Autor Wątek: Nie trzyma obrotów na benzynie z zasilonym stag 50 1.6 GLI Atu Plus '98 Bosch  (Przeczytany 3430 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline saper88

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu plus 1,6 GLI '98
Czujnik położenia przepustnicy: rezystancja miedzy p
Środkowymi pinami:
Przepustnica zamknięta : 2,5 kOhm
Przepustnica otwarta na maksa (gaz do dechy) : 3,4 kOhm

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Napięcie trzeba zmierzyć
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Nie trzyma obrotów na benzynie z zasilonym stag 50 1.6 GLI Atu Plus '98 Bosch
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 23, 2023, 18:55:39 pm »

Offline saper88

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu plus 1,6 GLI '98
Witam po dłuższej przerwie.
Idąc za poradą kolegi Śledzik zakupiłem ECU z demontażu, lecz niestety objawy nie ustały  <uoee>
Macie jeszcze jakies pomysly?
Czy ktorys z kolegow mialby kompa i mieszka w okolicy Jarocina/Środy wlkp?

Odp: Nie trzyma obrotów na benzynie z zasilonym stag 50 1.6 GLI Atu Plus '98 Bosch
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 04, 2023, 21:23:00 pm »

Offline saper88

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu plus 1,6 GLI '98
Witam
Podłączyłem kompa do lpg, pod tym linkiem https://drive.google.com/file/d/1cZfBmwLj3dhuG8hJQVCeZAcWP9_zJCfm/view?usp=drive_link

załączam film z odczytu parametrów pracy silnika.

Uwagę zwraca informacja o uszkodzeniu sondy lambda, czy napięcie na sondzie nie powinno mieścić się w granicach 0-1 V ?

Odp: Nie trzyma obrotów na benzynie z zasilonym stag 50 1.6 GLI Atu Plus '98 Bosch
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 04, 2023, 22:46:18 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mi to wyglada na nieprawidlowe podlaczenie sondy, albo na jej niepodlaczenie i kabelek sobie zwisa lapiac zaklocenia pod maska
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Nie trzyma obrotów na benzynie z zasilonym stag 50 1.6 GLI Atu Plus '98 Bosch
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 04, 2023, 23:18:53 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
może być słaba masa wydechu odłącz sondę od auta i zmierz multimetrem napiecie jakie pokazuje.
1.2V to stanowczo niemożliwe. Gdzieś tworzy się tzw offset, czyli dodaje się składowa stała. Równie dobrze komputer od LPG może mieć słabą masę, wtedy też powstanie taki błąd.

Odp: Nie trzyma obrotów na benzynie z zasilonym stag 50 1.6 GLI Atu Plus '98 Bosch
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 05, 2023, 00:18:38 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ta sonda ma przewod masowy, wiec masa wydechu nie wplywa na prace
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Nie trzyma obrotów na benzynie z zasilonym stag 50 1.6 GLI Atu Plus '98 Bosch
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 05, 2023, 22:21:05 pm »

Offline saper88

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu plus 1,6 GLI '98
Zmierzyłem napięcie na wtyczce do sondy lambda od strony poloneza na pinie z czarnym przewodem ( na odpiętej wtyczce sondy).

Przy podpiętym stag i wyłączonej stacyjce jest 0,02 V
Przy podpiętym stag i włączonej stacyjce jest 0,7 V
Przy podpiętym stag, włączonej stacyjce i włączonych światłach mijania jest 1,22 V
Przy podpiętym stag, uruchomionym silniku na benzynie jest ok. 1,1 V
Przy podpiętym stag, uruchomionym silniku i włączonych światłach mijania jest 1,6 V
W tym momencie jak przełącze na gaz to napięcie spada do ok. 0 V i silnik momentalnie gaśnie
Jak odepne staga to napięcie spada na równe 0 V i silnik pracuje na benzynie w miarę dobrze (zapewne w trybie awaryjnym, aczkolwiek nie sygnalizuje tego faktu chcec engine)

Dzieje sie tak na obu stagach

Czyli wygląda jakby na linii sygnałowej biegnącej od sondy do stag pojawiało się z czapki napięcie którego tam być nie powinnno

Druga sprawa że mam kabelek od bosha, emulator RS232-USB oraz dosboxa i nie mogę z tym dojść do ładu, czy potrzebny jest komputer z dosowym winem i sprzętowym rs232?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc

Odp: Nie trzyma obrotów na benzynie z zasilonym stag 50 1.6 GLI Atu Plus '98 Bosch
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 05, 2023, 22:32:22 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 603
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
czy potrzebny jest komputer z dosowym winem i sprzętowym rs232

Tak

Odp: Nie trzyma obrotów na benzynie z zasilonym stag 50 1.6 GLI Atu Plus '98 Bosch
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 06, 2023, 00:49:51 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
zrób dodatkową masę do staga i zobacz jeszcze raz.
Może masz masę wziętą ze śrubki na fartuchu. Tam są też masy od lamp.

Odp: Nie trzyma obrotów na benzynie z zasilonym stag 50 1.6 GLI Atu Plus '98 Bosch
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 06, 2023, 07:42:56 am »

Offline kliper

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
    • Bosch 97 -> 1.4
Na dosbox pobranym nie uruchomisz, z tego co pamiętam trzeba skompilować od nowa ze zmienionym którymś parametrem.

Odp: Nie trzyma obrotów na benzynie z zasilonym stag 50 1.6 GLI Atu Plus '98 Bosch
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 06, 2023, 17:58:48 pm »

Offline saper88

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu plus 1,6 GLI '98
zrób dodatkową masę do staga i zobacz jeszcze raz.
Może masz masę wziętą ze śrubki na fartuchu. Tam są też masy od lamp.

Zrobiłem dodatkową mase od staga do aku - bez rezultatu

Odp: Nie trzyma obrotów na benzynie z zasilonym stag 50 1.6 GLI Atu Plus '98 Bosch
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 06, 2023, 22:56:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
sprawdz czy sonda jest dobrze podlaczona, czyli czy przewody nie sa pomylone
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Nie trzyma obrotów na benzynie z zasilonym stag 50 1.6 GLI Atu Plus '98 Bosch
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 07, 2023, 11:55:11 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Śmierdzi słabą masą...
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Nie trzyma obrotów na benzynie z zasilonym stag 50 1.6 GLI Atu Plus '98 Bosch
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 07, 2023, 12:49:49 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Masa z kości od ECU silnika. Poprawić lub przedłużyć do aku ew w dobrze oczyszczone miejsce na karoserii. Do tego popraw masę z aku na nadwozie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Nie trzyma obrotów na benzynie z zasilonym stag 50 1.6 GLI Atu Plus '98 Bosch
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 11, 2023, 13:05:25 pm »

Offline saper88

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu plus 1,6 GLI '98
Masa z aku na nadwozie faktycznie była kiepska, więc poprawiłem ją z przeświadczeniem że problem z nietrzymaniem obrotów zniknie... niestety na przeświadczeniu się skończyło :/
Jedyną różnicą jest to, że napięcie na linii sygnałowej sondy lambda nie skacze już przy załączaniu świateł mijania :)

Załatwiłem starego PC z DOSem i COM na płycie głównej, uruchomiłem program diagnostyczny Bosch, ale niestety nadal nie mogę połączyć się z sterownikiem silnika... Czy macie jakieś wskazówki co jeszcze może być nie tak w kwestii komunikacji z sterownikiem?

Wczoraj, będąc załamany stanem rzeczy postanowiłem wymienić filtr paliwa (faktycznie dawno nie był wymieniany), i o dziwo po wymianie filtra silnik co prawda też się dusi na benzynie na ok 500-600 obr, ale przy tym nie gaśnie.. idąc tym tropem zmierzę dzisiaj ciśnienie paliwa, gdzieś wyczytałem że przy boschu powinno wynosić równo 1 bar?

Odp: Nie trzyma obrotów na benzynie z zasilonym stag 50 1.6 GLI Atu Plus '98 Bosch
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 11, 2023, 22:16:21 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
podłącz w złączu COM pin RX i TX i uruchom terminala i coś napisz
powinno odbić się to samo. To utwierdzi cię, że port COM jest sprawny.