Autor Wątek: jakie- które, amory gazowe na tył.  (Przeczytany 25645 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #80 dnia: Czerwiec 05, 2024, 16:59:48 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1333
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Biore się za amory w Atu - podziękowania dla Maćko za szczegółowy opis, będę korzystał pełnymi gaściami :P
PLanuje zestaw dokładnie taki jak Maćko - nie będę oryginalny. Założę to opowiem o wrażeniach.
Zdecydowanie brakuje mi komfortu na przednich z padżero. sprężyna OIDP -1,75.
Może przez niski profil opon przy 15".
Jeździć się da, najlepiej na równym, świeżym asfalcie. Ale progi, nie mówiąc o nawierchni złej - słabo. Przejdę na 14, oby troszku pomogło.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #81 dnia: Czerwiec 05, 2024, 17:00:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Zdecydowanie brakuje mi komfortu na przednich z padżero. sprężyna OIDP -1,75.
a co z odbojami zrobiles?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #82 dnia: Czerwiec 06, 2024, 18:51:18 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Stab z tyłu to moim zdaniem nieporozumienie przy sztywnym moście. W Kombi miał sens, bo słusznie zakładali że te auta będą jeździć dociążone, ale wóz ze sztywnym mostem musi się pochylać z tyłu żeby koła kleiły, most musi się wykrzyżować.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #83 dnia: Czerwiec 06, 2024, 22:44:15 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Przy wyzszej, szerszej oponie z odpowiednim ciśnieniem i danej srednicy ma sens ale to i tak nie to co to jak nie zależne zawieszenie. Jezdzilem i mam porównanie...
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #84 dnia: Czerwiec 06, 2024, 23:27:39 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1333
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Zdecydowanie brakuje mi komfortu na przednich z padżero. sprężyna OIDP -1,75.
a co z odbojami zrobiles?
Hehe, dobre pytanie. Nie pamiętam. Zajrzę. Ale by była wtopa...
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #85 dnia: Czerwiec 10, 2024, 12:05:57 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Może przez niski profil opon przy 15".
Co rozumiesz przez niski profil? Ja aktualnie mam opony 195/55R15 na feldze 6,5J
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #86 dnia: Sierpień 23, 2024, 08:36:15 am »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Pytanko odnośnie amortyzatorów tylnych do seryjnego zawieszenia do 125p - takie beda plug&play ?
https://allegro.pl/oferta/amortyzator-tyl-bmw-3-e30-rok-83-91-bez-m-technik-13357909430


Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #87 dnia: Sierpień 23, 2024, 09:21:32 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Tak, beda pssowac
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #88 dnia: Listopad 20, 2024, 10:29:46 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
W końcu udało mi się zabrać za temat amortyzatorów. Podzielę się w razie gdyby ktoś się zastanawiał nad zmianą.

Amortyzatory przód:
Kayaba Excel-G 344222 (Przednie z Mitsubishi Pajero II)

Modyfikacje:
- obcięcie metalowej osłony tłoczyska i stoczenie pozostałego pierścienia do wymiaru ~48mm
- dorobienie tulejek poszerzających dolne mocowanie amortyzatora z 34mm na 68mm, jednocześnie zmniejszając średnicę otworu na śrubę z 12mm na 10mm (2 tulejki na 1 amortyzator, łącznie potrzebne są 4)
- opcjonalnie montaż gumowej osłony tłoczyska, ja dopasowałem gumowe osłony drążków kierowniczych z Renault 19, SASIC 4006075


 
Tulejki dorobione u tokarza, poszerzające dolne mocowanie do wymiaru 68mm, czyli taki jak ma amortyzator poloneza.

 
Po lewo amortyzatory Monroe z Poloneza, po prawo z Pajero w trakcie i po modyfikacji.


Amortyzatory tył (Polonez Plus/skośne amortyzatory):
Kayaba Excel-G 344056 (Tylne z Volvo 740/940)

Modyfikacje:
- skrócenie tulejek mocujących do 33mm
- wstawienie tulejek redukujących średnicę otworów na śruby z 12mm na 10mm

Ja zastosowałem tulejki stalowo-brązowe o wymiarach 10x12x20. Dokładnie takie: https://allegro.pl/oferta/tuleja-slizgowa-stalowa-braz-ptfe-tulejka-10x12x20-9756709264


Po lewo amortyzator z Volvo już po modyfikacjach, po prawo amortyzator Monroe z Poloneza.


Auto prowadzi się o niebo lepiej. Jest bardziej przewidywalne i pewne w zakrętach, mniej nurkuje przy hamowaniu i ogólnie lepiej trzyma się drogi. Wydaje mi się też, że jest trochę mniej podatne na boczne podmuchy wiatru. Ogólnie polecam


Zamontowałem póki co zestaw na tył. Wszystko pasowało się zgadzało z opisem, można by się pokusić o tulejki redukujące z 12mm na 10mm o długości 30mm.

Niestety długo się nie nacieszyłem bo pękła mi śruba mocująca dolna i amor oberwał - będzie potrzebna poprawka.

Mam jak coś jeden nowy krzywy amor z urwanym uchem jakby kto potrzebował do przymiarek :D :D :D
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .