Autor Wątek: Kostka, stacyjka, zapłon, gaz - awaria - Polonez Atu PLUS...  (Przeczytany 8909 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kostka, stacyjka, zapłon, gaz - awaria - Polonez Atu PLUS...
« dnia: Marzec 10, 2006, 02:03:08 am »

PeNY#1816

  • Gość
Pare podobnych tematow znalazlem ale zaden porzadnie nie oddal mi tej wiedzy ktora nabylem przez ostatnie dwa dni. I nie piszcie prosze ze bylo, bo nie bylo... No chyba ze bylo, a ja zle szukalem ;)
Ale od poczatku, zdechla mi kostka w stacyjce, Polonez Atu Plus, kluczyk obustronny. Objawy u mnie byly takie, ze po wlaczeniu zaplonu, zaplon sie... hmm, nie wlaczal. Kontrolki na desce rozdzielczej swiecily sie tylko podczas krecenia rozrusznikem. Jesli chodzi o zakup tejze czesci to we Wroclawiu cena wynosi 35 PLN, co ciekawe, kostka ta pasuje rowniez do samochodu Opel Kadett i Opel Corsa... wiec jest pole do manewru jesli chodzi o zamienniki... Demontaz wymaga niestety zdjecia stacyjki, bo srubka zabezpieczajaca jest schowana tak durnowato pod spodem. Chyba ze ktos ma naprawde zreczne palce. Procedura wyglada tak:

zdejmujemy plastikowa obudowe kolumny kierownicy, warto podwazyc delikatnie srubokretem okragla obwodke stacyjki (bedzie latwiej zdjac obudowe), stara kostke podwazamy srubokretem i wylamujemy zatrzaski, pozniej wykrecamy srubke i wyciskamy bolec zabezpieczajacy... Wsadzamy kostke nowa, i zabezpieczamy srubeczka i bolcem. Pozniej juz jest proste, trzeba poskrecac do kupy wszyskie plastiki od kolumny kierownicy.

Jak wspomnialem wczesniej, u mnie nie obeszlo sie bez sciagania stacyjki i... cale szczescie... ktos nie zalozyl zrywalnych srub jak powinny byc, tylko zwykle sruby na klucz 13... i chwala mu za to...

Podsumowanie od autora ;)

Dziekuje Bogu za to ze stalo sie to na miejscu a nie w trasie, chociaz po rozebraniu ustrojstwa szybko dowiedzialem sie jak odpalic autko bez stacyjki ;)
Dziekuje jakiemus Ktosiowi (pewnie moj ojciec) ze zalozyl na stacyjke noramlne sruby, co umozliwilo demontaz bez rozwiercania.
Po raz kolejny przekonalem sie ze istnieje milion sposobow, nieraz banalnie prostych na uruchomienie Poldzika przez niepowolane osoby... I to mnie troche martwi. Kto wymysla te zabezpieczenia... Kluczyk zeby byl nawet siedmiostronny, odpalam dowolnego Poloneza bez kluczyka... wystarczy srubokret i kawalek drutu bez izolacji... Ehh...

Kolejna rzecz ktora sie popsula to rpzelacznik w centralce LPG. I tu z gory ostrzegam, moze komus zaoszczedzi to problemow w trasie... Jesli wasza centralka podczas jazdy pstryka, klika, brzeczy i migaja w niej lampki, to moze to oznaczac ze wypalily sie styki od przelacznika bajura-LPG.
Na szczescie ta awaria wydarzyla sie rowniez na miejscu, ale naprawa tej byla juz mniej klopotliwa jesli chodzi o dojechanie do domu.

Rozebralem dziada, i kawalkiem przewodu bez izolacji zwarlem nozki przelacznika odpowiedzialne za otwieranie elektrozaworu do LPG. Cena nowego przelacznika- 12 PLN w moim przypadku, bo zamiast czteroamperowego kupilem dwunastoamperowy, ale to chyba nie bylo konieczne. Instalacja BRC Bravo... Oprocz tego ciezko bylo znalezc taki przelacznik, ale bo instalacji Lovato, przelacznik kosztuje 3,50 PLN, a jes to po prostu wylacznik do lampki biurkowej.
Na zakonczenie pozostala tylko delikatna (zeby nie popalic sciezek na plytce) zabawa z lutownica, i wszystko jest OK.

