Autor Wątek: Nie trzyma obrotów na benzynie z zasilonym stag 50 1.6 GLI Atu Plus '98 Bosch  (Przeczytany 2067 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline saper88

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu plus 1,6 GLI '98
Witam wszystkich zgromadzonych  <jupi>

Mam następujący problem z Polonezem atu plus '98 Bosch z sterownikiem gazu Stag-50.

Jadąc na gazie sam chaotycznie raz po raz przełącza się na benzynę i z powrotem na gaz, słychać tylko ciągłe załączanie elektrozaworu na butli. Czasami zapala sie lampka check engine. Czasem jest tak że przejadę nawet 50 km na gazie bez problemu, a czasem dostaje jakiegoś szału i ciągle się przełącza Benzyna/LPG

Na benzynie występuje problem z biegiem jałowym. Trzyma wolne obroty nawet przez 5-10 minut by po chwili zacząć się dusić do 500 obr/min i finalnie zgasnąć - chyba że w momencie gdy telepie się na tych 500 obr szybko wyjmę bezpiecznik od zasilania sterownika LPG, wtedy obroty podnoszą się do znamionowych i problem z gaśnięciem znika.

Wymieniłem już silniczek krokowy biegu jałowego oraz sterownik od gazu stag-50 - bez rezultatu.  <uoee>

Byłem z tym u gaziarza, ale nie udało mu sie nic stwierdzić, a jego komputer nie chciał zagadać z poldżerem  ;-|

Możecie podpowiedzieć co jeszcze mógłbym sprawdzić? już skończyły mi sie pomysły

Pozdrawiam

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
złe zasilanie sterownika. Albo zimne luty złącza na płycie PCB albo jakiś inny problem.

Offline saper88

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu plus 1,6 GLI '98
Tylko że sterownik stag-50 już wymieniłem na inny, i nie było żadnej zmiany. Dzisiaj zmierzę jakie jest napięcie podawane na ten sterownik

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Tylko że sterownik stag-50 już wymieniłem na inny, i nie było żadnej zmiany.
Zasilanie przy akumulatorze jeszcze sprawdź, może być że coś jest luźne i kontaktuje jak mu się podoba.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
albo zwarcie cewki w LPG . Zmierz opory cewek elektrozaworów przy butli i reduktorze.

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
Najlepiej podłącz + i - bezpośrednio z akumulatora , z czego + np przez żarówkę H4. wepnij się bezpośrednio w kostki staga .
Opcja 2 to zmierz napięcia między - klemą a - terminalem staga podczas pracy, potem między - klemą a plusowym terminalem staga. To ci powie czy są spadki napięć.
W 1 pomiarze im mniej tym lepiej, w pomiarze 2 mniej niż 2V względem napięcia ładowania to już źle.

Offline saper88

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu plus 1,6 GLI '98
Sprawdziłem zasilanie staga: podczas pracy silnika 14,5 V bezpośrednio z aku oraz 14,1V + po stacyjce. Napięcia mierzyłem bezpośrednio w kostce przyłączeniowej staga. Dla pewności poprowadziłem oba zasilania bezpośrednio z aku, oraz zrobiłem dodatkową masę z staga bezpośrednio do aku.

Zmierzyłem opory wszystkich trzech cewek elektrozaworów:
- 9 ohm na parowniku
- 16 ohm na filtrze/ostojniku gazu
- 12 ohm przy butli

Ponadto zrobiłem następujący test: odłączyłem od zasilania wszystkie trzy cewki, uruchomiłem silnik do pracy na benzynie i nadal te same objawy.. Silnik pracujący na benzynie po kilku chwilach zaczyna sie dusić, telepać i jeśli szybko nie wyłącze staga z obu bezpieczników/odepne z kostki to silnik zgaśnie.

Pod tym linkiem na dysk google https://drive.google.com/drive/folders/1O-7G19FE_BYKJq07bQWjmJTlzewsIlbo?usp=sharing
wstawiłem filmik z pracy silnika na benzynie, przy normalnie podłączonym stagu do zasilania bezpośrednio z aku oraz schemat i instrukcje obsługi sterownika stag-50

Macie jeszcze jakieś pomysły?

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Może pracuje na dwóch paliwach. Może zwarcie we wiązce a może wina sterownika
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Offline saper88

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu plus 1,6 GLI '98
Nie pracuje na dwóch paliwach, dzisiaj zrobiłem test polegający na pracy na benzynie przy odpiętych wszystkich trzech cewkach elektrozaworów. Ponadto gazownik zrobił taki sam test dodatkowo odpinając i zatykając rurę gazu od parownika do gaźnika.

Sterownik stag tez wymieniłem na inny.


Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
Jeszcze pod maską musi być przekaźnik odcinający wtrysk, albo emulator wtrysku. Wrzuć fotki.

Offline saper88

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu plus 1,6 GLI '98
Tak, jest przekaznik odxinajacy wtryskiwacz paliwa w momencie podania napiecia na cewki elektrozaworow. Gdy odepne zasilanie cewki przekaznika to przy przelaczeniu na LPG silnik pracuje na dwoch paliwach duszac sie i gasnac momentalnie. Tak czy inaczej nawet wymienilem twn przekaznik na nowy i nadal bez rezultatow :(
Zdjecia zalaczam pod linkiem podanym powyzej

Offline saper88

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu plus 1,6 GLI '98
Właśnie odpialem z wtyczki sonde lambda, i ku mojemu zdziwieniu kontrolka check nawet sie nie zapalila.. temperatura plynu 90 stopni, lampka nie pali sie na benzynie ani LPG, nawet jak wypne staga. Czy to oznacza ze winny tych cudów moze byc komputer silnika? Przexiez powinien przejsc w tryb awaryjny i zasygnalizowac to lampką.

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Nic nowego. Awarie ECU w Boschu to norma. Chyba, że sonda ma jakieś zwarcie i wszystko psuje
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Offline saper88

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu plus 1,6 GLI '98
Dla poloneza jest totalnie bez różnicy czy ma podpiętą sondę lambda czy nie. W obu przypadkach pracuje tak samo.

Czy za zegarami są jakieś główne punkty masowe które mógłbym sprawdzić?

Z jakiego powodu może czasami podczas jazdy przełączać się z gazu na benzyne i z powrotem?

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Przełączać może się z powodu np. awarii przełącznika, luźnych połączeń elektrycznych, zbyt niskich obrotów silnika, nagłych skoków napięcia i chyba tyle.
Za zegarami jest jeden zbiorczy punkt masowy. Ale te masy mają się nijak do silnika. Lepiej przyjrzeć się masie na fartuchu i masie która wychodzi z wiązki silnikowej.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
Podłącz kompa do LPG to się dowiesz. Nawet chyba mam jakiś soft do tego cuda.
To co może go przełączyć nr 1 to czujnik temperatury parownika.

Offline saper88

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu plus 1,6 GLI '98
Byłem u mechanika, i nie był w stanie połączyć sie z polonezem :/
Przejrze te masy w komorze silnika. Czujników temperatury naliczyłem 4:
1 i 2 na chłodnicy (chłodnica jest ponoć z trucka diesla z dwoma wentylatorami zalaczanymi z osobna tymi czujnikami)

3 i 4 na pompie wody. 3 idzie do zegaru na desce rozdzielczej (3,1 kOhm przy 13*C; 230 Ohm przy temperaturze roboczej silnika), a 4 idzie pewnie do komputera silnika ( 4 kOhm przy 13*C; 190 Ohm przy temperaturze roboczej), bo gdy go odlacze podczas pracy na benzynie silnik zapala check i obroty rosną do 1300 obr/min (nadal z lekka obroty czasem spadaja do 1150 obr/min).

Na parowniku nie ma czujnka temperatury.


Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Na parowniku nie ma ale może jest przytwierdzony do parownika lub poprostu nie możesz go namierzyć. Koledze wyżej chodziło o podpięcie laptopa do gazu. Interfejs do Poloneza na Boschu to mało kto ma. Ja np taki mam ale pytanie skąd jesteś
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Offline saper88

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu plus 1,6 GLI '98
Nie moge zlokalizowac tego czujnika temperatury.
Jestem z okolic Środy Wielkopolskiej i Jarocina.
Odpiałem kostke od czujnika położenia przepustnicy i oobjawy są w sumie podobne, ledwo co wolne obroty utrzymuje. Jak sprawdzic miernikiem ten czujnik? Ma 4 piny. Foto wrzucam pod link

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
https://www.agsiedlik.pl/catalog/739/1060.jpg
Czujnik temperatury leży na płycie CD