Autor Wątek: Instrukcja montażu wspomagania - prośba o opinie  (Przeczytany 5638 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Instrukcja montażu wspomagania - prośba o opinie
« dnia: Styczeń 06, 2004, 09:56:09 am »

Bardos#779

  • Gość
Napisałem własną instrukcję na podstawie osobistych doświadczeń oraz lektury instrukcji Konrada z FSO AK o tej samej tematyce i przy pomocy materiałów z forum zarówno naszego (ale jeszcze starego) oraz forum FSO AK. Instrukcja na pewno nie jest idealna, barkuje w niej wielu wątków o które chętnię ją uzupełnie jak tylko napiszecie czego Waszym zdaniem brakuje. Jednocześnie proszę o wyrozumiałość jeżeli stwierdzicie że pod względem budowy strony jest coś nie tak, ale na HTML-u to ja się za bardzo nie znam. Zanim opublikuje ją na dobre chciałbym więc poznać Wasze opinie, sczególnie tych którzy przeszli przez to zagadnienie oraz tych którzy nie robili tego a chcieliby, a tekst ten nie w pełni wyjaśnia ich wątpliwości.
Jeżeli ktoś ma może inne zdjęcia, których uzna że tu barkuje to chętnie je zamieszcze.

Zapraszam więc do lektury i czekam na Wasze cenne opinie.

Instrukcja montażu wspomagania

Instrukcja montażu wspomagania - pro?ba o opinie
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 06, 2004, 12:18:48 pm »

Woj-o#772

  • Gość
No, no - wyczerpująco ;)
Co do szybszego skręcania to sprawa innego przełożenia przekładni ze wspomaganiem - Mrozio ma dokłądne dane ale kolejność jest chyba taka:
- JKC, ZF, bez wspomagania (JKC trzeba się najmniej nakręcić żeby mieć pełny skręt)

Oczywiście mowa o ZF z poldka bo ZF ze 132 ma przełożenie bardzo zbliżone do seryjnej przekładni poldka bez wspomagania.
Aha jeszcze o chłodnicy oleju - otóż we wspomaganiu montowanym w 132 i Argentach ten element jest nieobecny. Podejrzewam ze zbiorniczek może pełnić tę rolę, ale musiłbym zobaczyć gdzie był mocowany w 132 (jest metalowy) - w Argencie nie wiem, bo zbiorniczek plastikowy już.

Instrukcja montażu wspomagania - pro?ba o opinie
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 06, 2004, 14:15:00 pm »

OLO_35

  • Gość
*Bosch - pisze sie przez "CH"
*pompy można odróżnić po mocowaniu koła pasowego ZF - 3 śruby, ŻÓŁTEK - jedna centralna (albo na odwrót - trzeba sprawdzic)
*chłodnica płynu występowała jedynie w ŻÓŁTYM wspomaganiu (czyli korea.japonia)
*widze ze maleś ułatwione zadanie - bez cięcia przegrody czołowej. Ja nienstety musiałem sie pobawić.

Instrukcja montażu wspomagania - pro?ba o opinie
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 06, 2004, 16:50:57 pm »

Czaku

  • Gość
Wielkie gratulacje dla Bardosa za  bardzo dobrze zrobiona instrukcje , musial wlozyc wielki wklad w pracy w to co napisal  :)

Instrukcja montażu wspomagania - pro?ba o opinie
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 09, 2004, 09:10:47 am »

Tebodin#1426

  • Gość
Naprawde super opis :shock: . Napracowales sie sporo. Nie czytalem tego wszystkiego dokladnie, ale widze pewien problem z moim silnikiem, czyli 1,5 GLI abimex, otoz kolo pasowe od abimexa nie ma wciecia pod pasek klinowy ktory mialby napedzac pompe wspomagania. Moze sie myle, prosze mnie poprawic badz podac rozwiazanie tej kwestii, bo ja go nie znam, a latem chcialbym zamontowac wspomaganko.

Instrukcja montażu wspomagania - pro?ba o opinie
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 09, 2004, 09:59:27 am »

Woj-o#772

  • Gość
No Tebodin nie mylisz się - jest w teksie o tym wzmianka że należy zmienić koło pasowe w Twoim przypadku na 3 bieżniowe, ktrórego dostanie podobno graniczy z cudem

Instrukcja montażu wspomagania - pro?ba o opinie
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 09, 2004, 10:13:37 am »

kowal

  • Gość
Kolo jest dostepne - tylko 100zeta kosztuje ;/

Instrukcja montażu wspomagania - pro?ba o opinie
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 09, 2004, 10:34:22 am »

Woj-o#772

  • Gość
do abimexa czy do bosha ???
zresztą ja i tak wiem bo słyszałem bo
1) Miałem gaŹnik więc byłoby wsio ryba jakie
2) mam teraz 4 bieżniowe niekoniecznie od poldka :D

Instrukcja montażu wspomagania - pro?ba o opinie
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 09, 2004, 11:14:36 am »

kowal

  • Gość
abimex

Instrukcja montażu wspomagania - pro?ba o opinie
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 10, 2004, 11:58:06 am »

Tebodin#1426

  • Gość
Nurtuje mnie jedno pytanie: czemu trzy-bieznikowe??? Kilka miesiecy temu wymienialem to kolo bo mechanior patalach jak 1 raz zmieniel pasek klinowy dokrecil je zbyt slabo i wybil sie klin oraz wpust na tym kole. Ponoc z tych naciec na tym kole silnik dostaje informacje o poozeniu walu. I jesli juz mozna je dostac to moze ktos wie gdzie???

