Autor Wątek: Rover - przestawiony rozrząd  (Przeczytany 5134 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - przestawiony rozrząd
« dnia: Marzec 08, 2006, 17:35:26 pm »

rekinos

  • Gość
Jeszcze nie uporałem się z piskiem a tu nowy problem. Wbrew opiniom mechaników postanowiłem sprawdzić rozrz?d. Postepuj?c tak jak szanowny Bocian :D podał w instrukcji ustawiłem znaki na dużych kołach tak aby były ustawione w lini w kierunku kolektora ss?cego. Wtedy okazało się że znak na kole pasowym nie jest w lini z nadlewem pompy wodnej, jest przesunięty :cry:  w lewo o 2-3 zęby kółka wałka rorz?du . Kiedy? miałem wypadek i wtedy koło pasowe obłupaało sie na krawędzi czy mogło się obróci. :?:  Czy przy takim przestawieniu silnik będzie normalnie pracować bo u mnie nic nipokoj?cego nie słychać pozatym że silnik buczy  i brak mocy, jakie objawy  występuj? przy takim przestawieniu  Czy zawory mogły oberwać. Co mam jeszcze sprawdzić :?:

[shadow=red]Co? dla roverowców[/shadow]. Nie wiem czy to było ale napisze.
Jeżeli kto? ma problemy z prac? motoru powinien sprawdzić czy silnik nie ci?gnie lewego powietrza - tak powiedzial mi znajomy. Dorzdzil mi abym zatkal dolot powietrza bodajrze przy przepustnicy i sprubował odpalić .U nigo odpalił ,winna byla ta wielok?tna uszczelka przy kolektorze.  :lol:

Rover - przestawiony rozrząd
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 08, 2006, 23:38:59 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
nadlew na dole nie jest na pompie wodnej tylko olejowej, ale to szczegol
 jesli to naprawde o 2-3 zeby to dla mnie dosyc sporo i jesli do tej pory nic sie nie stalo to dziwne
gdyby zawory oberwaly to silnik moglby juz nie chodzic albo chodzic np. na 3 gary w wyniu wykrzywienia zaworow

tu masz fotke jak to powinno wygladac mam ja z forum FSOAK

Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - przestawiony rozrząd
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 09, 2006, 11:38:22 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja proponujęjeszce wykręcić ?wiece i sprawdzić za pomoca drutu lub długiego ?rubokręta (z zachowaniem szczególnej sterylno?ci) położenie tłoków. je?li wszystkie będ? na jednakowej wysoko?ci to puki co jest OK. Im większa róznica między pierwszym a drugim tym rozrz?d bardziej rozjechany. Często zdarzało się że małe kółko rozrzadu się wyrabiało i silnik wła?nie tracił na mocy bo zmieniały się fazy rozrz?du.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

fotki rozrz?du
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 10, 2006, 13:06:27 pm »

rekinos

  • Gość
[ Dodano: 2006-03-10, 13:11 ]
Zapraszam do obeirzenia fotek roozrz?du przy dwóch ustawieniach
oto linki:
DUŻE KOŁA USTAWIENIE POPRAWNE
Oraz
KOŁO PASOWE - NADLEW USTAWIENIE POPRAWNE

Dzięki za wszelk? pomoc :mrgreen:


A tak wogóle to niektórych doktorków powinno się :badass:

Rover - przestawiony rozrząd
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 10, 2006, 15:41:02 pm »

arabek#1875

  • Gość
Byc moze jest tak ze wyrobil sie klin na w kole rozrzadu na wale korbowym i kolko sobie lata w te i z powrotem albo poprostu ktos scial klin, dokrecil na pale srube i dopiero ustawial rozrzad metoda chalupnicza...


Cytat: "Bocian_s#313"
Ja proponujęjeszce wykręcić ?wiece i sprawdzić za pomoca drutu lub długiego ?rubokręta (z zachowaniem szczególnej sterylno?ci) położenie tłoków. je?li wszystkie będ? na jednakowej wysoko?ci to puki co jest OK. Im większa róznica między pierwszym a drugim tym rozrz?d bardziej rozjechany. Często zdarzało się że małe kółko rozrzadu się wyrabiało i silnik wła?nie tracił na mocy bo zmieniały się fazy rozrz?du.

Re: fotki rozrz?du
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 13, 2006, 10:20:33 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "rekinos"
[ Dodano: 2006-03-10, 13:11 ]
Zapraszam do obeirzenia fotek roozrz?du przy dwóch ustawieniach
oto linki:
DUŻE KOŁA USTAWIENIE POPRAWNE
Oraz
KOŁO PASOWE - NADLEW USTAWIENIE POPRAWNE

Dzięki za wszelk? pomoc :mrgreen:


A tak wogóle to niektórych doktorków powinno się :badass:


Jakby? przeczytał artykuł o rozrz?die na naszej stronie to byłoby wszystko jasne. Fotki też s? no ale to tak tylko mówię  :mrgreen: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - przestawiony rozrząd
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 14, 2006, 00:11:58 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
wiec tak, ja polecam zdjecie dolnej oslony paska rozrzadu bez odkrecania sruby walu, da sie to zrobic, ale trzeba uwazac zeby nie polamac oslony, wtedy bedzie widac znaki na malym kole i to jest wazniejsze niz znak na kole pasowym alternatora, ostatnio jak robilismy poldka senna, to ten znak na kole pasowym jakos mi sie nie pokrywal z nadlewm na malej dolnej obudowie paska i jeszcze raz sciaglem obudowe dolna paska

inna sprawa jest to ze nie mozesz porownywac znakow na kole pasowym ze znakiem na pompie oleju, bo znak na kole porownuje sie ze znakiem na dolnej obudowie paska rozrzadu jak dobrze pamietam :?
a dwie kropki na malym kole rozrzadu porownuje sie ze znakiem na pompie oleju czyli na kadlubie silnika
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - przestawiony rozrząd
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 14, 2006, 08:32:33 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "AndrewS#100"
wiec tak, ja polecam zdjecie dolnej oslony paska rozrzadu bez odkrecania sruby walu, da sie to zrobic, ale trzeba uwazac zeby nie polamac oslony, wtedy bedzie widac znaki na malym kole i to jest wazniejsze niz znak na kole pasowym alternatora, ostatnio jak robilismy poldka senna, to ten znak na kole pasowym jakos mi sie nie pokrywal z nadlewm na malej dolnej obudowie paska i jeszcze raz sciaglem obudowe dolna paska

inna sprawa jest to ze nie mozesz porownywac znakow na kole pasowym ze znakiem na pompie oleju, bo znak na kole porownuje sie ze znakiem na dolnej obudowie paska rozrzadu jak dobrze pamietam :?
a dwie kropki na malym kole rozrzadu porownuje sie ze znakiem na pompie oleju czyli na kadlubie silnika

To do mnie czy do kolegi??

Dlatego dla pewno?ci zawsze radzę sprawdzać położenie tłoków przy ustawieniu na znakach. W tym silniku jako jednym z nielicznych (jak nie jedynym bo nigdzie indziej sie z tym jeszcze nie spotkałem no ale raczej mam zkromne od?wadczenie) przy ustawieniu na znaki tłoki s? w ?rodkowym położeniu czyli na tej samej wysoko?ci.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - przestawiony rozrząd
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 14, 2006, 12:36:48 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
do kolegi bylo

ty Bocian, ale jak pamietam to u mnie albo u ojca robilismy uszczelke to te tloki jednak nie byly tak idalnie rowno co do milimetra
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - przestawiony rozrząd
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 14, 2006, 15:56:02 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja swoich nie mierzyłem ale looknij sobie na zdjęcia z "operacji" na silnik bez czapki i na oko wszystkie s? na jednakowym poziomie. W sumie mogłem zmierzyć. ale kto wtedy my?lał o tym. MOże woln? chwil? jak będe lookał rozrz?d to i lookne na te tłoki (i ?wiece przy okazji  :lol: ).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - przestawiony rozrząd
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 15, 2006, 13:10:12 pm »

rekinos

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Jakby? przeczytał artykuł o rozrz?die na naszej stronie to byłoby wszystko jasne. Fotki też s? no ale to tak tylko mówię  .

Czytałem ;czyżbym co? pominoł :?:  :lol:    fotki pokazałem aby klubowicze mogli zobaczyć jak to wygł?da:mrgreen: A tak wogóle 3 zęby przestawione i motor kaput tak mi mówił go?ciu co je robi :shock: więc mi niewiele brakuje

Rover - przestawiony rozrząd
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 15, 2006, 17:33:48 pm »

arabek#1875

  • Gość
Cytat: "Bocian_s#313"
Ja swoich nie mierzyłem ale looknij sobie na zdjęcia z "operacji" na silnik bez czapki i na oko wszystkie s? na jednakowym poziomie. W sumie mogłem zmierzyć. ale kto wtedy my?lał o tym. MOże woln? chwil? jak będe lookał rozrz?d to i lookne na te tłoki (i ?wiece przy okazji  :lol: ).


Pan "Ptak" ma racje oczywiscie bez mierzenia tylko tak na oko
to tloki stoja w jednej pozycji
:-)

Po wizycie u doktorka + nowinka
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 16, 2006, 22:12:16 pm »

rekinos

  • Gość
Rozrz?d jakby nie patrzeć był przestawiony, ale narpiew dla pewno?ci sprawdzili?my połorzenie tloków i okazało się że nie s? na jednakowych wysoko?ciach. ustawili?my, założyli?my pasek rozrz?du i odpalili?my moje autko no i klops bo po zagrzaniu silnik nierówno pracuje co to może być :?: Znaki s? ustawione napewno prawidłowo, tloki 1,2 równo stoj? Sam sprawdzałem  :mrgreen:
Nowinka :mrgreen:
Pasek rozrz?du należy wymieniać co 60000 ale nie żadziej niż co cztery lata (widziałem w opisie)a co na to klubowicze :?:

Rover - przestawiony rozrząd
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 16, 2006, 22:37:43 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
hmmm to teraz pasowalo by mu sprawdzic cisnienie na cylindrach, moze jak bylo zle to ktorys zawor lekko dostal, jak cisnienie bedzie ok, to nie wiem wtryskiwacze i inne pierdoly, przewody WN

co do paska aso rovera zaleca do chyba 80 lub max 5 lat zalezy co pierwsze nastapi
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Jakie sprężanie w 1.4
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 17, 2006, 20:02:24 pm »

rekinos

  • Gość
witam i na wstępie chciałem popdziękować za wszelk? pomoc :mrgreen: no ale teraz do żeczy, czy kto? może wie jak powinno być sprawdzane ci?nienie - na ciepło czy zimno w tych motorach, i jakie s? dla nich dopuszczalne odchylenia :?:

Rover - przestawiony rozrząd
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 17, 2006, 20:26:21 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
ja u siebie sprawdzalem na zimno  z odlaczonym kompem (zeby nie sikal paliwkiem) i nie walil iskrami
u mnie cisnienie zawieralo sie od ok 14,5 bara do 16 na jednym cylindrze, wartosc minimalna byla gdzies podawana poszperaj po watkach, ale wartosc jak dobrze pamietam byla podobna do zwyklych silnikow
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - przestawiony rozrząd
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 17, 2006, 22:57:43 pm »

maras

  • Gość
nominalne 12 bar, minimalne 9,9bar, ?ródło-"Diagnostyka samochodów osobowych" Trzeciaka i Auto Data