Autor Wątek: Oleje Lotos - co w zamian  (Przeczytany 6493 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Oleje Lotos - co w zamian
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 24, 2025, 09:57:06 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6678
  • Płeć: Mężczyzna
Nie do końca dobre jest to, że taki olej był lany to taki nadal będzie wlewany.

Otóż to. OHV wychodziło z fabryki na jednosezonowym Tedexie z założeniem że był to olej na wstępne dotarcie. Potem lali 15W40 bo to było tanie.
Dodam, że teraz Stellantis ratuje silnik DV5R z wadliwym łańcuchem między wałkami za pomocą podniesienia lepkości oleju z 5W20 do 5W30 i nową normą FPW która nie jest do końca zgodna ze starymi normami PSA.

silnikach gdzie są przynajmniej hydropopychacze a już nie wspomnę o zmiennych fazach rozrzadu czy DPF itp itd to lepiej wlewać olej, który zaleca producent.

Ze względu na DPF itd. trzeba się stosować do norm ACEA, a najlepiej też do normy własnej producenta, np. Fordy mają inne pakiety dodatków niż Stellantisy.

No to co wy na to? To o tym mowa, czy to po prostu rebrandowany Lotos, ale w dotychczasowej specyfikacji?
https://allegro.pl/oferta/olej-silnikowy-10w-40-sn-lotos-4l-12014110279
Chyba nawet Orlen nie jest tak głupi, by zrezygnować z gotowych linii produkcyjnych po Lotosie?

Platinum Classic 5W40 to Hydrokrak z przyzwoitymy parametrami i dodatkiem Molibdenu, jak Liqui Moly, tylko że ma go trochę mniej, ale są oleje które go w ogóle nie mają, w tym zachodnie.

Max Expert 5W40:

Olej zdecydowanie jest przedstawicielem nowoczesnych środków smarnych spełniających wymogi testów na LSPI i o ograniczonej zawartości wapnia oraz podwyższonych poziomach magnezu. Patrząc na katalog Orlena jest to Lotos Synthetic Plus produkowany już pod marką Orlen.

Jakościowo nie można mieć zastrzeżeń - pierwiastki, lepkość, VI wszystko jest w normie. Jeżeli ktoś potrzebuje oleju w lepkości 5W-40 do nowoczesnego silnika TGDI to ten olej może być bardzo dobrym wyborem.

Z analiz na Oil Clubie mi wynika że Orlen robi dobre oleje, i część to rzeczywiście ulepszone formuły Lotosa.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Oleje Lotos - co w zamian
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 25, 2025, 14:47:33 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4868
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Przy czym lepszy parametrowo orlen mamy o pół litra więcej 3 zł taniej, ale trzeba wyzbyć się strachu przed pierwszą cyferką z przodu, żeby go kupić:

https://allegro.pl/oferta/olej-orlen-classic-synthetic-5w40-4-5l-api-sl-sj-cf-acea-a3-b3-229-1-15985774923

Jak widać dalej opłaca się robić gorszy parametrami olej, tylko drożej, no ale wiara w gusła kosztuje :)
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Oleje Lotos - co w zamian
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 28, 2025, 23:07:14 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Ekspertem jestem ale myślę że nie ma sensu wlewać do ohv oleju 5w40 dlatego zdecydowałem się na ten Mobil.
o sensie wlewania 5W40 mozna dyskutowac,

jednak o sensie wlewania  5W40 za 80pln zamiast gorszego 10W40 za 80pln, to nawet nie ma nad czym dyskutowac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.