W 8 fazach zaczynając od 40Nm kończąc na 95Nm i trzymają.
To żeś pan przegiął delikatnie
Nie bardzo umiem sobie wyobrazic załozenie uszczelki od silnika na tłokach o srednicy 75mm(skok 79mm) do silnika na tlokach o srednicy 80mm(skok 89,3)...
Moje zdziwienie jak pierwszy raz zdjąłem głowice w 1.8... przymierzyłem uszczelkę z 1.8 do uszczelki którą miałem z 1.4... w sumie to był mocny szok
Teraz troche o śrubach (napisze co udało mi sie zbadać):
Na magistrali olejowej którą mam leżącą sobie luzem do sprawdzania śrub jak do tej pory na 4 komplety śrub trafiłem dopiero 6 sztuk które miały opór żeby sie wkręcic do końca gwintu - ale było na nich widać gołym okiem wyciągnięty gwint.
Nowe śruby jak raz kupiłem okazało sie że 3 ostatnie sztuki od strony wydechu nie chcą sie wkrecić głebiej niż 98mm (według serwisówki 97mm powinno być). Okazało sie że po zdjeciu miski olejowej wkręcają sie do końca - czyli wadzą o miskę - miska aluminiowa. Trzeba było śruby delikatnie zeszlifować i już było ok.
Mały teścik sobie zrobiłem ze śrubą co sie może stać jak sie spotka z miską olejową:
Wkręcając śrubę w magistralę, montując taki zestaw w imadle tak żeby śruba pare mm po przejściu przez magistrale napotkała opór i testując jaki moment sprawi że zacznie szlag ja trafiać wyszło mi że przy 40Nm klucz dynamometryczny nie cyka a śrubę zaczyna delikatnie skręcać. Materiał puścił po niecałych 3ech obrotach od momentu napotkania oporu. Także cholernie z wyczuciem trzeba z tymi śrubami.
Na własnej du.pie przekonałem sie jak zrywa sie szpilka głowicy kiedy spiepszył mi sie klucz dynamometryczny. Jest "brzdęk" i w ułamku sekundy podskakuje pozostałość szpilki razem z kluczem lekko do góry - potem wraca i wygląda jakby nic sie nie stało - szpilkę wyciąga sie urwaną a w magistrali zostaje resztka
Moment dokręcania - bałbym sie je dokręcać więcej niż 60Nm. Jak komuś pokazuje więcej niż 70Nm i śruby nadal całe to nazwałbym to błędem pomiaru.