To ja sie tez dorzyuce swoimi doswiadczeniami.
1.6 GLI Bosch / chlodnica dluga metalowa z i niezalakowanym miejscem na czujnik / 2 wentylatory. Jeden wlaczal sie teoretycznie przy 92st, drugi prawdopodobnie nie wlaczalby sie nigdy, bo niby jak?
Teraz zalozylem dwustrefowy czunijk temperatury plynu od Peugeota 405 i wlacza sie glowny wentylatorek przy chyba 92 a drugi (bez przekaznika , bo go nie bylo fabrycznie) przy chyba 97st.
Dlaczego tak zrobilem? Poniewaz plyn chlodniczy w moim Carolu wg wskaznika w kabinie mial 90st po przejechaniu ok. 3-4km i w lecie nie bylo dnia przy dluzszej jezdzie, zeby tempaeratura nie przekroczyla 100-110st. Prawodopodobnie w chlodnicy jest tyle syfu, ze prawie, co prawda jest przeplyw, za to plyn nie jest chlodzony.
Wszystkko sie rozstrzygnie jendak dopiero, gdy pojazd zacznie sie przemieszczac po ulicach naszego łorsoł city. Poki co silnik lezy w piwnicy i czeka na mocarza, ktory z nigo wykreci 9 srubek z glowicy, bo ja jakos nie mam w rekach 98Nm, aby to uczynic...