Autor Wątek: Przegrzanie silnika i co teraz?  (Przeczytany 2913 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przegrzanie silnika i co teraz?
« dnia: Marzec 14, 2006, 10:35:15 am »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Moja niedzielna przygoda:

Jechalem sobie spokojnie odwiesc siostre na dworzec kolejowy. W polowie drogi zapalila mi sie lampka ladowania wiec sie zatrzymalem, zagladnolem pod maske, pasek mam miejscu byl, poruszalem nim, wszystko ok.

Mysle moze alternator siada albo kij wie co. No wiec dalej w droge. Bylem juz prawie na dworcu, temp podskoczyla, mysle cieplej sie zrobilo a ja mam przyslonieta chlodnice lekko to sie zagrzal. 120 pokazuje, no ale nic olewam to.
Wysadzilem siostre i wracam do domu. Tak troche przegonilem dziada w nagrode ze sie zagrzal (idiota), dojechalem na parking, wysiadam aby otworzyc brame a tu spod silnika w miejscu gdzie jest katalizator leci taki piekny siwy dym. Sie troche wystraszylem, wjechalem predko na swoje miejsce, zgasilem silnik. Ogladam auto, spoko juz sie nie dymi. No to lotka do domu po ojca ale ten do pracy juz pojechal.

Polecialem wiec spowrotem zobaczyc co i jak pod maska. Caly silnik zalany plynem chlodniczym, i urwany pasek klinowy lezacy sobie gdzies tam.
Pasek zwezyl sie o dobry milimetr i rozerwalo go. Rozmiar paska byl dobrze dobrany wiec
w tym kraju mechanicy nawet paska napedu alternatora nie potrafia wymienic tak jak nalezy. cenzura partacze skasowali 20PLN na wymiane a nawet alternatora pozadnie nie potrafia dokrecic.  Ja w rowerze mocniej kola dokrecam niz oni dokrecili mi altka.
Pasek to akurat najmniejszy problem bo jego to latwo wymienic.

Ciekawi mnie natomiast ktoredy moglo wywalic plyn chlodniczy? Weże ogladalem i sa cale, zbiorniczek wyrownawczy rowniez. Slady wycieku plynu sa po lewej stronie komory silnika miedzy zbiorniczkiem wyrownawczym plynu chlodniczego a silnikiem.
Olej na bagnecie i na korku wlewu ma normalny kolor wiec mam nadzieje ze nie poszlo nic plynu do silnika.

Oproc zalozenia nowego paska (co zrobie samodzielnie z pomoca tatusia), dolania plynu chlodniczego musze jeszcze posprawdzac przed odpaleniem lub co ewentualnie przyobserwowac po uruchomieniu (o ile odpali) silnika?
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Przegrzanie silnika i co teraz?
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 14, 2006, 12:30:08 pm »

batorejro

  • Gość
troche zle zrobiles ze przy tak wysokiej temperaturze wył?czyles silnik, powinienes go zostawic na wolnych obrotach i poczekac az sie temperatura spadnie  i wlaczy sie wentylator. przy takim czyms jak przegrzanie, wylaczenie silnika od razu moze doprowadzic do znieksztalcenia  glowicy. plun wywalilo ci normalnie korkiem wlewowym, tam jest taki zawor ze jak sie gotuje to on sie otwiera. jak masz  za bardzo nagrzany silnik to nigdy go od razu nie wylaczaj!!!!!

Przegrzanie silnika i co teraz?
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 15, 2006, 11:31:11 am »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Dzisiaj z samego rana zalozylem nowy pasek, dolalem plynu i odpalilem. Odpalil od razu  :shock: Plyn chlodniczy ucieka tam gdzies spod spodu, nie mam natrazie dostepu do kanalu wiec nie moge sprawdzic skad cieknie. Moze macie jakies pomysly? :(


Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Przegrzanie silnika i co teraz?
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 15, 2006, 13:15:23 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Ozi tez mi tam cieklo. Z tej okolicy. Okazalo sie ze za zaworem nagrzewnicy (dokladniej jakos pod nim) jest taki krotki wezyk. No i on sie poluzowal (choc siedzial na miejscu to cieklo az "milo"). Dokrecilem go i bylo ok.

Dodam ze nie bylo tego widac na pierwszy rzut oka. Na spocie szukalismy tego miejsca pare minut (po tym jak zobaczylem ze poldek znaczy teren ;) )
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Przegrzanie silnika i co teraz?
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 15, 2006, 13:19:54 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
Ozi napisalem ci moje sugestie na sekcji

Przegrzanie silnika i co teraz?
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 15, 2006, 20:01:24 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Dziekuje za sugestie, bede musial przyobserwowac co sie bedzie dzialo.
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Przegrzanie silnika i co teraz?
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 15, 2006, 21:15:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
umyj silnik i obserwoj gdzie bedzie wyciekac -pewnie ktorys waz puscil
mnie martwi za to spadek paska ,czy jak jechales do domu to ladowanie caly czas sie swiecilo? bo jezeli tak ,to jechales bez paska ,a wiec bez pompy wodnej ,a na obieg grawitacyjny bym nie liczyl  ;)
jezeli jechales szybko bez pompy wody to glowica strasznie mocno dostala w d...
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Przegrzanie silnika i co teraz?
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 15, 2006, 21:20:16 pm »

SerU#408

  • Gość
...może jaki? brok pu?cił? Jak mi się takie cu? stało to po spuszczeniu płynu z bloku zakleiłem poxipolem  :mrgreen: