Autor Wątek: Skąd ukraść + Po stacyjce na którym nie ma spadów napięcia  (Przeczytany 1785 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Siemano chłopaki kupiłem sobie nowe Radio do Poldka niestety przy takim ustawieniu przewodów jak jest czyli spięte razem podtrzymanie i 12V nie jestem w stanie wyłączyć radia . Pytanie z czego ukraść +12V po stacyjce tylko takie w którym nie będzie dużych spadów napięć . Żadne podświetlenia wskaźników nie wchodzą w grę . Obecnie miałem 12V podciągnięte prosto z akumulatora bo na oryginalnej instalacji przy większym obciążeniu  odłączało radio ze względu na skoki napięcia dlatego pytam skąd wziąć zasilanie które nie będzie aż tak skakać ale ta opcja teraz odpada bo nie jestem w stanie nowego radia przez to wyłączyć ...
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Skąd ukraść + Po stacyjce na którym nie ma spadów napięcia
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 02, 2021, 17:26:56 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 404
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
To wykorzystaj to, co masz teraz - zasilanie bezpośrednio z aku i daj to przez przekaźnik, który będzie sterowany po stacyjce (wówczas źródło sygnału prawie, że dowolne)..

Odp: Skąd ukraść + Po stacyjce na którym nie ma spadów napięcia
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 02, 2021, 18:03:45 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Ja mam to zrobione najprościej, jak się da. Przewód zasilający radia rozgałęziony z jednej strony do podtrzymania (pamięci) a z drugiej strony, przez zwykły przełącznik klawiszowy, do głównego zasilania radia. Działa już kilka lat. Zrobiłem tak, bo radio żre prąd na postoju i wyłączam główne zasilanie, jak nie używam, a samo podtrzymanie, to bierze tyle, co nic. Jak dasz wyłączanie po stacyjce, to na postoju nie posłuchasz bez zapłonu,ale jeśli ci nie zależy, to można tak zrobić. A co to za radio, co się wyłączyć nie chce? Jakoś inaczej łączone, czy jak?

Odp: Skąd ukraść + Po stacyjce na którym nie ma spadów napięcia
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 02, 2021, 18:19:10 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Pionier AVH-Z7200DAB  z Wysuwanym panelem dotykowym po prostu wchodzi w stan czuwania bo ma ciągle napięcie a w poprzednim miałem pamięć i zasilanie wpięte razem a tutaj radyjku to nie pasuje i wyłączyć się nie chce :P  . W sumie mam wywalone przełączniki przy stacyjce i wsadzone zaślepki i mógłbym po najniższej linii oporu  tam wstawić jakiś poldkowy przełącznik . Zobaczę na razie będę się bawił z puszczaniem przewodów do Kamery cofania , przepuszczeniem kabla do mikrofonu i puszczeniu anteny do DAB+

Takie raydjko .

« Ostatnia zmiana: Luty 02, 2021, 18:23:38 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Skąd ukraść + Po stacyjce na którym nie ma spadów napięcia
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 02, 2021, 18:47:50 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Wypas, jak do poloneza. Nie ma tam jakiejś instrukcji, jak to powinno być prawidłowo podłączone? Bo nie chce mi się wierzyć, że może się nie wyłączać. Nie znam się aż tak na radiach, ale ze zwykłymi, nawet nowymi, nigdy problemów nie było. Można poczytać po necie, pewnie ktoś gdzieś coś pisze.
Ale radyjko fajne, taka namiastka nowoczesnego samochodu, w których te nieszczęsne panele/tablety montują. W plusie by fajnie wyglądało, ale trzeba by to zamontować w miejscu środkowych nawiewów, bo montując w fabrycznym miejscu, panel zasłania sterowanie nawiewem i przełączniki.

Odp: Skąd ukraść + Po stacyjce na którym nie ma spadów napięcia
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 03, 2021, 05:12:07 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Ano zasłania ale nie chce mi się rzeźbić z linkami od Calsonica na szczęście jest opcja w radyjku żeby schować wyświetlacz a ono sobie dalej działa ;-)
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "