Autor Wątek: Rover - wydajniejsza pompa paliwa  (Przeczytany 6450 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - wydajniejsza pompa paliwa
« dnia: Październik 02, 2007, 00:36:07 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Ostatnio zaliczyłem pada całkowitego pompy paliwa. Dlatego mam takie pytanie. czy lepiej bawić sie w zastosowanie wydajniejszej pompy paliwa z innego auta wewnętrznej czy zewnętrznej.
pompy wewnętrzne mają ok 43mm średnicy czyli więcej niż poldkowa. Interesuje mnie ciśnienie robocze ok 4 barów
http://www.tomson.com.pl/x_C_I__P_20232428.html ta straszy ceną. wersja wewnętrzna jest o ok 100zł tańsza.
Opowiadam sie za wersją zewnętrzną ze względu na prostotę zamontowania (albo bak od GLE bądź oryginalna pompa wew zastąpiona miedzianą rurką)
słucham wszelkich sugestii na ten temat. pompa od 1,4 tak dość średnio zasilała 1,6 rovera wiec szukam czegoś mocniejszego z zapasem na przyszłe modyfikacje.

Rover - wydajniejsza pompa paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 02, 2007, 17:12:49 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "Van#1860"
słucham wszelkich sugestii na ten temat. pompa od 1,4 tak dość średnio zasilała


zapomniales dodac: padlinowata stara pompa  :lol:
moim zdaniem nowa pompa do 1.4 spokojnie wystarczy nawet do 1.6 czy 1.8
nie sadze zeby do np. Rovera 1.6 16V wkladano inna pompe niz do R 1.4 16V
czytalem ze nie sa polecane pompy od pewnej pani z allegro, to podobno jakas chinszczyzna jest
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - wydajniejsza pompa paliwa
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 02, 2007, 18:03:17 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
to i ja czytałem ze ta chińszczyzna nadaje się do gara a nie do auta :D może i do 1,6 wystarczy a jak mi odbije na 1,6T ?? :twisted:

Rover - wydajniejsza pompa paliwa
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 05, 2007, 12:27:54 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Van#1860"
może i do 1,6 wystarczy a jak mi odbije na 1,6T ??  

Dopuki nie zmienisz regulatora cisnienia to i tak wydajność pompy raczej jest bez znaczennia :D

Zawsze można zmienić wtryskiwacze na wydajniesze ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - wydajniejsza pompa paliwa
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 10, 2007, 11:16:23 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Dokladnie tak. Z dyskusji na roverki.pl mozna dowiedziec sie ze doladowane silniki powinny byc zasilane pompami o wydajnosci 40l/h na kazde 100KM (w duzym uproszczeniu) Tak wiec jezeli uturbisz 1.6 na doladowaniu jakie stosuje oryginalnie Rover w 1.8 Turbo to powinienes miec jakies 140KM i pompa od poldorovera 1.4 ktora ma wydajnosc 64l/h powinna wystarczyc.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - wydajniejsza pompa paliwa
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 10, 2007, 22:25:29 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
wiec nie wiem czy wystarczy i pewnie się nigdy nie dowiem. kupiłem Walbro 255 :)

Rover - wydajniejsza pompa paliwa
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 11, 2007, 07:14:22 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Nie ma bata. Rozpruje Ci przewody paliwowe :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - wydajniejsza pompa paliwa
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 11, 2007, 08:00:05 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
reg nie pozwoli by tam większe ciśnienie od normalnego panowało :) a ja aż tyle podnosić je nie zamierzam :)

Rover - wydajniejsza pompa paliwa
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 06, 2009, 19:55:25 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
http://moto.allegro.pl/item598416868_pompa_paliwa_mazda_toyota_suzuki_mitsubishi_inne.html
A co powiecie na taką pompę paliwa.

