Autor Wątek: Hamowanie silnikiem i jazda"luzem" a ekonomia  (Przeczytany 6464 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Hamowanie silnikiem i jazda"luzem" a ekonomia
« dnia: Marzec 24, 2006, 21:58:55 pm »

katran

  • Gość
Witam. Mam pytanie dotycz?ce ekonomiki jazdy. Posiadam Poloneza 1.6 GLi 95r LPG. Zastanawiałem sie nad zmniejszeniem spalania. Chodzi mi o pokonywanie krótkich odcinków drogi np kiedy dojeżdżam do ?wiateł i widzę z daleka że jest czerwone, wiem że będę musiał się za chwilę zatrzymać. Lepiej jest pokonać t? odległo?ć z wł?czonym biegiem (hamowanie silnikiem) czy "na luzie"? Podczas jazdy "na luzie" silnik osi?ga prędko?ć obrotow? wolnych obrotów ale podczas hamowania silnikiem podobno podawanie paliwa jest całkowicie odcinane i ponownie zaczyna byc podawane w momencie gdy silnik osi?ga minimalne obroty przy których nie ga?nie. Więc to drugie rozwi?zanie powinno być bardziej korzystne. Chciałem sie dowiedzieć czy kto? ma własne spostrzeżenia na ten temat? Czy odcinanie podawania paliwa funkcjonuje również przy je?dzie na LPG? Czy wogóle co? takiego istnieje? Mam instalację gazow? Bedini i wtrysk Abimex. Byłbym wdzięczny je?li kto? mógłby opisać jak to wygl?da w tym przypadku.

Re: Hamowanie silnikiem i jazda"luzem" a ekonomia
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 24, 2006, 22:02:55 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Cytat: "katran"
Podczas jazdy "na luzie" silnik osi?ga prędko?ć obrotow? wolnych obrotów ale podczas hamowania silnikiem podobno podawanie paliwa jest całkowicie odcinane i ponownie zaczyna byc podawane w momencie gdy silnik osi?ga minimalne obroty przy których nie ga?nie.



Tak wlasnie jest :)

Tylko ja jakos nie moge sie do tego przyzwyczaic :D Zazwyczaj wciskam sprzeglo i reka na lewarek by w odpowiednim momencie wrzucic bieg i wystrzelic do przodu ;)
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Hamowanie silnikiem i jazda"luzem" a ekonomia
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 24, 2006, 22:03:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13849
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale to juz bylo
w twoim przypadku bezdyskusyjnie lepiej jest jezdzic na luzie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Hamowanie silnikiem i jazda"luzem" a ekonomia
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 24, 2006, 22:08:26 pm »

bonzo

  • Gość
chyba jednak lepiej na luzie. zawsze oszczędza się nie tylko paliwo ale i podzespoły

Hamowanie silnikiem i jazda"luzem" a ekonomia
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 24, 2006, 22:27:59 pm »

Cycu_E30

  • Gość
na top gear był test coprawda nie podlka ale było tak:
auto podczas jazdy na luzie spala paliwo , a podczas hamowania silnikiem paliwo jest odcinane , co do tego nei mam zadnych w?tpliwo?ci... i nie mówcie ze jazda na luzie jest bardziej ekonomiczna...  :?

Hamowanie silnikiem i jazda"luzem" a ekonomia
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 24, 2006, 22:38:13 pm »

bzik

  • Gość
moze jest bardziej ekonomiczna ale nie jezli chodzi o paliwo tylko o elementy silnika itp itd sa rozne sposoby rozumienia ekonomicznej jazdy, ale jezeli chodzi o paliwo to pewnie masz racje

Hamowanie silnikiem i jazda"luzem" a ekonomia
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 24, 2006, 22:45:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13849
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w abimexie nie ma dyskusji
paliwo jest odcicnane po 3s ,a przywracane przy 1400obr/min
wiec mozna zaobserwowac samemu ,ze czesto dawkowanie nie zdazy sie wylaczyc

no i przy jezdzie na gazie - gaz nie jest odcinany
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Hamowanie silnikiem i jazda"luzem" a ekonomia
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 25, 2006, 01:23:11 am »

Boczek

  • Gość
a jak jest GSI?