Mam nieodparte wrazenie ze obie awarie byly ze soba scisle zwiazane, ale moge sie mylic.

Mam nadzieje ze innym posiadaczom Polonezow PLUS moje troche dlugie wywody kiedys pomoga, choc zycze zeby sie nie psulo.


Pozdroweczka ;)

Kostka, stacyjka, zapłon, gaz - awaria - Polonez Atu PLUS...
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 10, 2006, 12:43:36 pm »

chudson

  • Gość
Skoro miałe? wkręcone zwykłe ?ruby zamiastzrywalnych to nie dziwie sie ,że narzekasz jak to łatwo poldka ukra?ć. Te ?ruby s? poto aby złodziej musiał się troszke wysilić wyłamuj?c stacyjke a u ciebie to nawet dziecko z kluczem 13tk? by ukradło.

Kostka, stacyjka, zapłon, gaz - awaria - Polonez Atu PLUS...
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 10, 2006, 13:06:01 pm »

PeNY#1816

  • Gość
O nie nie... jesli nie odkrecisz stacyjki, tylko poprostu wylamiesz kostke (bo to sie da zroboc bez problemu bez sciagania stacyjki) to odpalasz auto kawalkiem drutu albo wrecz przekrecasz sama kostke, wystarczy waski srubokret... Żle mnie kolega Chudson zrozumiał.

Kostka, stacyjka, zapłon, gaz - awaria - Polonez Atu PLUS...
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 10, 2006, 18:27:09 pm »

chudson

  • Gość
Dobrze zrozumiałem , tylko dlamnie kradzież samochodu to odpalenie i odjechanie nim   ,a bez zdjęcia stacyjki to najwyżej można ruszyć i w co? waln?ć bo sie zablokuje kierownica.
BTW GSI juz ma imobilizer więc nie da sie tak prosto odpalić

Kostka, stacyjka, zapłon, gaz - awaria - Polonez Atu PLUS...
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 11, 2006, 00:30:15 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dokladnie -w stacyjce jest blokada kierownicy
niestety lomem schodzi bez problemow ,bo ta opaska (polkole) trzymajaca stacyjke jest krucha

ja odkrecalem sruby samozrywalne przy stacyjce - jest troche zabawy przecinakiem lub wybijakiem
nacialem sobie brzeszczotem ,zeby lzej wkrecac i wykrecac
przy kruchosci tego zespolu i tak jest to bez znaczenia
lepiej myslec nad uniemozliwieniem odpalenia samochodu

zgadza sie - GSI nie odpalisz ,bo ma immobilaizer w kluczyku ,stacyjka do GSI stoi 350pln ,a do GLI 105pln (mam taka w zapasie ,bo przeczyscilem nadpalone styki i dalej na starej jezdze)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Kostka, stacyjka, zapłon, gaz - awaria - Polonez Atu PLUS...
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 21, 2006, 00:27:45 am »

PeNY#1816

  • Gość
Lepiej myslec nad uniemozliwieniem uruchomienia samochodu... swiete slowa... dlatego mam schowane dwa przelaczniki, ktore zabieraja pr?d z autka... Dziala tylko podtrzymanie radia no i da sie zakrecic rozrusznikiem... Ale nigdzie nie pojedzie... A blokade kierownicy to slyszalem ze jak sie dobrze przylozyc, to pojdzie sama sił? r?k... ale czy ja wiem... :|

Kostka, stacyjka, zapłon, gaz - awaria - Polonez Atu PLUS...
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 21, 2006, 01:20:39 am »

jankiel

  • Gość
blokada kierownicy to  pójdzie  bez  łomu ja u kumpla  wylamałem  tylko rękoma bo poldek szedł na złom i chcialem sprawdzić  jak zabezpieczony jest poldi. Tylko trzeba wiedzieć jak nie wystarczy normalnie sie zaprzeć.

ps
nawet nie myslałem ze tak łatwo to pojdzie

Kostka, stacyjka, zapłon, gaz - awaria - Polonez Atu PLUS...
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 21, 2006, 11:46:56 am »

