Autor Wątek: Remont przedniego zawieszenia. Tuleje poliuretanowe?  (Przeczytany 2160 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Remont przedniego zawieszenia. Tuleje poliuretanowe?
« dnia: Grudzień 26, 2024, 13:22:44 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1429
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Po świętach może uda mi się wygospodarować trochę czasu i chciałbym ogarnąć przednie zawieszenie. Plan jest taki aby zdemontować wszystko, dać do lakierowania i może wcześniej na ocynk. Chciałbym wywalić te wszystkie 30letnie sparciałe już tuleje i z racji tego że współczesne zamienniki pewnie nie grzeszą jakością, zastąpić je poliuretanami:
https://www.strongflex.eu/pl/764-tuleje-poliuretanowe-polonez
Warto kupować z tej strony? Z tego co zauważyłem mają lepszą opinię niż Olkusz?
Druga sprawa to sprężyny i amortyzatory. O ile amortyzatory wymianilem jakiś 3 lata temu na Kayaba to mimo tego że wydają mi się "twardsze" niż orginały to wymiana ich teraz na nowe byłaby zbędnym wydatkie. Natomiast mam pytanie odnośnie sprężyn. Czy warto wymienić na nowe? Może jakiś niższe żeby trochę obniżyć auto?
I jeszcze jedna rzecz. Kiedyś na Facebooku widziałem że jakiś gościu o kswyce Mleczko oferuje zmodyfikowane dźwignie zwrotnicy które mają poprawić szeroko rozumianą "skrętność ". Stosował to ktoś?

Odp: Remont przedniego zawieszenia. Tuleje poliuretanowe?
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 26, 2024, 16:16:29 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2203
Ocynk odpada. Galwaniczny zje ci wszystkie blachy na łączeniach a piecowy jest trudny do położenia.
Lepiej dać 2 warstwy podkład plus lakier, a jak ekstremalnie to powłoki w stylu raptora.

Odp: Remont przedniego zawieszenia. Tuleje poliuretanowe?
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 26, 2024, 18:24:22 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3822
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Najlepiej to pomalować proszkowo, bo wytrzymałość lakieru z pistoletu na elementach zawieszenia jest mocno taka sobie.
Ja robiłem piach + proszek, ale na niektórych później potrafiła wyjść korozja, wiadomo - nie zawsze jest wypiaskowane idealnie. Teraz stosuje piasek bądź śrut, potem ocynk galwaniczny i na koniec lakier proszkowy.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Remont przedniego zawieszenia. Tuleje poliuretanowe?
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 26, 2024, 19:39:30 pm »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1783
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Chciałbym wywalić te wszystkie 30letnie sparciałe już tuleje
Z tym bym polemizował - u siebie jak demontowałem cały przód to się okazało, że na tuleje górnego wahacza są w super stanie i na dobrą sprawę nie było sensu ich ruszać, ale że szło do malowania piecowego to koniczne było ich wywalenie.

Warto kupować z tej strony? Z tego co zauważyłem mają lepszą opinię niż Olkusz?
Strongflex jest spoko, chociaż ja cały przód + inne szpargały mam na tulejach z Olkusza i nie mam do nich uwag - zrobione w porządku.



Może jakiś niższe żeby trochę obniżyć auto?
No to raczej już obniżające na zamówienie - podobno Śnieżek takowe robi ale jak to się sprawuje nie podpowiem, ja team diax motorsport.

Mleczko oferuje zmodyfikowane dźwignie zwrotnicy które mają poprawić szeroko rozumianą "skrętność "
To nasz forumowy kolega maciek89. Mam z nim dogadany taki zestaw, ale z racji, że ma dużo projektów rozpoczętych to się sprawa przeciąga - może na wiosnę wyjdzie i powiem coś więcej wtedy. Ale pytanie czy planujesz latać bokami i potrzebujesz skrętów jak w wózku widłowym? Bo inaczej to wydaje mi się zbędny wydatek, szczególnie że nie planujesz raczej dodatkowych modów jak np. rozsuwanie i podnoszenie osi dolnych wahaczy.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Remont przedniego zawieszenia. Tuleje poliuretanowe?
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 28, 2024, 00:40:38 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Galwaniczny zje ci wszystkie blachy na łączeniach
od kiedy to galwaniczna powloka zjada blachy? raczej przybywa na nich kilka mikronow metalu ;]

