Autor Wątek: Poldżer - MR'91, 1,6 GLE  (Przeczytany 4291 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Poldżer - MR'91, 1,6 GLE
« dnia: Marzec 19, 2014, 16:18:57 pm »

Darkoniusz

  • Gość
Mój drugi Polonez, pierwszego (pierwsze własne auto) (MR'89) zjadła rdza. Sentyment został, w listopadzie 2013 zakupiłem MR'91.
Autko od dnia zakupu stoi w garażu i bardzo powoli jest rozbierane i doprowadzane do stanu używalności. Wnętrze auta w znakomitej kondycji, czyściutko, poprzedni właściciel jeździł na siedzeniach zakrytych pokrowcami w tygrysie pasy :)

Zrobiono:
- wyjęcie silnika, zmiana uszczelek, pasków, filtrów, kabli WN, świec, płynów, olejów, taki mały remont silnika (przebieg 90 tyś. km),
- założyłem kolektor ssący z DFa oraz kolektor wydechowy z gsi,
- konserwacja (sam przód auta do tej pory) hamerajt i bitex,
- uszczelnienie skrzyni biegów, wymiana gumowego łączenia wału ze skrzynią b, olej,

Aktualnie pracuję nad:
-układ hamulcowy zdemontowany, renowacja (samemu) zacisków (ktoś wyjmował poprzednim razem tłoczki siłą, brak słów, były zniszczone, nie wiem jak to hamowało), wymiana przewodów elastycznych, demontaż i renowacja pompy hamulcowej,
-montaż nowych tarcz, klocków, nowy płyn,
-konserwacja nadkoli (bitex),
-odświeżenie reflektorów, wkłady na czarno, zmiana kierunków na pomarańczowe, czyszczenie halogenów,

W najbliższym czasie:
-profesjonalna regeneracja i zmiana dysz gaźnika na te z DFa (proponowano mi gaźnik po regeneracji z DFa, ale chce mechanicznie otwieraną drugą gardziel),
-filtr powietrza własnej roboty,
-profesjonalna regulacja gaźnika i zapłonu,
-delikatne obniżenie zawieszenia,

Plany:
-zmiana koloru+konserwacja nadwozia oraz podwozia
-felgi 14" z trucka, następnie ich delikatne poszerzenie,
-zmiana silnika (jest kilka wersji tego pomysłu, ale warunki nie pozwalają aktualnie bawić się w swap)
-zmiana układu hamulcowego,
-założenie wspomagania,
-poszerzenia nadkoli (pomysł zainspirowany polonezem VR6),

Foto:






Mam nadzieję na lepsza pogodę, aby trochę podgonić prace. Wizja końcowa zmienia się z każdym tygodniem, więc kto wie co z tego wyniknie. :)



Odp: Poldżer - MR'91, 1,6 GLE
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 19, 2014, 16:28:58 pm »

Offline ADAM84

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 213
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ ATU 1.6 ROVER ORI LIMITED :D
No czekam na postępy prac i więcej fotek ;p
Moja fioletowa niunia i jeszcze dwa skarbeczki :D

Odp: Poldżer - MR'91, 1,6 GLE
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 06, 2014, 09:41:31 am »

Darkoniusz

  • Gość
Update:

-regeneracja zacisków tył+przód oraz pompy,
-wymiana przewodów elastycznych;
-klocki komplet przód tył;
-wymiana tarcz przód;
-nowa linka h. ręcznego
-sprężyny 2 zwoje mniej, nowe amortyzatory przód;
-malowanie ważniejszych elementów hamerajtem
-malowanie wnętrz nadkoli bitexem

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2014, 09:43:13 am wysłana przez Darkoniusz »

Odp: Poldżer - MR'91, 1,6 GLE
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 09, 2014, 10:28:11 am »

Darkoniusz

  • Gość
Podczas odpowietrzania pękła uszczelka w tylnym zacisku (2 razy), powód: nie usunąłem do końca nalotu z rowka w którym znajduje się uszczelka, także polecam poświecić więcej czasu i porządnie zająć się usunięciem wszelkiej rdzy, nalotu.

Pytanie: jakie resory 3-piórowe kupić, aby dać je do sklepania (gleba)(i oczywiście w miarę dostępne na szrotach)? mam wąskie caro (ale chyba mocowania resorów się nie zmieniały).

Odp: Poldżer - MR'91, 1,6 GLE
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 09, 2014, 11:25:03 am »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Dlaczego zmiana koloru? Ten jest unikatowy i wyjątkowo moim zdaniem pasuje do wczesnego Caro.
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Poldżer - MR'91, 1,6 GLE
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 09, 2014, 11:45:40 am »

Darkoniusz

  • Gość
Zdaję sobie z tego sprawę, ale auto było malowane (doły drzwi, zaprawki) widać różnice w odcieniu.

Stan obecny:

Odp: Poldżer - MR'91, 1,6 GLE
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 09, 2014, 12:23:55 pm »

Offline Marko1925

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 66
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1992 Audi 80 B4 2.0 8v 115KM
Jak kod lakieru masz na tablicę znaminowej?

Odp: Poldżer - MR'91, 1,6 GLE
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 09, 2014, 13:44:49 pm »

Offline Szymon

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 353
  • Płeć: Mężczyzna
    • B01AAA
L81

Odp: Poldżer - MR'91, 1,6 GLE
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 11, 2014, 18:14:36 pm »

Darkoniusz

  • Gość
Wizyta na szrocie (wy też czujecie się tam jak żona z kartą kredytową męża w centrum handlowym?):

resory z kombi: 50zł (oddane natychmiast do sklepania, razem z nowymi tulejami),
chłodnica szeroka miedziana z dwoma wentylatorami: 50zł,
zbiorniczek wyrównawczy: 25zł.

Odp: Poldżer - MR'91, 1,6 GLE
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 12, 2014, 22:51:00 pm »

Darkoniusz

  • Gość
Do końca ukończenia wstępnego projektu jeszcze daleko a przegląd się kończy, wiec na szybko na kilka śrub skręciłem karoserie, wymiana drążków reakcyjnych i jazda na stacje kontroli. Przegląd zaliczony :D

Odp: Poldżer - MR'91, 1,6 GLE
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 08, 2014, 10:08:53 am »

Darkoniusz

  • Gość
A tam po co mi gleba... mówiłem..



Jeszcze pół zwoja z przodu z tego co widzę.

Odp: Poldżer - MR'91, 1,6 GLE
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 08, 2014, 20:35:32 pm »

Darkoniusz

  • Gość
Wpadła szeroka chłodnica z dwoma wentylatorami.