PeNY#1816

  • Gość
Czyli sie da... Hmm, a niby to takie zabezpieczenia wymyslaj? producenci, niby im drozsze auto tym lepiej zabezpieczone. Pamietam jak ze dwa lata temu jak jeszcze kupowalem Auto  |wiat, to byl ranking jak szybko da sie ukrasc samochod. Co ciekawe, Mercedesa Klasy S dalo sie ukrasc łatwiej (z tego co pamietam w 8 sekund, otworzyc i uruchomic) niz np Toyote Corolle (okolo 6 minut)... miej tu sobie drogie auto...

Kostka, stacyjka, zapłon, gaz - awaria - Polonez Atu PLUS...
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 21, 2006, 22:29:29 pm »

jankiel

  • Gość
mowa była o blokadzie kierownicy w stacyjce:)
a im wiecej  blokad założysz tym dłuższy czas  otwierania tego wszystkiego i czasem dobrze to zniecheca złodzieja a jak nie ma nic to kusi:)
ja mam blokade na skrzynie  to chyba fabryczne zabezpieczenie bo jest napis fso i mam immobiliser + sam załozyłem przeł?cznik  niby na  samych oczach a watpie ze ktos by wpadł ze to trzeba przeł?czyc:) zeby odpalił.

A  mercedesie naprawde jest bardzo łatwy zeby nim odjechac bez kluczykow ale to wyzsza szkola jazdy

Kostka, stacyjka, zapłon, gaz - awaria - Polonez Atu PLUS...
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 22, 2006, 16:07:36 pm »

bzik

  • Gość
ja mam tak samo przed blokiem stoi kupe aut niektore z radiamy i panelami na miejscu, jedno prawie zawsze otwarte i nikt go nie zaczepia, a moj stoi bez panela i co:

raz probowali i nie udalo im sie tylko mi pogieli to zasuwke co zaslania zamek (mysleli ze kazdego poldka mozna srubokretem otworzyc - moj sie nie dal)

drugi, tylko kupilem soniaka na mp3 i zostawielm w aucie nawet nie przykrecone na kostce iso ale panel w domu mialem, i wlezli zamkow nie uszkodzili ukradli skrzynke z kluczami, z 10 oryginalnych plyt z etui i moja nowa czapke :D a radio zostawili

Jaki z tego wniosek, tacy co sie do poldkow wlamuja to ....... zeby radio zostawic (nie zebym narzekal) a czapke zabrac   :shock:  ale ladnie go otworzyli, nawet zamki nie uszkodzone
Teraz juz radio w domu, wole codziennie ustawic na nowo moje 4 ulubione stacje i tyle a i tak prawie zawsze slucham cd

Kostka, stacyjka, zapłon, gaz - awaria - Polonez Atu PLUS...
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 23, 2006, 15:43:15 pm »

PeNY#1816

  • Gość
Co do otwierania Poldka, to wystarczy odkrecic jego wlasna antene z dachy i wygiac odpowiednio... zadna filozofia... A na to zeby nie ukradli radia sposob jest najlepszy wlasnie taki o ktorym mowisz... do domku...

Kostka, stacyjka, zapłon, gaz - awaria - Polonez Atu PLUS...
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 23, 2006, 15:46:21 pm »

bzik

  • Gość
tak tylko wlasnie te ciagle ustawiane stacji troche denerwuje - szkoda ze nie ma podtrzymania pamieci albo czegos takiego, przeciez wiele pradu nie trzeba  :(

Kostka, stacyjka, zapłon, gaz - awaria - Polonez Atu PLUS...
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 23, 2006, 15:55:29 pm »

PeNY#1816

  • Gość
Blaupunkty maja pamiec, chyba E-PROM sie to nazywa... Ale duzo firm car-audio zajmuje sie takimi przerobkami ze robia ci do radia kieszen, a wewnatrz tej przystawki ktora przykrecaja do radia jest jakas bateryjka... I niby to dziala, cena z tego co pamietam to okolo 100 PLN...


Ale ale, schodzimy z tematu... a ja wlasnie chcialem do niego wrocic... Kostka w stacyjce i przelacznik LPG... chyba znalazlem glownego winowajce, odpowiedzialnego za zjarana kostke i przelacznik od LPG... ladowanie na poziomie 17,8 volt zabilo ten kawalek elektryki w moim autku... Dobrze ze radio ma zabezpieczenie, bo tylko sie wylaczalo na 5 sek... ladowanie tak wysokie pojawialo sie powyzej 2000 RPM i wydaje mi sie ze mialo to jakis zwiazek z opisana wczesniej awaria... Mam nadzieje ze akumulator nie dostal za bardzo po dupci, chociaz trzba bylo dolac 0,25 litra wody destylowanej do wszystkich cel ł?cznie.

Rozwiazanie: wymiana uszkodzonego regulatora napiecia, koszt 20,50 PLN...

A gdyby na przyklad na desce byl wskaznik ladowania to od razu bym sie domyslil ze cos jest nie tak i moze by sie obeszlo bez wymiany elementow takich jak kostka stacyjki i przelacznik gaz-benzyna... :|

Kostka, stacyjka, zapłon, gaz - awaria - Polonez Atu PLUS...
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 23, 2006, 19:21:18 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "PeNY#1816"
Kostka w stacyjce i przelacznik LPG... chyba znalazlem glownego winowajce, odpowiedzialnego za zjarana kostke i przelacznik od LPG... ladowanie na poziomie 17,8 volt zabilo ten kawalek elektryki w moim autku... Dobrze ze radio ma zabezpieczenie, bo tylko sie wylaczalo na 5 sek...

o radio sie martwisz ? a jakby ci komputer od wtrysku zjaralo ,to bys sie mniej przejal niz radiem  :roll:  ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Kostka, stacyjka, zapłon, gaz - awaria - Polonez Atu PLUS...
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 23, 2006, 20:39:06 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
"A gdyby na przyklad na desce byl wskaznik ladowania " nic tylko sobie cos takiego zamontowac :) Poki co rozwazam jak najlatwiej to zrobic :D
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Kostka, stacyjka, zapłon, gaz - awaria - Polonez Atu PLUS...
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 23, 2006, 21:18:39 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Cytat: "KGB"
o radio sie martwisz ? a jakby ci komputer od wtrysku zjaralo ,to bys sie mniej przejal niz radiem  :roll:  ?

Od wtrysku? Buhahaha :D No co ty? Penemu to nie grozi :twisted:
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Kostka, stacyjka, zapłon, gaz - awaria - Polonez Atu PLUS...
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 23, 2006, 21:23:00 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "OZi#1845"
Cytat: "KGB"
o radio sie martwisz ? a jakby ci komputer od wtrysku zjaralo ,to bys sie mniej przejal niz radiem  :roll:  ?

Od wtrysku? Buhahaha :D No co ty? Penemu to nie grozi :twisted:

ATU Plus na gazniku ?  :|
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Kostka, stacyjka, zapłon, gaz - awaria - Polonez Atu PLUS...
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 24, 2006, 22:54:15 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Cytat: "Lupo#1891"
Serio?? To niezle go przerobil....

Serio, serio.
http://www.fso.inds.pl/album_page.php?pic_id=269
I to nie jest bład w druku. Więcej infona ten temat TUTAJ
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Kostka, stacyjka, zapłon, gaz - awaria - Polonez Atu PLUS...
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 24, 2006, 23:19:29 pm »

bzik

  • Gość
Cytat: "OZi#1845"

Serio, serio.
http://www.fso.inds.pl/album_page.php?pic_id=269
I to nie jest bład w druku. Więcej infona ten temat TUTAJ

hej a czemu ja nie moge wejsc na TUTAJ
tylko pisze ze tylko uprawnieni moga kozystac??

Kostka, stacyjka, zapłon, gaz - awaria - Polonez Atu PLUS...
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 25, 2006, 08:43:12 am »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
bzik, bo to taka bajerka tylko dla wybrańców. Jesli sie postarasz i zasluzysz to kto wie, moze bedziesz mogl wlaczyc tego linka i przeczytac sobie jego zawartosc ;)
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650