Autor Wątek: brak iskry  (Przeczytany 2936 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

brak iskry
« dnia: Marzec 26, 2006, 22:33:02 pm »

ajk#1212

  • Gość
witam serdecznie.
 Mam duży problem ,mianowicie w moim trucku 98 1 punk bosch zginęła iskra na
2 i 3 cylindrze .
 silnik po kapitalce ,spężanie ok ,zawory ok,  jak odszukać przyczynę?
 Kilka dni temu był podobny objaw i ruszaj?c wi?zk? dochodz?c? do cewek (przewodów niskiego napięcia wszystko wróciło do normy) Dzi? wszystkie przewody przegl?dn?łem i wygl?daj? ok (a iskry nie ma)? Pomocy

brak iskry
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 26, 2006, 22:59:12 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13856
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
moze aparat zaplonowy padl
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

brak iskry
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 26, 2006, 23:26:26 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
aparat zapłonowy przy wtrysku? KGB co ma dzis dziwny humorek  :mrgreen:

bartek12 wez sobie miernik ciaglosci obwodu, wyciagnij wtyczke z komputera wtrysku i z cewki zaplonowej i sprawdz czy zyly sa cale. Potem wez sobie srodek do czyszczenia stykow elektrycznych i wymyj nim styki wtyczki komputera oraz styki wtyczki cewki. Poskladaj i sproboj ponownie. Jesli iskry dalej nie bedzie to poszedl kochac sie tranzystor kluczujacy praca jednej cewki lub sama cewka.
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

brak iskry
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 26, 2006, 23:59:23 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13856
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
hehe ,a jak nazwiesz to co jest w boschu ? cewka nie bardzo ,bo rozdziela zaplon na poszczegolne cylindry
a wiec to jest caly aparat zaplonowy (modul z cewkami)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

brak iskry
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 27, 2006, 01:01:05 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
jesli juz to jakos nazywac to w boschu najprawdopodobniej bedzie tylko (!) rozdzielacz zaplonu... swoiste polaczenie cewki i elementow elektronicznych kluczujacych zaplonem

zawsze mi sie wydawalo, ze aparat zaplonowy to psujace sie mechaniczne dziadostwo z pekajaca kopulka i rozdzielaczem mechanicznym, a czasem z odsrodkowym urzadzeniem regulacyjnym wygladajace mniej wiecej tak:



we wtrysku wszelkie regulacje wykonuje komp w oparciu o oczujnikowanie... stad brak aparatu
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

brak iskry
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 27, 2006, 01:17:35 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13856
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
aparat zaplonowy = rozdzielacz zaplonu  - funkcyjnie to samo ,schematy ideowe mechaniczne mozna przedstawiac jako schematy elektryczne ,prawda  :mrgreen: ?
wiec przyjmijmy ,ze to jest to samo
w abimexie mozna by powiedziec ,ze padla jedna cewka (dwa cylindry i to oba srodkowe)
ale w boschu nie wypada powiedziec ,ze padla cewka ,bo i tak trzeba caly aparat ,tfu... rozdzielacz zmieniac  :evil:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

brak iskry
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 27, 2006, 01:29:26 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
hmmm... ja bym powiedzial tak:

ten boschowy "rozdzielacz" = cewka (cewki) + elementy wlaczajace cewki (klucze)... wiec de facto jest to caly uklad zaplonowy bez regulatora

aparat zaplonowy = rozdzielacz + regulator kata zaplonu

rozdzielacz to poprostu rozdzielacz... palec i styki
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

brak iskry
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 27, 2006, 11:37:31 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
tu nikt sie nie bije... to jest dyskurs akademicki na temat nazewnictwa... i tak wiemy o jakie urzadzonko chodzi  :mrgreen:

PS
dlaczego slowo d.y.s.k.u.r.s jest cenzurowane?  :roll:
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

brak iskry
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 27, 2006, 22:17:57 pm »

ajk#1212

  • Gość
wiecie dzięki dzi? bawiłem sie prawie cały dzień i doszedłem ze padła połowa cewki .
i wiecie co pasuje tam cewka z malucha nowego typu ponieważ poltek ma iskre na połowie cewki i bije ni? na dwie ?wiece na raz.
 Cewka z malucha kosztuje 25 zł nowa i pasuje doskonale .

brak iskry
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 27, 2006, 22:46:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13856
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w Abimexie iskara idzie na dwie swiece jednoczesnie z jednej cewki
w Boschu raczej kazda swieca jest odpalana odzielnie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

brak iskry
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 28, 2006, 11:00:00 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
KGB w boschu dochodza do "rozdzielacza" 3 przewody sterujace (zasilanie i dwa przewody odpalajace cewki), a sam rozdzielacz wyglada jakby posiadal 2 cewki na 2 rdzeniach wiec wydaje mi sie (!) ze bosch takze odpala 2 swiece naraz... ale bez bicia sie przyznam, ze to moja teoria  :)
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

brak iskry
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 28, 2006, 11:40:59 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13856
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Osfald"
KGB w boschu dochodza do "rozdzielacza" 3 przewody sterujace (zasilanie i dwa przewody odpalajace cewki), a sam rozdzielacz wyglada jakby posiadal 2 cewki na 2 rdzeniach wiec wydaje mi sie (!) ze bosch takze odpala 2 swiece naraz... ale bez bicia sie przyznam, ze to moja teoria  :)

mi tez sie tak wydawalo ,dopoki nie zaminilem 4 przewodu z 1
w Abimexie po takim zabiegu chodzi jak zegarek ,w moim boschu zaczal prychac w kolektor jak gaznik za starych dobrych czasow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

brak iskry
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 29, 2006, 09:10:40 am »

kan

  • Gość
Trudno komu? cos wmawiać jak to sam sprawdził :). Ale tak jest na pewno. Iskra jest w dwóch cylindrach poruszaj?cych sie równolegle. Jedna jest podczas wydechu a druga kompresji. Musiałe? co? jescze namieszać że Ci prychał.

brak iskry
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 29, 2006, 09:42:00 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13856
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
sprawdze jeszcze raz takze na srodkowych cylindrach
ale ciekawe co moglem "namieszac" zamieniajac celowo fajki ze soba

za to w ksiazce jest napisane ,ze GSI ma iskre na wszystkich cylindrach jednoczesnie - ktos kto ma GSI na gazie moglby to sprawdzic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.