Hamowanie silnikiem i jazda"luzem" a ekonomia
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 25, 2006, 03:32:51 am »

Poldek#1838

  • Gość
Jazda na luzie jest oszczędniejsza w przypadku naszych poldków.
Na benzynie to może i odcina dopływ paliwa, ale na gazie niestety nie.
nie ma znaczenia jaki wtrysk Gli czy Gsi
dopiero instalki 4 generacji maj? odcięcie.
Mam tez diesla i napewno nie odcina paliwa.
Więc tylko luuuuuuuuuuz

Hamowanie silnikiem i jazda"luzem" a ekonomia
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 25, 2006, 06:19:02 am »

katran

  • Gość
Własnie najbardziej zależało mi na tym czy gaz jest odcinany. Jeżeli nie to rzeczywi?cie lepiej je?dzić na luzie.

Hamowanie silnikiem i jazda"luzem" a ekonomia
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 25, 2006, 11:02:11 am »

sebekh

  • Gość
ja to zawsz smigam na luzie jak widze swiatla z daleka to juz jade na luzie i zanim sie dotoczy to juz jest zielone swiatlo a ja wtedy jade gdzies 40 km/h a jak na biegu to strasznie zwalnia a pozatym to na luzie jest cichutki hehe  :lol:

Hamowanie silnikiem i jazda"luzem" a ekonomia
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 25, 2006, 17:27:14 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Nom - faktycznie jesli chodzi o jazde na gazie to temat wogole niepasuje - bo gazu nic nie odcina.
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Hamowanie silnikiem i jazda"luzem" a ekonomia
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 25, 2006, 20:15:57 pm »

Meggido

  • Gość
Jazda na luzie to prawidłowy odruch i na pewno poprawia ekonomię jazdy.

Hamowanie silnikiem i jazda"luzem" a ekonomia
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 25, 2006, 23:55:40 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Cytat: "Meggido"
Jazda na luzie to prawidłowy odruch i na pewno poprawia ekonomię jazdy.
Ekhm, pozwole sie nie zgodzic z tym twierdzeniem jako bezwzgledny przesiwnik jazdy na biegu jalowym. Ciekawe czy pozniej obliczac ile kropel paliwa zaoszczedziles, a ile straciles przy zbednej przegazowce.....
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Hamowanie silnikiem i jazda"luzem" a ekonomia
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 26, 2006, 00:02:17 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13849
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "OZi#1845"
Cytat: "Meggido"
Jazda na luzie to prawidłowy odruch i na pewno poprawia ekonomię jazdy.
Ekhm, pozwole sie nie zgodzic z tym twierdzeniem jako bezwzgledny przesiwnik jazdy na biegu jalowym. Ciekawe czy pozniej obliczac ile kropel paliwa zaoszczedziles, a ile straciles przy zbednej przegazowce.....

jakiej przegazowce ? po co ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Hamowanie silnikiem i jazda"luzem" a ekonomia
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 26, 2006, 00:09:05 am »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
jaka jazda na luzie? po co?
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Hamowanie silnikiem i jazda"luzem" a ekonomia
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 26, 2006, 00:11:15 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13849
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mam rozumiec ,ze napisales cos bez sensu ,a teraz glupa walisz ??
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Hamowanie silnikiem i jazda"luzem" a ekonomia
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 26, 2006, 00:22:42 am »

Lodówa#1826

  • Gość
a jak? wy tu widzicie w ogóle oszczednosc? Bo ja zadn?. Ile zaoszczęsdzicie? 0,5l na bak paliwa?? Bez sens... to wyłaczcie swiatła, radio, zróbcie hamulce, jeżdzijcie do 2,5 tys i zmiana biegu, nie przekraczajcie 80, gasnie auto w kazdej mozliwej sytuacji, dla oszczednosci, wtedy urwiecie jakies 1-2 litry ale nie na tym czy jeżdzi sie na luzie czy biegu  :shock:

Hamowanie silnikiem i jazda"luzem" a ekonomia
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 26, 2006, 00:33:14 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13849
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Lodówa#1826,
jak hamujesz silnikiem na gazie to ani nie hamujesz mocno ,ani nie oszczedzasz - wiec dlaczego nie wrzucic na luz ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Hamowanie silnikiem i jazda"luzem" a ekonomia
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 26, 2006, 00:44:43 am »

Lodówa#1826

  • Gość
mowiac krotko... Kazdy je?dzi jak lubi/umie/chce i takie teorie jak tu czytam to powinny byc wywalone w kosmos, bo s? ostro przesadzone i nie wiem z czego wziete...  a ta oszczednosc jest taka ze ja wieksz? ilo?ci? sliny splune niz wy zaoszczedzicie paliwa jad?c na luzie, czy nie jad?c na luzie.