Instrukcja montażu wspomagania - pro?ba o opinie
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 10, 2004, 14:06:27 pm »

Piotrek_

  • Gość
Bardos! Bardzo dobry, obszerny opis. Na końcu wspomniałeś o nietrzymaniu kierownicy na maksymalnym skręcie z powodu obciążenia elementów układu kierowniczego. W którymś (póŹniej sprawdzę) układzie występuje w tej sytuacji "buczenie pompy" - redukcja ciśnienia, żeby właśnie czegoś nie urwać. Buczenia nie należy utrzymywać dłużej niż (moim zdaniem) kilka sekund (według K.Trzeciaka nie więcej niż 20s).

Jeszcze tylko usunąć literówki i do druku ;)

Instrukcja montażu wspomagania - pro?ba o opinie
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 20, 2004, 09:52:38 am »

Bardos#779

  • Gość
Panowie,
temat kół pasowych poruszany byl szeroko na forum, zarówno naszym (do sciągniecia w dziale Download) oraz na FSO. Tym co to ich inetersuje proponuje poszukac, warto. Postaram sie posciagac wlasciwe watki ztych forum i umiescic jako zalaczniki.

Piotrek, pompa "buczy" i ma buczec, i tak jest chyba w kazdym konwencjonalnym układzie wspomagania niezaleznie od producenta. Kazda przekladnia ma wewnatrz ograniczniki hydrauliczne, choc nie zawsze sprawne. Poniewaz sa jednorazowe i ustawiaja sie przy pierwszym ich uzyciu samoczynnie, nie zawsze sa sprawne. W jakis sposob mozna popsuc, ale nie wiem jak. Za to ich wymiana jest bardzo droga.

Gość,
nie mialem ulatwionego zadania i ciąłem przegrode, tak tez napisalem wiec nie wiem skad wniosek ze tego nie robilem. Zreszta zle to wspominam jako najgorszy etap pracy. Dodam ze zajechalem przy tym 2 szlifierki katowe (w tym jedna nie swoja, co podnosi koszta operacji :) ).
Być może racja, że chłodnica była tylko w JKC ale patrzac na jej temperature po dluzszej jeŹdzie jest ona potrzebna. Parzy jak cholera.

Dzieki Panowie za wszystkie uwagi, oczywsicie uwzględnie je, no i czekam na ewentualne dalsze uwagi.

Instrukcja montażu wspomagania - pro?ba o opinie
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 22, 2004, 14:47:43 pm »

OLO35

  • Gość
wycięcie dziury nie jest trudne. Ja włozyłem pedały nowego typu, zaznaczyłem obrys, wywierciłem wiertłem 4mm szereg otworów po obrysie, potem wyciąłem to diaxem. Cięcie robiłem przy okazji wyjęcia silnika więc iskry miały ujście. Jak będziecie ciac od środka - uwaga - tamtędy przechodzi przewód hamulcowy!

Instrukcja montażu wspomagania - pro?ba o opinie
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 22, 2004, 14:53:40 pm »

Czaku

  • Gość
Ja  u siebie dziure po wycieciu miejsca na przekladnie obrobilem pianka montazowa i trzyma jak trza

Instrukcja montażu wspomagania - pro?ba o opinie
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 28, 2004, 13:22:21 pm »

wojt1

  • Gość
nie widziłem tej instrukcji nie wyswietla mi sie ale to napewno kawał dobrej roboty:) szkoda ze wczesniej tu nie bywałem,,ja tez miałem problem z zamontowaniem wspomagania ,a problem był spotegowany tym ze to jest na 1.4 rowerka ,,to dopiero była kombinacja,,dopasować koreańskie graty do silnika rovera ale efekt jest niezły,,ale  polecam kierownice od kombi  jest mniejsza i  samochód lepiej sie prowadzi i tak nie lata po drodze

Re: Instrukcja montażu wspomagania - prośba o opinie
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 10, 2010, 14:32:47 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1916
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lexus CT200h / Opel Signum 2.2 DTI / Skoda Fabia 1.2 TSI
    • http://www.intermediaservice.pl
Cytat: "Bardos#779"
Instrukcja montażu wspomagania

Czy ma ktoś foto z tej strony? Większości nie ma niestety

Instrukcja montażu wspomagania - pro?ba o opinie
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 10, 2010, 14:44:53 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG