Autor Wątek: KOMPRESJA  (Przeczytany 4595 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

KOMPRESJA
« dnia: Marzec 07, 2006, 09:43:22 am »

brutalek

  • Gość
Wczoraj byłem u mechanika, który jakim? dziwnym, starym przyrz?dem pomierzył kompresje na tłokach i wyszło mu, że na pierwszym cylindrze mam 9,5 na drugim 8,5, na trzecim 10,5, na czwartym 9,5.

Powiedział, że nie jest całkiem dobrze, ale że nie muszę się tym zbytnio przejmować, ale namawiał mnie na remont kapitalny za 3000zł. Powiedział że sama wymiana pier?cieni nic nie da.

Trochę mnie ta duża różnica (ok 2 ) zmartwiła, bo dopuszczalna jest co? około 0,3. Proszę o informacje co mam z tym zrobić?? Czy zalać olejem i spokojnie je?dzić czy też rozgrzebać cały silnik i zrobić remont??

Ile może kosztować taki remont w silniku GSi??

KOMPRESJA
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 07, 2006, 09:59:20 am »

Offline Pio555

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
  • RENAULT SCENIC 1,6 dci
oj ten silniczek nie ma chyba 75000 tylko duzo więcej :(
mój ma ok.180.000 i kompresje powyżej 10
co do 3000 za remont to tyle kosztuje totalna kapitalka

pojedz do drugiego mechanika i zobaczysz co on powie
mnie jeden kazał robić kapitalke(2000) a drugi zrobił głowice 170 zł

CZy to może być uszczelka pod głowic????
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 07, 2006, 11:09:34 am »

brutalek

  • Gość
Czy powodem tak dużych różnic w kompresji może być uszczelka pod głowic??? Autko ma zrobione 123 000 km i poprzedni wła?ciciele nie robili nic z silnikiem.

Czy warto zrobić wymianę uszczelki pod głowic???? Gdzie na ?l?sku jest porz?dny warsztat, który może zrobić tak? operację szybko, sprawnie, solidnie i niezbyt drogo???

Re: CZy to może być uszczelka pod głowic????
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 07, 2006, 11:14:28 am »

Offline Pio555

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
  • RENAULT SCENIC 1,6 dci
Cytat: "brutalek"
Czy powodem tak dużych różnic w kompresji może być uszczelka pod głowic??? Autko ma zrobione 123 000 km i poprzedni wła?ciciele nie robili nic z silnikiem.

Czy warto zrobić wymianę uszczelki pod głowic???? Gdzie na ?l?sku jest porz?dny warsztat, który może zrobić tak? operację szybko, sprawnie, solidnie i niezbyt drogo???

najpierw sprawdz na 100%,że jest to uszczelka
wymiana samej uszczelki to max.200zł

KOMPRESJA
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 07, 2006, 11:15:10 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a robil koles probe olejowa ? jak nie robil to mu zaplaciles za darmo
jak robil to podaj wyniki w probie olejowej
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Czy wymiana uszczelki jest trudna w silniku GSi???
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 07, 2006, 11:23:44 am »

brutalek

  • Gość
[glow=blue]Co to jest próba olejowa??[/glow]

Go?ć z petem w zębach przyłożył jakie? metalowe pudełko do otworu ?wiecy i kazał zakręcić silnikiem. Podejrzewam, że była to próba "pneumatyczna". Przyrz?d wygl?dał jak przedwojenny.

Na czym polega próba olejowa??

Za przegl?d silnika, zawieszenia, sprawdzenie płynów i kompresji zapłaciłem 40 zł więc dużej straty nie mam, ale do niego już nie pojadę. Dzięki...

Aha czy wymiana uszczelki pod głowic? w silniku GSi jest dużo trudniejsza niż w ga?nikowcu?? Co jeszcze po rozebraniu trzeba w GSi wymienić i na co uważać?? Czy samemu można to zrobić w domowym warsztacie??

 Gdzie można próbe olejow? zrobić?


edit - t#1840 ;)

KOMPRESJA
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 07, 2006, 11:27:30 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Ja na Twoim miejscu nic bym nie robił - jak silnik jezdzi jeszcze całkiem niezle to zostaw i nic nie ruszaj zwłaszcza ze nie piszesz abys miał jakies objawy uszkodzonej uszczelki podgłowicowej. Jak silnik sie skonczy to wtedy fundnij mu kapitał i przy okazji popraw to i owo. I spokojnie sie zmieszcisz w kwocie 1000-1500 a nie 3 tys :shock: (chyba ze robisz remont dohc fiata, ale to inna sprawa)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Jak można spradzić czy to uszczelka??
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 07, 2006, 11:28:28 am »

brutalek

  • Gość
Jak można spradzić czy to uszczelka??

Czy sprawdzenie korka wlewu oleju, płynu chłodzacego wystarczy??

Autko nadmiernie nie dymi, oleju nie wiem czy nie bierze, bo mam go od 3 dni.

Co jeszcze mam sprawdzić??

KOMPRESJA
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 07, 2006, 11:30:55 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Próba olejowa- polega ona na sprawdzeniu kompresji poprzez wlanie około 5 cm3  oleju do cylindra. Najpierw mierzysz cisnienie bez oleju powiedzmy ze wyszło 9,0 jak wlejesz olej i sie podniesie do np 9,4 to znaczy ze pierscienie tłokowe nie trzymaja szczelnosci -jezeli jest bez zmian to winne sa temu powypalane gniazda zaworowe(wypalaja sie np jezeli luzy sa za małe i zawór sie nie domyka albo jak jezdziesz na zbyt ubogiej mieszance)



edit - t#1840
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

KOMPRESJA
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 07, 2006, 11:44:57 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Elwood juz wyjasnil co to proba olejowa ,ale wystarczy 2cm^3 oleju

pelne badanie kompresji to dwie karteczki z manometru - jedna bez oleju ,druga z olejem
badanie kompresji kosztuje 15pln
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

KOMPRESJA
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 08, 2006, 16:40:25 pm »

Arnold

  • Gość
brutalek, je?li to Cię pocieszy to ja w Roverku mam na najsłabszym 9 a na najmocniejszym ok. 13...  :cry:

KOMPRESJA
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 08, 2006, 22:43:33 pm »

vox+241

  • Gość
brutalek,  oddaj tego poloneza spowrotem i poszukaj innego, jeszcze możesz

KOMPRESJA
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 08, 2006, 23:03:20 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Cytat: "vox#241"
brutalek,  oddaj tego poloneza spowrotem i poszukaj innego, jeszcze możesz

Popieram :cool:
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

kompresja
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 14, 2006, 13:38:21 pm »

brutalek

  • Gość
A więc ostatnio pojechałem do wujka - mechanika i okazało się, że kompresja w moim autku to 11 11,5, 11,5 12,5. Podejrzewam, że poprzedni mechanik chciał mnie na koszty naci?gn?ć. Zamierzam jeszcze kupić ceramizery żeby wyrównać kompresje, wyciszyć most i skrzynie i podejrzewam że poldu? będzie ?migał jeszcze kilka lat. Wujka poprosiłem tak pó?no bo mieszka 300 km ode mnie więc nie było czasu.

W majowy weekend chcę wymienić wszystkie płyny, zakonserwować autko, zamazać przegrodę silnika past? głusz?c?, wywalić rdzę z dołu drzwi, bo kilka plamek się pojawiło i cieszyć się autkiem.

W kilku poprzednich postach pytałem co może być przyczyn? nierównej pracy na benzynie i okazało się, że po odł?czeniu zasilania wtryskiwaczy jeden z nich nie był zasilany i silnik pracował na 3 cylindry. Po poprawieniu kabli we wtykach zasilania wtryskiwaczy i po prysnięciu w nie płynem kontakt do poł?czeń elektrycznych silniczek pracuje równiutko.
Poz tym wyremnotowałem zawieszenie(końcówki dr?żków i obejmy stabilizatora) ustawiłem zbieżno?ć, dokręciłem miske olejow? bo kapało, bo była słabo dokręcona, dokręciłem pokrywę zaworów bo silnik się "pocił" olejem i teraz jest ok. Oleju nie ubywa.

Ah ta wiosna, od razu chce się pogrzebać w poldusiu na ?wieżym powietrzu.

Oczywi?cie zmieniłem gumki na letnie, wymyłem autko i alu felgi, wyczy?ciłem samochód i jestem z niego bardzo zadowolony. Pali mi mniej niż 10 litrów LPG(9,5 - 9,9) po mie?cie lub w trasie 130 km/h. Nie bierze oleju, nie chałasuje za bardzo i zapala teraz na dotyk. My?lę że je?li zrobię to, co napisałem wyżej, to polonezik będzie mi się spisywał.

To już mój drugi polonez i innego bym nie kupił. W poprzednim(caro 94r.) na remont mieszkania wszystko przywiozłem (od płytek ceramiczych po kabine prysznicow?) i zajechałem wszędzie gdzie chciałem. Obecnie uzytkuję atu + i jestem zadowolony. Jesli kogo? interesuje to opiszę moje wrażenia po zastosowaniu ceramizerów. Mam wydruk z pomiaru kompresji przed wlaniem tego ?rodka i postaram się pomierzyć ci?nienie po przejechaniu ok 2000 km po wlaniu ceramizera. Podejrzewam że będzie poprawa, ale na ile to się okaże.

Pozdrawiam wszystkich fanów FSO i życzę Wesołego ALLELUJA. : - ))


Aha pompa paliwa jest ok, a filtr paliwa też mam zamiar wymienić już w maju. Teraz tylko muszę zamontować przeka?nik odł?czaj?cy zasilanie pompy po przeł?czeniu na LPG i będzie super.

KOMPRESJA
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 14, 2006, 13:52:13 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
a po co ci ten ceramizer??cierpisz na nadmiar gotowki to odezwij sie na gadu a podam ci nr konta

KOMPRESJA
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 14, 2006, 14:53:58 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
kompresja w granicach 11 - 12 to chyba nie tragedia, jak mnie pamięc nie myli. Widze ze ten ceramizer robi karier? ale jako? boję się lać takie "rewelacje" do silnika, może po tym co robi? kumple w auto-komisie z silnikami mam na tym punkcie zonka :|
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )