Autor Wątek: Po wymianie uszczelniaczy nie da się obrócić wałem.  (Przeczytany 2134 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Po wymianie uszczelniaczy nie da się obrócić wałem.
« dnia: Listopad 06, 2020, 19:14:20 pm »

Offline Chosnek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 106
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro +/- 97 1.8 16V
Wymieniałem uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania głowicy, na 1 i 4 cylindrze elegancko tłoczyska poszły do góry, na 2 i 3 tłoki nie chcą osiągnąć pełnego górnego położenia, po rozpięciu zamków zawór spadał wiele niżej niż w przypadku 1 czy 4 cylindra.

Sprawdziłem/próbowałem:
-Rozrząd na znaki
-Kręcenie samym wałem bez wałków

W obu przypadkach efekt ten sam 2 i 3 cylinder nie osiągają górnego położenia, zaglądałem też przez gniazdo świecy i nie widzę niczego co mogłoby zblokować motor. Jeśli nie ogarnę tego w ciągu tego tygodnia to ściąganie głowicy odkładam na później (muszę swapować 2.5TDI w T4 brata bo napinacz rozrządu postanowił wystrzelić 40 tysięcy za wcześnie :/ więc nie mam czasu) ale narazie szukam mniej inwazyjnych metod i pomysłów co i jak.

Odp: Po wymianie uszczelniaczy nie da się obrócić wałem.
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 06, 2020, 19:20:26 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Skoro krecisz walem bez zamontowanych walkow to cos ci wpadlo na tlok i blokuje. Nie ma innej możliwości.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Po wymianie uszczelniaczy nie da się obrócić wałem.
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 06, 2020, 19:23:18 pm »

Offline Chosnek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 106
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro +/- 97 1.8 16V
No właśnie słychać nieme puknięcie jakby zawór ale przecież wszystkie zawory są w górze gdy wałki są wyjęte.  <co>

Odp: Po wymianie uszczelniaczy nie da się obrócić wałem.
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 06, 2020, 19:32:34 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cos sie od.ebalo xD
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Po wymianie uszczelniaczy nie da się obrócić wałem.
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 06, 2020, 19:33:53 pm »

Offline Chosnek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 106
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro +/- 97 1.8 16V
Ehhhhh to teraz będę szukać endoskopu albo opuszczę tłoki do pozycji dolnej i będę łowić jakimś magnesikiem

Odp: Po wymianie uszczelniaczy nie da się obrócić wałem.
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 09, 2020, 19:40:15 pm »

Offline Chosnek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 106
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro +/- 97 1.8 16V
Temat do zamknięcia, jestem dzbanem i wpadła mi nakrętka którą już wyłowiłem. Brak szkód, wszystko działa. Post pod postem tylko by podbić temat który jest do zamknięcia.