Autor Wątek: Problem z paliwem w atu + GSi  (Przeczytany 3675 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z paliwem w atu + GSi
« dnia: Marzec 16, 2006, 11:10:55 am »

brutalek

  • Gość
Witam

Mam problem z jazd? na PB

Wymieniłem ?wiece, kable WN, dolałem odmrażacza do paliwa, wlałem V-power i nic.

Ostatnio jak zobaczyłem filtr paliwa( tak wogóle to gorszego miejsca na filtr już nie można było znależć) to zobaczyłem, że filtr ponieważ ma aluminiow? obudowę to tylko trochę był w rdzy, natomiast końcówki przewodów i obejma filtru to już kompletna ruina - rdza. Chyba nikt go nie wymieniał od nowo?ci.

Chcę wymienić filtr ale podejrzewam że muszę również wymienić przewód paliwa z baku do filtra, bo go nie odkręcę. Czy kto? to robił?? Czy można ten przewód wymienić bez ?ci?gania zbiornika paliwa??

Czy filtr może być przyczyn? nierównej(traktorowej) pracy silnika na PB??

Je?li nie filtr to może wtryskiwacze?? Można je wyczyscić?? Jak je sprawdzić??

Mam atu plusa GSI.

Problem z paliwem w atu + GSi
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 16, 2006, 11:49:24 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
przewod wymienisz bez sciagania zbiornika (jesli zajdzie koniecznosc by poluzowac rurke przycisnieta zbiornikiem do nadwozia wtedy mozna poluzowac sruby od opasek trzymajacych bak i delikatnie go opuscic)

traktorowa praca bardziej kojarzy mi sie z niedomaganiem ukladu zaplonowego ale jesli masz lpg i na gazie chodzi Ci ladnie to zaplon odpada. Wtedy szukaj przyczyny w samym ukladzie paliwowym (pompa, przewody, filtr, wtryskiwacze).

wtryskiwacze czysci sie od wewnatrz dodajac do paliwa odpowiedni plyn, a z zewnatrz mozna je wykrecic i wyczyscic srodkiem do czyszczenia gaznikow
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Problem z paliwem w atu + GSi
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 16, 2006, 12:24:56 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Co do opuszczania zbiornika - mam to juz opatentowane :)

Najlepiej wziasc deske i wlozyc ja na resory tak zeby na nich lezala pod zbiornikiem.

Potem odkrecasz jeden pas calkiem, a drugi tylko luzujesz.

Zbiornik opiera sie na desce bardzo stabilnie i dojscie do wszystkiego jest.

[ Dodano: 2006-03-16, 12:25 ]
Jak za malo miejsca to prawy pas odpinasz calkiem, a lewy luzujesz i deske wkladasz wtedy tez tylko na lewy resor - wbrew pozorom wisi to calkiem stabilnie :)
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Problem z paliwem w atu + GSi
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 16, 2006, 13:02:39 pm »

Defender

  • Gość
Nie musisz wymieniać całego przewodu. Po prostu go utnij blisko filtra, powinien mieć kilka centymetrów luzu, żeby go znów naci?gn?ć. Ja już tak dwa razy robiłem.

Problem z paliwem w atu + GSi
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 16, 2006, 13:03:05 pm »

cichociemny

  • Gość
to moze ja sie tez wypowiem.miesiac temu wymienialem pompe i te przewody tez odkrecalem. mimo ze mialem wyjety zbiornik to mialem bardzo duzy problem z odkreceniem tych przewodow.nawet wd 40 nie chcialo dac sobie z tym rady.no ale po kilku probach i 74 przeklenstwach jakos dalem rade.jak juz bedziesz grzebal przy filtrze to moze tez wyczysc zbiornik w srodku?a moze poprostu juz ci pompa nie domaga?

nie napisales(przynajmniej ja nie widzialem) czy jezdzisz na gazie czy tylko na samej benzynie i jaki masz przebieg tego swojego poldasa.

moze to byc istotne w zdiagnozowaniu usterki.

[ Dodano: 2006-03-16, 13:07 ]
Cytat: "Defender"
Nie musisz wymieniać całego przewodu. Po prostu go utnij blisko filtra, powinien mieć kilka centymetrów luzu, żeby go znów naci?gn?ć. Ja już tak dwa razy robiłem.


w gsi sie nie naciaga przewodu paliwowego

Jeżdzę
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 16, 2006, 13:11:10 pm »

brutalek

  • Gość
Jeżdżę na gazie, na benzynie zapalam i okazyjnie przejadę jakie? 10 kilometrów w miesi?cu żeby paliwo zamieszać.

Na gazie samochód działa ok, ma równe obroty, nie trzęsie nim, a na benzynie to już opisałem wyżej.


Co do obcięcia przewodu paliwa to chyba sie tego nie da zrobić, ponieważ przewód jest metalowy i wkręca się go do filtra. Chyba  zeby go obci?ć, a potem na obcięty nałozyć kawałek gumowego przewodu i tak połaczyć oba kawałki ale to ryzykowne chyba. Poza tym ja wolę oryginał.

Problem z paliwem w atu + GSi
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 16, 2006, 13:19:01 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Uwierzcie mi ze skonczy sie na wymianie pompy paliwa, no ale jak na razie czym predzej wynien ten filtr moze akurat pomoze
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Problem z paliwem w atu + GSi
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 16, 2006, 13:25:55 pm »

cichociemny

  • Gość
a wiec tak. aby pompa paliwa miala dobre smarowanie i chlodzenie musi byc ok pol zbiornika paliwa. z tego co piszesz to dopiero co nabyles tego poloneza wiec poprzedni wlasciciel mogl tego nie przestrzegac i pompa sie mogla lekko przytrzec i to jest powodem nierownej pracy silnika. a z pompy paliwa w gsi wychodzi przewod gumowy i jest on przykrecony do metalowego i dopiero idzie on do filtra. wszystko zalezy od tego czy masz pewnosc czy poprzedni wlasciciel mial zatankowana odpowiednia ilosc paliwa czy zawsze jezdzil na rezerwie albo minimalnie ponad  jej stan?

[ Dodano: 2006-03-16, 13:30 ]
Cytat: "OZi#1845"
Uwierzcie mi ze skonczy sie na wymianie pompy paliwa, no ale jak na razie czym predzej wynien ten filtr moze akurat pomoze


zgadzam sie z tym.

ale jak jeszcze jezdzi to niech sobie jezdzi jezeli slozy mu tylko do odpalania i zaraz przel?cza na gaz.
jak bedzie trzymal stan paliwa to powinien jeszcze troche posmigac.

a jakby co to mam wprawe jezeli chodzi o wklady do pompy w gsi wiec sluze pomoca (jesli ktos chce oczywiscie).

Problem z paliwem w atu + GSi
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 16, 2006, 13:49:33 pm »

Janek#1612

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Nie musisz wymieniać całego przewodu. Po prostu go utnij blisko filtra



Z tego co kojarzę przewód jest metalowy..

Problem z paliwem w atu + GSi
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 16, 2006, 15:55:34 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
w gsi przewod jest metalowy (3x wyzsze cisnienie niz w GLI)

jesli to pompa to po jej wymianie odrazu warto zalozyc sobie jej automatyczne odciecie przy jezdzie na gazie
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)