1. podłączenie elektrycznych i podgrzewanych luster:
- czy mogę bezpośrednio pod plus z bezpiecznikiem? Nie musze tego podłączać przez przekaźnik?
Tak, możesz.
2. Podłączenie drugiego wentylatora chłodnicy, przekaźnik 541, jest w necie schemat Trojana na którym się wzoruje.
- gdzie najlepiej dać bezpiecznik, na zasilaniu 30, czy na wyjściu 87?
- chciałem to załączać niezależnie od wszystkiego z kabiny więc sterowanie masą z wyłącznikiem z 85. Na schemacie jest podłączenie pod długie (halogeny miały świecić razem z długimi) a ja chce mieć niezależne więc łącze 86 z 30?
Obciążenie przekaźnika przeniesie 30A (szczytowo 40A), więc lepiej na wyjściu do odbiornika czyli 87 (87A).
Opisu Trojana nie widzę, ale..
Będzie to działać niezależnie jeśli podłączysz na nowym (lub niewykorzystywanym wcześniej wolnym pinie) przełączniku doprowadzając z niego np. masę do 85 a 86 połączysz z 30 (+12V). Wtedy układ działa prosto, mianowicie - jeden pin nowego przełącznika łączysz z masą, przełącznik gdy wciśniesz zwiera/rozwiera, z drugiego pina tego przełącznika wychodzi zatem (lub nie) masa na przekaźnik czuli łączysz z nogą 85. Zasilanie cewki masz już podłączone w poprzednim zdaniu. Czyli cewka przerzuca przekaźnik pomiędzy 87/87A i Ty wychwytujesz +12V na 87/87A i dajesz na wykorzystywanej nodze bezpiecznik. Do odbiornika (w Twoim przypadku wiatraka) doprowadzasz sztywną masę do silnika a +12V z przekaźnika (87/87A).
Można też odwrócić sytuację i sterować masą. Czyli na sztywno +12V do wiatraka a jego masa będzie sterowana z przekaźnika z 87/87A. Do 30 łączysz wtedy masę. Obwód sterowania przekaźnikiem może pozostać bez modyfikacji - 86 z +12V a 85 od nowego przyisku sterowanie masą.
3. Podłączenie żółtych R2 w środkowe lampy w atrapie (dalekosiężne).
- kostka identyczna jak H4 więc opis pinów taki sam?
- R2, podobnie jak H4 również ma długie i krótkie, żeby to podłączyć i mieć długie/krótkie muszę zastosować dwa przekaźniki? Albo sobie wybrać co wolę długie/krótkie w tych dalekosiężnych? Może podpowiedź które włókna mają w tej lampie większy sens?
patrzysz od gniazda
Lewy pin - masa
górny pin - światła mijania
prawy pin - światła drogowe
mijania możesz podłączyć z fabrycznej wiązki na zasadzie by-passu, obciążenie nie będzie na tyle wysokie by obciążać fabryczną wiązkę w sposób niebezpieczny.
długie na przekaźniku, podobnie jak dla wiatraka, z tym że zamiast sterowania przyciskiem masz sterowanie kabelkiem od długich z fabrycznej wiązki (musisz się w niego wciąć).