Nie potrzebuję tak jak van pompki 6barów 250l/h więc szukam czegoś mniejszego tańszego  ale i wydajniejszego od serii. ta ma niby 160l/h i też 6barów. Tylko firma taka nie za pewna...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - wydajniejsza pompa paliwa
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 19, 2009, 13:36:05 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
odkopuje temat bo teraz to ja musze zmienic pompe paliwa. Van#1860,  Twoja pompa jest dedykowana do jakiego samochodu?? Gdzie na mazowszu jest jakis sklep z pompami?? nie chce zamawiac przez internet bo to sie mija z celem. przysla jakas lipe i co wtedy??
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Rover - wydajniejsza pompa paliwa
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 28, 2016, 16:59:23 pm »

Offline chudy8604#1971

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 287
  • Płeć: Mężczyzna
    • BoroKombi 1.8 16V TURBO
Nie zakładałem nowego tematu bo tematyka podobna....
Mam pytanie odnośnie Zewnętrznej pompy paliwa chciałem ją zamontować we wnęce koła zapasowego... pompa będzie musiała "zassac" okolo 20cm w gore. Wezyk oczywiscie zredukuje bo podlaczenie jest fi 15 ja chce zrobic fi 10

Odp: Rover - wydajniejsza pompa paliwa
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 29, 2016, 11:07:19 am »

Offline krzysiek2

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 7
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '83 1.6 16v
kawitacja   :]

Odp: Rover - wydajniejsza pompa paliwa
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 29, 2016, 23:17:00 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Chudy będzie działać miałem tak u siebie
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Rover - wydajniejsza pompa paliwa
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 30, 2016, 11:18:59 am »

Offline krzysiek2

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 7
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '83 1.6 16v
Brysiek dzialac bedzie, ale jak to jest pytanie....
zamontujesz wydajna pompe powyzej poziomu zbiornika ktora bedzie musiala przez 20cm ssac paliwo i masz odpowiedz....
uwaga doswiadczenie: przezroczysty waz miedzy pompa a zbiornikiem i kilka cm na wyjsciu a teraz obserwujemy....
silnik Chudego to wersja z doladowaniem tak ? chyba warto zadbac o dobry uklad paliwowy
chyba ze sie ma stos tlokow do tego silnika

Odp: Rover - wydajniejsza pompa paliwa
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 30, 2016, 13:50:52 pm »

Offline chudy8604#1971

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 287
  • Płeć: Mężczyzna
    • BoroKombi 1.8 16V TURBO
Widzialem ze pompa ma zamontowany zawor zwrotny wiek jak 'zassie' to powinno trzymac. Pompe mozna zamontowac na tym samym poziomie co zbiornik , bedzie troche dluzej weza  ale w pionie muzi podessac tylko 12cm 'wysokosc zbiornika'. Ja bym wolas zamontowac we wnece kola, nie bedzie chlapala woda i inne bloto

Odp: Rover - wydajniejsza pompa paliwa
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 30, 2016, 13:53:12 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
We wnęce będziesz ją lepiej słyszał :D

A wodą itp bym się bardzo nie przejmował, pompa zewnętrzna jest przystosowana do takich warunków.

Swoją drogą najlepsze co można zamontować we wnęce koła to butla toroidalna :P
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Rover - wydajniejsza pompa paliwa
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 30, 2016, 14:10:00 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Zupełnie nie chodzi o to że paliwo będzie wracać, tylko właśnie o w/w zjawisko kawitacji przy takim ustawieniu pompy/węża ssącego.
« Ostatnia zmiana: Maj 30, 2016, 14:15:18 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - wydajniejsza pompa paliwa
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 30, 2016, 22:45:34 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
uwaga doswiadczenie: przezroczysty waz miedzy pompa a zbiornikiem i kilka cm na wyjsciu a teraz obserwujemy....
Kawitacja o ile wystąpi, to tylko w obrębie łopatek wirnika, czego i tak nie jestes w stanie zauważyć. Benzyna ma stosunkowo niską prężność par i faktycznie coś tam może się dziać. Pytanie tylko, na ile to występuje i tak przy fabrycznym zamontowaniu. Duża średnica przewodu ssawnego i zamontowanie pompy na wysokości baku nie powinno stwarzać problemów. Nawet jesli kawitacja wystąpi, to wirnik pompy będzie narażony na dłuugi proces erozji i tyle.