Autor Wątek: polonez gaśnie na benzynie obroty spadają do 500 i niżej  (Przeczytany 9251 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: polonez gaśnie na benzynie obroty spadają do 500 i niżej
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 23, 2023, 18:07:14 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Proszę o pomoc z moim poldeczkiem. Otóż  pacjent to mpi, lpg II genracja, i od paru dni fiksuje na lpg. Na benzynie ładnie pracuje i na wolnych i podczas normalnej jazdy, ma przyśpieszenie, ale na lpg ładnie pracuje na wolnych, ale podczas jazdy tak przy 70-80 spada moc, i nie ciągnie, i  jak się puści pedał to spadnie do około 900 obr/min. Membrana wymieniona, i nic, mikser wyczyszczony słaba poprawa. Lpg jest w butli. I czego się czepić, bo to bardzo prosta instalacja i już mam brak pomysłów co może być. Chyba , że parownik już papa mówi.

Odp: polonez gaśnie na benzynie obroty spadają do 500 i niżej
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 23, 2023, 19:39:30 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wymieniles membrane, a wiec i regulowales instalacje po wymianie - co ciekawego zauwazyles w programie ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: polonez gaśnie na benzynie obroty spadają do 500 i niżej
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 23, 2023, 20:29:36 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
To jest instalacja zwykła , bez żadnego komputera, regulacja tylko na parowniku i śrubie na przewodzie dolotowej do  kolektora od parownika. Fakt pewnie trzeba wszystko poregulować na nowo parowniku, czyli na nowo wolne, nacisk na membranę i skład mieszanki lpg. Stara membrana była już lekko twardawa co prawda. Jeszcze mam w zapasie nowy nie używany parownik modelu lovato i regenerowany tomasetto, zawsze któryś może podpasuje, tylko pewnie z regulacją trzeba będzie się udać do fachowca. Chyba, że coś internet podpowie jak to można wstępnie samemu wyregulować.

Odp: polonez gaśnie na benzynie obroty spadają do 500 i niżej
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 23, 2023, 20:40:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
napisales II gen, a taka posiada komputer,
jezeli nie masz sterownika mieszanka, a na wezu z parownika jest tylko sruba regulacyjna (bez silnika krokowego) to jest I gen - ta zawsze bedzie dzialac kijowo przy wielopunkcie, a regulacja jej jest utrudniona,
w internecie kroaza jakies instrukcje regulacji I gen, wiec od tego zacznij,
ale i tak przy wtrysku te porady beda tak srednio pomocne
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: polonez gaśnie na benzynie obroty spadają do 500 i niżej
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 23, 2023, 21:47:21 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Fakt , jest to I gen. No dobra jutro pokręcę śrubami na parowniku i wężu z parownika, może coś da się wykombinować. Tylko , że przez ostatnie lata wszystko było dobrze . A może jest jakiś czas pracy parownika, i po tym czasie nowy trza zamontować, bo regeneracja może być wątpliwa i nie przynieść oczekiwany efekt.

Odp: polonez gaśnie na benzynie obroty spadają do 500 i niżej
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 23, 2023, 22:14:14 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
wymieniłeś gumki w zaworkach dźwigniowych? a same dźwignie nie blokują się na ośkach?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: polonez gaśnie na benzynie obroty spadają do 500 i niżej
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 23, 2023, 22:53:05 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
A może jest jakiś czas pracy parownika, i po tym czasie nowy trza zamontować, bo regeneracja może być wątpliwa
dobrze wykonana regeneracja przywraca parownik do sprawnosci nowego,
problemem jest to, ze za regeneracje najczesciej biora sie jednostki, ktorzy nie sa w stanie wykonac jej dobrze

Tylko , że przez ostatnie lata wszystko było dobrze
OHV ma bardzo duza tolerancje na mieszanke - skad wiesz,ze bylo dobrze, skoro nie miales narzedzi, zeby to sprawdzic ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: polonez gaśnie na benzynie obroty spadają do 500 i niżej
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 24, 2023, 07:51:29 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Może nie było dobrze, a było na tyle, żeby toto jakkolwiek się kulało :) Jeśli już musi zostać instalacja mieszalnikowa, pomyśl o dołożeniu jakiegokolwiek komputera, będzie prościej. Inaczej będziesz potrzebował duuużo cierpliwości, a będzie co najwyżej jako-tako.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: polonez gaśnie na benzynie obroty spadają do 500 i niżej
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 24, 2023, 10:32:41 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Szkoda by mi było kasy i roboty żeby Igen reaktywować w GSi, jakby się zakręcić na złomie to można wytargać spod maski jakąś sekwencje i przełozyć. Wiązke szkoda wyplatać na złomie lepiej i taniej kupić nową i sobie założyć, redukor zregenerować wziąć przycisk ew wtryskiwacze i by było porządnie a tak to będzie kłopotliwie. Ta Igen juz dawno na siebie zarobiła i przyszedł czas na inwestycje.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: polonez gaśnie na benzynie obroty spadają do 500 i niżej
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 24, 2023, 11:45:42 am »

Online ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 339
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Szkoda by mi było kasy i roboty żeby Igen reaktywować w GSi, jakby się zakręcić na złomie to można wytargać spod maski jakąś sekwencje i przełozyć.
Słusznie, w czasach dużej dostępności używanych sensownych instalacji sekwencyjnych nie warto męczyć się z tym zabytkiem. Poszedłem podobną drogą, kupiłem używany zestaw (komputer, reduktor, listwa, wiązka, itp.) montażowy Stag Gofast, gaziarz mi tylko króćce gazowe do kolektora wstawił, resztę sam ogarnąłem, wróciłem do gaziarza na regulację i jest lux. Masz ważną butlę, to reszta już dużych pieniędzy nie pochłonie.

Odp: polonez gaśnie na benzynie obroty spadają do 500 i niżej
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 24, 2023, 14:16:16 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
No i udało się, regulacja parownika przywróciła prawidłowe parametry . I faktycznie może trzeba będzie pomyśleć o zaaplikowanie jakiejś sekwencji, byłem dziś na szrocie, i nawet w niezłym stanie można coś wytargać. Pewnie będzie o wiele lepiej  niż na staroświeckim I gen.  Jeszcze tylko rozmowa z jakimś sensownym gaziarzem co wyrazi gotowość zamontowania używki tego do gsi. Bo niektórzy nie chcą słyszeć o montażu używki tylko proponują całość nową.

Odp: polonez gaśnie na benzynie obroty spadają do 500 i niżej
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 25, 2023, 08:11:29 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Sekwencja to ofc skok wyżej niż 1 i 2 gen. Nie szedłbym tylko w używane wtryskiwacze, te dałbym nowe, np. AC W03, do tego używany komputer i osprzęt którego jest do wyboru, do koloru.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: polonez gaśnie na benzynie obroty spadają do 500 i niżej
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 25, 2023, 13:52:23 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Wtryski i parownik wypadałoby nowe, za to instalacja i komputer można śmiało pakować używkę. No chyba, że mamy pewność że instalacja jest dość świeża ok 10-15tys km to wtedy cały kpl można dać uzywke
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)