Autor Wątek: Wspomaganie elektryczne  (Przeczytany 5978 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Wspomaganie elektryczne
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 31, 2022, 14:55:27 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
gadacie głupoty. Im wyższa prędkość pompy tym większe ciśnienie. Do pewnego momentu, bo w śrubie wyjściowej ukryty jest zawór regulacji ciśnienia.
Siła wspomagania jest regulowana w Citroenie XM za pomocą wirującego ciężarka i zaworów suwakowych.
Potem w przekładniach listwowych były elektrozawory które bocznikowo puszczały część ciśnienia do powrotu w zależności od prędkości auta.
Kolejna generacja to już wspomagania elektryczne i tam reguluje się to tensometrami w zależności od prędkości pojazdu.

Odp: Wspomaganie elektryczne
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 04, 2022, 19:04:13 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Przypomne żę to wątek o wspomaganiu elektrycznym. Znów dryfujecie.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Wspomaganie elektryczne
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 02, 2022, 00:07:11 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Szukałem sposobów na montaż wspomagania w Aleko (autem będzie jeździć oprócz mnie dziewczyna, i cóż, wspomaganie będzie potrzebne), i udało się namierzyć taki film ze wschodu:

https://www.youtube.com/watch?v=ckw8wXeA9QE

https://www.youtube.com/watch?v=ksAMV_iMm0U

Wspomaganie było montowane np. w modelu Kalina. Jak widać, sposób jest prawie plug and play. Cały, fabryczny element zakładamy i wg. filmu powinno pasować bez większych przeróbek. Na pewno to prostszy sposób, niż sprowadzanie całego magla ze wspomaganiem (od nowszego modelu) z kraju łysego, kurdupla, czy okupowanych przez niego terenów.



Zastanawiam się natomiast nad kwestią bezpieczeństwa takiego wspomagania. Jak w ogóle działa takie wspomaganie? Zapewne na zasadzie jakichś przełączników wykrywających ruch kierownicą lewo-prawo. Czy w wypadku podłączenia takiego wspomagania w "trybie awaryjnym" nie będzie np. niebezpieczeństwa wystąpienia zjawiska, w którym kierownica sama nam skręca i kończymy na drzewie?  <mysli>

edit: przeczytałem https://www.zssplus.pl/publikacje/publikacje42.htm

Jak dobrze zrozumiałem, wystarczyłoby takie wspomaganie zablokować w trybie "normal".
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 02, 2022, 02:12:45 am wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wspomaganie elektryczne
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 26, 2024, 12:10:20 pm »

Offline romoo

  • Mod samochodowy
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 111
  • Elektrocars - elektronika samochodowa
    • ------------
    • http://www.romoo.republika.pl
Modyfikacje i naprawy prądu w sprzęcie jeżdżącym.

Odp: Wspomaganie elektryczne
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 29, 2024, 10:53:24 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Z ciekawostek. Przymierzałem do 125p elektryczna wspomę oc SC. Dolny wieloklin jest identyczny z tym stosowanym w FSO, więc po prostu ją spiąłem z wałkiem idącym do przekładni. Sam ogromny silnik wspomy mieści się na milimetry pomiędzy belką, nagrzewnicą, licznikiem i wszystkim co jest pod deską.
Mocowania kolumny wychodzą troche inaczej, ale nie jest to problem. Stacyjkę po odcięciu mocowania do sejowskiej da sie chyba założyc oryginalną
Największy ból jest z tym że kolumna jest bardzo krótka na górze. Jak się założy pająka z FSO (średnica rury pasuje), to niestety końcówka wałka ledwo wystaje i nie założy się seryjnej kierownicy.
Więc albo wydłuzenie wałka, albo zrobienie długiej naby
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9