na benzynę po
przekroczeniu określonych obrotów silnika.
CZUJNIK TEMPERATURY
(było wyłączone - ustawiłem 45*C)Włącza/wyłącza czujnik temperatury oraz umożliwia określenie wartości
powyżej której możliwe jest przełączenie.
Zakładka parametry:

RODZAJ TPS
(obecnie rosnący, próg 1,8V - czy nie za wysoki?)Pozwala określić rodzaj czujnika TPS (rosnący/malejący) oraz wartość
jego sygnału dla zamkniętej przepustnicy. Jest to próg TPS, którego
ustawienie określa wyjście z biegu jałowego. Zaleca się ustawienie progu
wyższego o 0,2 – 0,5 V z powodu możliwych zakłóceń w połączeniach
elektrycznych.
EMULACJA SONDY
(chyba najważniejsze - obecnie miałem włączoną opcję standard 0-0,8V, auto miało problemy z pracą na benzynie, stąd i ten wątek, czym się różni otwarty obwód od masy? jaka powinna być ustawiona dla Boscha?)Pozwala określić rodzaj emulacji sygnału sondy lambda oraz parametry
fali prostokątnej dla emulacji typu standard ( czas trwania ( w [msec] )
poziomu górnego i dolnego fali konstruowanej )
USTAWIENIE WYJŚCIOWE ATUATORA
(obecnie oba progi to 80-90)Umożliwia określenie otwarcia wyjściowego atuatora w zakresie od 0 do
200 kroków na biegu jałowym (MINIMUM) oraz na wysokich obrotach
(MAXIMUM).
UWAGA : zaleca się nie zmieniać sugerowanych wartości, a w przypadku
zmian, różnica pomiędzy wartościami nie powinna być większa niż 10
kroków.
SONDA LAMBDA
(obecnie ustawione 0-0,8V - pierwsza opcja, raczej dobrze)Określa typ sondy lambda ( zakres pracy w [V])
CZAS NAGRZANIA SONDY
( obecnie 4s )Jest to czas potrzebny na rozgrzanie sondy lambda do temperatury pracy
( w naszym przypadku czas od momentu przejścia na gaz do momentu
rozpoczęcia sterowania dawką gazu), podczas którego silniczek krokowy
ustawiany jest w pozycję wyjściową, a skład mieszanki nie jest
regulowany.
TYP JAZDY
(obecnie ekonomiczny)Wybór stylu jazdy ma wpływ na skład mieszanki, co wiąże się z dynamiką
jazdy i zużyciem paliwa jednak nie wpływa znacząco na emisję spalin.
Zmiana jest realizowana poprzez przestawienie progu sondy lambda na
bogatszą lub uboższą mieszankę .
Sport – zalecany do samochodów z automatyczną skrzyni biegów
ZAKRES PRACY ATUATORA
(obecnie chyba duży)Funkcja ta pomaga dostosować zakres pracy atuatora do pojemności
silnika, oraz może skompensować duże odległości pomiędzy
przepustnicą, a mikserem lub mikserem a reduktorem. Im te odległości są
większe tym zakres musi by większy.
WZBOGACENIE
(tutaj całkowicie nie wiem, obecnie osobista)„Zastrzyk” dodatkowej ilości gazu. Określamy liczbę kroków, które
wykonuje jednorazowo atuator, w trakcie „skoku” oraz czas trwania
atuatora w pozycji „skoku” [msec]. Wzbogacenie odbywa się zawsze od
położenia wyjściowego MAXIMUM.