Autor Wątek: Kilka pytań dot. podłączenia różnej elektryki  (Przeczytany 232 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1125
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN Caro 1.4 '96, Yamaha XJ600N, Fiat Bravo 1.2 80
Kilka pytań dot. podłączenia różnej elektryki
« dnia: Luty 21, 2018, 06:57:13 am »
Siema. Mam do podłączenia kilka elektrycznych tajli, z elektryki jestem raczej cienki więc mam pare pytań:

1. podłączenie elektrycznych i podgrzewanych luster:

- czy mogę bezpośrednio pod plus z bezpiecznikiem? Nie musze tego podłączać przez przekaźnik?


2. Podłączenie drugiego wentylatora chłodnicy, przekaźnik 541, jest w necie schemat Trojana na którym się wzoruje.

- gdzie najlepiej dać bezpiecznik, na zasilaniu 30, czy na wyjściu 87?
- chciałem to załączać niezależnie od wszystkiego z kabiny więc sterowanie masą z wyłącznikiem z 85. Na schemacie jest podłączenie pod długie (halogeny miały świecić razem z długimi) a ja chce mieć niezależne więc łącze 86 z 30?

Jak wg takiego schematu to będzie działać, z długimi albo wcale?

3. Podłączenie żółtych R2 w środkowe lampy w atrapie (dalekosiężne).

- kostka identyczna jak H4 więc opis pinów taki sam?
- R2, podobnie jak H4 również ma długie i krótkie, żeby to podłączyć i mieć długie/krótkie muszę zastosować dwa przekaźniki? Albo sobie wybrać co wolę długie/krótkie w tych dalekosiężnych? Może podpowiedź które włókna mają w tej lampie większy sens?


« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2018, 07:01:29 am wysłana przez Ciastek »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3339
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V | FSO Polonez Caro+ 1.8 16V
Odp: Kilka pytań dot. podłączenia różnej elektryki
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 21, 2018, 07:53:56 am »
1. podłączenie elektrycznych i podgrzewanych luster:

- czy mogę bezpośrednio pod plus z bezpiecznikiem? Nie musze tego podłączać przez przekaźnik?

Tak, możesz.

2. Podłączenie drugiego wentylatora chłodnicy, przekaźnik 541, jest w necie schemat Trojana na którym się wzoruje.

- gdzie najlepiej dać bezpiecznik, na zasilaniu 30, czy na wyjściu 87?
- chciałem to załączać niezależnie od wszystkiego z kabiny więc sterowanie masą z wyłącznikiem z 85. Na schemacie jest podłączenie pod długie (halogeny miały świecić razem z długimi) a ja chce mieć niezależne więc łącze 86 z 30?



Obciążenie przekaźnika przeniesie 30A (szczytowo 40A), więc lepiej na wyjściu do odbiornika czyli 87 (87A).
Opisu Trojana nie widzę, ale..
Będzie to działać niezależnie jeśli podłączysz na nowym (lub niewykorzystywanym wcześniej wolnym pinie) przełączniku doprowadzając z niego np. masę do 85 a 86 połączysz z 30 (+12V). Wtedy układ działa prosto, mianowicie - jeden pin nowego przełącznika łączysz z masą, przełącznik gdy wciśniesz zwiera/rozwiera, z drugiego pina tego przełącznika wychodzi zatem (lub nie) masa na przekaźnik czuli łączysz z nogą 85. Zasilanie cewki masz już podłączone w poprzednim zdaniu. Czyli cewka przerzuca przekaźnik pomiędzy 87/87A i Ty wychwytujesz +12V na 87/87A i dajesz na wykorzystywanej nodze bezpiecznik. Do odbiornika (w Twoim przypadku wiatraka) doprowadzasz sztywną masę do silnika a +12V z przekaźnika (87/87A).
Można też odwrócić sytuację i sterować masą. Czyli na sztywno +12V do wiatraka a jego masa będzie sterowana z przekaźnika z 87/87A. Do 30 łączysz wtedy masę. Obwód sterowania przekaźnikiem może pozostać bez modyfikacji - 86 z +12V a 85 od nowego przyisku sterowanie masą.

3. Podłączenie żółtych R2 w środkowe lampy w atrapie (dalekosiężne).

- kostka identyczna jak H4 więc opis pinów taki sam?
- R2, podobnie jak H4 również ma długie i krótkie, żeby to podłączyć i mieć długie/krótkie muszę zastosować dwa przekaźniki? Albo sobie wybrać co wolę długie/krótkie w tych dalekosiężnych? Może podpowiedź które włókna mają w tej lampie większy sens?

patrzysz od gniazda
Lewy pin - masa
górny pin - światła mijania
prawy pin - światła drogowe

mijania możesz podłączyć z fabrycznej wiązki na zasadzie by-passu, obciążenie nie będzie na tyle wysokie by obciążać fabryczną wiązkę w sposób niebezpieczny.
długie na przekaźniku, podobnie jak dla wiatraka, z tym że zamiast sterowania przyciskiem masz sterowanie kabelkiem od długich z fabrycznej wiązki (musisz się w niego wciąć).

  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc; "ŁOŁO" 745; A 1,8 k4f; YP250; V50 1.8
Są: C+ 18K4F; C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka"; N126N

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1125
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN Caro 1.4 '96, Yamaha XJ600N, Fiat Bravo 1.2 80
Odp: Kilka pytań dot. podłączenia różnej elektryki
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 22, 2018, 12:45:44 pm »
dzięki, przeanalizuję to sobie i pewnie o coś zapytam. Może głupie było to pytanie dot. przekaźnika do luster, pytałem przy okazji. Dzięki