Autor Wątek: Padnięta nagrzewnica calssonic  (Przeczytany 2555 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Padnięta nagrzewnica calssonic
« dnia: Lipiec 31, 2017, 20:32:07 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Siemanko panowie pytanko.  Może ktoś z was wie od czego idzie podpasowac nagrzewnice pod calssonic?  Zaczęła mi Franca ciec mi na łączeniach plastikowych więc raczej ciężko będzie z załataniem tego ;/
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Padnięta nagrzewnica calssonic
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 31, 2017, 20:47:18 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Mam jak coś jak nówke.

Odp: Padnięta nagrzewnica calssonic
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 31, 2017, 23:05:50 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja wsadzałem z golfa 1. Można też tavrie. Niestety obie mają krótkie wyjścia i opaski wypadaką pod deską. Fordy eskorty czy sierra ma długie rurki ale jest o 1,5 cm węższa.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Padnięta nagrzewnica calssonic
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 05, 2017, 19:27:45 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Może ktoś ma patent  jak przedmuchać, odkurzyć nagrzewnicę  w Plusie bez jej wybebeszania, może jakiś patent na wsadzenie tam rury odkurzacza i ten syf wyciągnąć lub wsadzić jakąś końcówkę  sprężarki żeby wydmuchać ten syf, bo od środka trochę wyczyściłem octem, ale z zewnątrz pewnie też już zarosła mchem, a zima idzie nieuchronnie.

Odp: Padnięta nagrzewnica calssonic
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 05, 2017, 21:01:49 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Odkrecasz schowek i odkrecasz wentylator ,masz wtedy na widoku nagrzewnice i klape ktora nia steruje. Co prawda trovhe trzeba sie nagimnastykować i naszarpać,ale rzecz jest wykonalna ;)

Odp: Padnięta nagrzewnica calssonic
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 06, 2017, 20:18:03 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Wykręciłem wentylator nagrzewnicy, wsadziłem kawałek szlaucha odpowiednio przyciętego, drugi koniec do rury odkurzacza i na czuja pojezdziłem po nagrzewnicy, potem jakiś k2 wlałem gorący do samej nagrzewnicy, następnie czystym octem poprawiłem, i po odpaleniu już przy 70 stopniach pokazało się zacne ciepełko, a przy 90 już było dobre grzanie, zobaczy się w zime co to dało.

Odp: Padnięta nagrzewnica calssonic
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 06, 2017, 22:35:17 pm »

Offline chudy8604#1971

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 287
  • Płeć: Mężczyzna
    • BoroKombi 1.8 16V TURBO
Ja kiedys kupilem taka nagrzewnice (po regeneracji) jezeli nie sa uszkodzone te plastikowe elemety to mozna ja uratowac

Odp: Padnięta nagrzewnica calssonic
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 07, 2017, 15:32:33 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Byłem u fachura który zajmuje się naprawa chłodnic nawet nie weszłem na warsztat a facet do mnie grzejnik z nagrzewnicy nowego typu z poloneza jednorazówka nie naprawialna podobno pod tymi plastikami są jakieś gumowe oringi czy coś podobnego i po latach guma parcieje i leje z pod plastików ppo nagrzaniu.  Zasugerowałem się czyjąś rada że pasuje od łady smary nagrzewnica i zakupiłem nowa oryginalną rosyjską.  Różnice względem oryginału to dluższy radiator tam gdzie w calsonicu jest plastik więc powinna być trochę wydajniejsza .  Po doklejeniu gąbki na około nagrzewnicy i otworu na nią szczelnie wchodzi spokojnie można ją zamontować na fabryczną blaszkę zabezpieczająca tylko trzeba ją wygiąc  bo na długość jest około 1- 1.5 cm dłuższa noi trzeba liczyć się z tym że potrzeba przedłużyć gumowe przewody do kabiny ale to jest drobnostka nówka z przesyłką kosztowała mnie 80 zł ;) gdzie ktoś chciał mi opchnać "nową“ za 200 zł ;)
« Ostatnia zmiana: Październik 07, 2017, 15:37:15 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Padnięta nagrzewnica calssonic
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 07, 2017, 20:21:18 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Ale ona podchodzi do plusa czy minusa.

Odp: Padnięta nagrzewnica calssonic
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 07, 2017, 21:59:54 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Calsonic to inna bajka. To jest 3ci rodzaj nagrzewnic.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Padnięta nagrzewnica calssonic
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 08, 2017, 00:27:43 am »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Skoro macfly pisze o plastiku na nagrzewnicy to chodzi o calsonica z plusa