Warto kupować z tej strony? Z tego co zauważyłem mają lepszą opinię niż Olkusz?
kupiles juz tego strongflexa? bo ze dwa dni temu wyswietlily mi sie ceny ~140 i  za komplet na przod (~180 za tyl), wiec pomyslalem ze tu nie ma nad cym sie zastanawiac i wezme na zapas dwa komplety na przod,
dzisiaj patrze, ze 580pln, wiec albo podniesli ceny po swietach, bo ktos kupil, albo wczesniej wyswietlily mi sie w eurasach ;>
olkusz za to samo chce 430pln, wiec jednak wyraznie taniej (za to samo),
a osobiscie nie widze sensu wymiany wszystkich gumek na poliuretan, wiec moze pojedyncze wyszlyby taniej (nie sprawdzalem)

Natomiast mam pytanie odnośnie sprężyn. Czy warto wymienić na nowe? Może jakiś niższe żeby trochę obniżyć auto?
podstawowe pytanie, skad chcesz wziac te nowe sprezyny?
o ile go gruzow nowe zamienniki mozna kupic za zlotowki, to nowe do PN juz raczej maja ceny w zlocie - a nowa to nadal ta sama sprezyna, ktora masz zalozona,
na nowe to sie zmienia, gdy stare pekaja, o co w PN raczej bardzo trudno,
jezeli chcesz podwyzszyc auto, to ewentualnie mozna sie skusic na sprezyny trupka (14.5mm), ale na podwyzszenie sa znacznie lepsze sposoby,
jezeli chcesz obnizyc, to w gre wchodzi produkt diax technix,
ewentualnie sprezyny z waskiego 13.3mm, na ktorych jednak raczej bedzie mieciutko


I jeszcze jedna rzecz. Kiedyś na Facebooku widziałem że jakiś gościu o kswyce Mleczko oferuje zmodyfikowane dźwignie zwrotnicy które mają poprawić szeroko rozumianą "skrętność ". Stosował to ktoś?
a jak one niby maja dzialac? pamietam, ze byl jakis temat, ale nie pamietam na czym w koncu stanelo, czy to przypadkiem ma byc przerobka do driftu, czyli zegnaj panie Ackermanie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Remont przedniego zawieszenia. Tuleje poliuretanowe?
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 28, 2024, 10:17:46 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1429
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
a jak one niby maja dzialac? pamietam, ze byl jakis temat, ale nie pamietam na czym w koncu stanelo, czy to przypadkiem ma byc przerobka do driftu, czyli zegnaj panie Ackermanie

Wrzucam post z Facabooka tego gościa co to wyprodukowal:

Dzień dobry!
Idzie warun więc stuninguj swoją maszynę rodem z FSO !
Parę osób tutaj swego czasu zgłaszało chęć kupna skrętów (angle kitów) do Poloneza/Fiata, ale nie były dostępne.
Teraz weszła nowa mała dostawa i są gotowe do wysyłki.
Cena za kpl jak na zdjęciu: 550zł
Chętnych zapraszam na PW.

Dla nowych lub niewtajemniczonych osób info co to daje:

-większy kąt skrętu kół

-szybszy skręt

-mniejszy ackerman

-można latać bokiem dużo bardziej komfortowo bez stresu o spiny(szczególnie mokre śliskie ronda)

-jak najbardziej nadaje się do zwykłych cywilnych pojazdów w celu lepszego manewrowania na prywatnym parkingu oraz na ciasnych rondach

-montaż totalnie P&P, przy felgach o dużym ET wymagane podklepanie rantów w wahaczach

Uwaga! Nie można z tym zestawem poruszać się po drogach publicznych.


https://ibb.co/LZgbwtD
https://ibb.co/pw3mV2n

Odp: Remont przedniego zawieszenia. Tuleje poliuretanowe?
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 28, 2024, 21:21:16 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1429
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
ewentualnie sprezyny z waskiego 13.3mm, na ktorych jednak raczej bedzie mieciutko
Wąski miał inne sprężyny niż szeroki?

Odp: Remont przedniego zawieszenia. Tuleje poliuretanowe?
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 28, 2024, 21:47:25 pm »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1783
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Tak.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Remont przedniego zawieszenia. Tuleje poliuretanowe?
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 29, 2024, 01:19:34 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2203
od kiedy to galwaniczna powloka zjada blachy? raczej przybywa na nich kilka mikronow metalu
Jak wiesz co to jest klatka faradaya to nie zadasz takiego pytania. Ocynk galwaniczny nie wchodzi w otwory, ani miejsca 2 blach nałożonych na siebie. A elektrolit którego się używa zostaje na  wieczność między zgrzanymi/ zespawanymi miejscami. Wiem to, bo sezonowałem części przed malowaniem i po miesiącu już była zaawansowana korozja.
O tym, że ocynk i galwaniczy i ogniowy trzeba sezonować to też jest kolejny temat.

Odp: Remont przedniego zawieszenia. Tuleje poliuretanowe?
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 29, 2024, 16:51:34 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1429
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Ocynk galwaniczny nie wchodzi w otwory, ani miejsca 2 blach nałożonych na siebie. A elektrolit którego się używa zostaje na  wieczność między zgrzanymi/ zespawanymi miejscami. Wiem to, bo sezonowałem części przed malowaniem i po miesiącu już była zaawansowana korozja.
A w jaki sposób ocynkowwuje się nadowzia samochodowe?
Chociaż coś może być na rzeczy po pamiatam jak kilka lat temu chciałem oddać do Ankoru w Łodzi zbiornik paliwa od poloneza (których był uprzednio wypiaskowany z zewnątrz i wewnątrz) to powiedzili mi że nie są w stanie ocynkowac wnętrza.

Odp: Remont przedniego zawieszenia. Tuleje poliuretanowe?
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 29, 2024, 18:39:21 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2644
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Polonez 1996. po wyjęciu silnika okazało się że belka przerdzewiała na wskroś, wahacze okazały się również dziurawe. śruby mocujące wahacze nie dały się wykręcić. jeśli nie zamierzasz ścigać się tym pojazdem to pozostań przy gumowych tulejach.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Remont przedniego zawieszenia. Tuleje poliuretanowe?
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 29, 2024, 19:29:09 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2203
A w jaki sposób ocynkowwuje się nadowzia samochodowe?
Pytanie na inteligencję;)
Tłoczą z blachy ocynkowanej ? Albo jak mazda nanoszą "ocynk" natryskowo.
Potem masz proces kataferezy .

Odp: Remont przedniego zawieszenia. Tuleje poliuretanowe?
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 29, 2024, 22:08:52 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3197
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Chociaż coś może być na rzeczy po pamiatam jak kilka lat temu chciałem oddać do Ankoru w Łodzi zbiornik paliwa od poloneza (których był uprzednio wypiaskowany z zewnątrz i wewnątrz) to powiedzili mi że nie są w stanie ocynkowac wnętrza.
Ostatnio przerabiałem temat w pracy.
Jeśli chodzi o ocynk galwaniczny, to wewnętrznej strony Ci nie zrobią, bo nie ma jak tam umieścić elektrody cynkowej - cząstki cynku do powierzchni docelowej kierują się najkrótszą możliwą drogą, czyli do powierzchni zewnętrznych. Z kolei ocynk ogniowy wymaga wykonania otworów odpowietrzających po przekątnych względem kierunku zalewania, to per se w zbiorniku paliwa nie wchodzi w grę. Także najlepszym rozwiązaniem byłaby seria zbiorników z tworzywa sztucznego. Tylko, ilu byłoby na to chętnych? Kto by to wykonał? Jaka byłaby cena jednostkowa i kompatybilnośc z oryginalnym osprzętem? Tyle pytań, zero odpowiedzi  <bezradny>
« Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2024, 22:14:07 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: Remont przedniego zawieszenia. Tuleje poliuretanowe?
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 29, 2024, 22:26:18 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1429
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Także najlepszym rozwiązaniem byłaby seria zbiorników z tworzywa sztucznego. Tylko, ilu byłoby na to chętnych? Kto by to wykonał? Jaka byłaby cena jednostkowa i kompatybilnośc z oryginalnym osprzętem? Tyle pytań, zero odpowiedzi 
Plastikowy zbiornik musi mieć homologacje, uzyskanie której musi być przeprzedzone badaniami.
Blaszane można sprzedawać bez homologacji.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2024, 22:43:12 pm wysłana przez Tales »

Odp: Remont przedniego zawieszenia. Tuleje poliuretanowe?
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 30, 2024, 01:10:38 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Uwaga! Nie można z tym zestawem poruszać się po drogach publicznych.

https://ibb.co/LZgbwtD
https://ibb.co/pw3mV2n
czyli dobrze mi switalo, jest to element do tracenia przyczepnosci, wiec zastanow sie co chcesz uzyskac,
zmniejszanie srednicy zawracania, gdy juz masz ponizej 10m (wg. Morawskiego 9,5m) przy pomocy zwrotnic, to gra niewarta swieczki,
zmniejszyc przelozenie mozna wydluzajac was przekladni (przydaloby sie jeszcze we wsporniku),
a zwiekszyc czulosc najprosciej zmniejszajac kierownice do normalnych rozmiarow - juz 38cm robi wrazenie, a nic nie stoi na przeszkodzie, zeby zalozyc 36cm


Wąski miał inne sprężyny niż szeroki?
dawno nie bylo powtarzane, wiec kolejny raz, w skrocie:
waski zawias osobowy - 13.3mm
szeroki osobowy - 14.0mm
truck - 14.5mm

13.3 w szerokim robi glebe,
trucki sa na waskim (koncowka produkcji na szerokim) i 14.5 powoduje podwyzszenie ~5cm


Jak wiesz co to jest klatka faradaya
wiem czym jest klatka faradaya, to zamknieta bryla, wiec mylisz pojecia,
szczelina miedzy blachami nie jest klatka, a to ze nie dociera tam proces galwanizacyjny wynika z innych prozaicznych powodow,
to ze miedzy przylegajacymi blachami pozostaje elektrolit to tez zadne odkrycie - element po procesie trzeba skutecznie wyplukac w wodzie, a plyn ze szczeliny np. wydmuchac


Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Remont przedniego zawieszenia. Tuleje poliuretanowe?
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 30, 2024, 01:27:47 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2203
wiem czym jest klatka faradaya, to zamknieta bryla, wiec mylisz pojecia,
szczelina miedzy blachami nie jest klatka, a to ze nie dociera tam proces galwanizacyjny wynika z innych prozaicznych powodow,
to ze miedzy przylegajacymi blachami pozostaje elektrolit to tez zadne odkrycie - element po procesie trzeba skutecznie wyplukac w wodzie, a plyn ze szczeliny np. wydmuchac
Nie chcę mi się dyskutować. Ja robiłem testy, elementy były 2 dni w wodzie by elektrolit wyszedł z łączeń i wiem, że to zła droga. Po za tym, na ocynk powinno się stosować inny podkład, do tego jak chcesz to ogarnąć w miarę szybko to blachy trzeba wygrzać by odgazowały. Przy dzisiejszej chemii i woskach szkoda czasu .

Odp: Remont przedniego zawieszenia. Tuleje poliuretanowe?
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 30, 2024, 09:43:28 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3197
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Plastikowy zbiornik musi mieć homologacje, uzyskanie której musi być przeprzedzone badaniami.
Blaszane można sprzedawać bez homologacji.
Zawsze można dogadać się z producentem, że wykona zbiorniki kolekcjonerskie, do leżenia na półce i oglądania <lol> Z drugiej strony, wykonanie form i ogólnie technologia wykonania takiego zbiornika byłaby na tyle droga, że nikomu nie opłacałoby się wykonywać np. 50 sztuk. Musiałoby to być min. 1000 albo 10000, żeby sztuka nie kosztowała tyle co polonez. A przy tej ilości bez homologacji ani rusz, tylko obecnie raczej nie ma takiego zapotrzebowania, aby miało to ekonomiczne uzasadnienie.
Także zostaje tylko rzeźba i np. zbiornik z kwasiaka. Tyle, że kwasowka raczej średnio znosi kontakt z chlorkami i jakkolwiek trwałość takiego zbiornika byłaby kilka razy dłuższa niż zwykłego, to i tak prędzej czy później też przerdzewieje.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2024, 09:45:50 am wysłana przez Gomulsky »

Odp: Remont przedniego zawieszenia. Tuleje poliuretanowe?
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 30, 2024, 10:32:54 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2203
Zbiornik robi się chyba metodami rozdmuchwania. Więc nie powinno być to bardzo drogie.

Odp: Remont przedniego zawieszenia. Tuleje poliuretanowe?
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 30, 2024, 10:51:15 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1429
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
13.3 w szerokim robi glebe
Jak duża ta gleba? Jaki amortyzator wówczas zastosować?
Także zostaje tylko rzeźba i np. zbiornik z kwasiaka.
To już lepiej kupić współczesnych zamienniki i polakierowac proszkowo. Nie są idealne ale jako tako pasują. Ważne żeby miał przegrody oraz miskę na pompę.

Odp: Remont przedniego zawieszenia. Tuleje poliuretanowe?
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 30, 2024, 12:44:15 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3197
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Zbiornik robi się chyba metodami rozdmuchwania. Więc nie powinno być to bardzo drogie.
To teraz pytanie, z czego wykonana byłaby forma. Pewnie z amelinium. Sam materiał, który trzeba by usunąć z bloków formy to ~110 kg. Śmiało można założyć, że materiał na formę musiałby ważyć ~2-3x tyle. Kilo aluminium to ~25 zł/kg czyli to już ok. 12000 zł. Do tego czas pracy maszyn, które by to wykonały + poprawki i serie próbne, aby wykluczyć ew. błędy. Czyli na dzień dobry coś koło 25000-30000 zł. Zakładając serię 50 szt. Sam proces przygotowania daje już ~500 zł/szt. dodaj materiał na zbiornik, dodaj proces homologacji, dodaj marżę producenta i wyszedłby Ci zbiornik za +/- 1500 zł. Średnio widzę chętnych na coś takiego.

To już lepiej kupić współczesnych zamienniki i polakierowac proszkowo.
Tylko je zweryfikować na necie?