Autor Wątek: Dym po odkręceniu korka oleju  (Przeczytany 5588 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dym po odkręceniu korka oleju
« dnia: Kwiecień 19, 2006, 17:56:41 pm »

to-di

  • Gość
Gdy po zgaszeniu silnika odkręciłem korek oleju wydobywał się z tamt?d dym. Co to znaczy?
Po odkręceniu pokrywy filtra powietrza tam dym też był.
Chodzi o poloneza 1.5. Zawory s? rozregulowane (strasznie klekocze) i chyba uszczelniacze zaworów do wymiany. Czy to z tego powodu dymi.

Dym po odkręceniu korka oleju
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 19, 2006, 18:03:34 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
a ja bym powiedzial,ze to juz jest koniec tego silnika,bo caly syf idzie do skrzyni korbowej. sprawdz jeszxcze sprezanie,ale obstawiam,ze koniec jest bliski

Dym po odkręceniu korka oleju
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 19, 2006, 18:16:26 pm »

to-di

  • Gość
Jeżeli chodzi o pomiar takim czym? co przykłada się w miejsce ?wiecy i kręci silnikiem to było chyba 11 - 11,2 na każdym cylindrze.

Dym po odkręceniu korka oleju
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 19, 2006, 18:44:36 pm »

to-di

  • Gość
Nikt więcej mi nie pomoże? Opinia Pana G.T.#092 mnie dobija. Może kto? zna inn? przyczynę.

Dym po odkręceniu korka oleju
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 19, 2006, 18:48:30 pm »

Meggido

  • Gość
Zwykle to norma przy poldku. Tylko z tego co piszesz, to dym niby tamtędy wydobywa się niczym z rury wydechowej diesla z rozwalonymi wtryskiwaczami. Może co? bliżej? Dużo dymi? Mało?

Dym po odkręceniu korka oleju
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 19, 2006, 19:24:51 pm »

to-di

  • Gość
Dymu nie jest dużo. Powiedzmy jak z zapałki tyle że taki biało siwy. Jest tylko po zgaszeniu silnika. Gdy jest odpalony to owszem dmucha ale czystym powietrzem i nie bardziej niż w nowym polonezie

Dym po odkręceniu korka oleju
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 19, 2006, 19:35:39 pm »

Kołcz_1906

  • Gość
Jak zagrzejesz dobrze silnik to logiczne ze ci dymi z silnika a z tego co widze to nie bardzosie dymi wiec nic sie nie dzieje i jeszcze maswz dobra kompresje tzn nie najgorsza

Dym po odkręceniu korka oleju
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 19, 2006, 19:41:17 pm »

Meggido

  • Gość
No to nie widzę problemów!  :mrgreen: Je?dzić i nie przzejmować się!

Dym po odkręceniu korka oleju
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 19, 2006, 20:03:23 pm »

to-di

  • Gość
Oleju też ubywa. Nigdzie nie cieknie. Co się z nim dzieje skoro kompresja jest prawidłowa?

Dym po odkręceniu korka oleju
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 19, 2006, 20:09:54 pm »

Meggido

  • Gość
Uszczelniaczami na zaworach ucieka.

Dym po odkręceniu korka oleju
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 19, 2006, 20:27:12 pm »

to-di

  • Gość
To nimi mog? uciekać znazce ilo?ci oleju?

Dym po odkręceniu korka oleju
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 19, 2006, 20:42:56 pm »

Kołcz_1906

  • Gość
Ile ci bierzze tego oleju 1ltr na 100km??? więcej??

Dym po odkręceniu korka oleju
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 19, 2006, 20:48:51 pm »

to-di

  • Gość
Jakie? 0,7l/1000km.Ma 110000km przebiegu. To raczej dużo, bo polonez brata przy przebiegu o 50000km wyższym zużywa 0,5l/10000km.

Dym po odkręceniu korka oleju
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 19, 2006, 20:51:56 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
moj spalaoleju tyle ile mu wleje i sie nie przejmuje, tera jest ponizejminimum bo nie mam pieniesdzy na olej a ojcu jak powiemze trzeba dolecto odp "na sranie" wiec czym sie przejmowac? przebieg 106tys, tak wychodzi ze kolo 1l/1000km
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Dym po odkręceniu korka oleju
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 19, 2006, 20:56:36 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "OZi#1845"
moj spalaoleju tyle ile mu wleje i sie nie przejmuje, tera jest ponizejminimum bo nie mam pieniesdzy na olej a ojcu jak powiemze trzeba dolecto odp "na sranie" wiec czym sie przejmowac? przebieg 106tys, tak wychodzi ze kolo 1l/1000km


Chyba ostro je?dzisz że zużywa tyle oleju.Z tego co wiem to k?zdy polonez jeżeli przekracza chyba 4500obr zaczyna konsumować olej. Może się myle.

Dym po odkręceniu korka oleju
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 19, 2006, 20:59:28 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
no cos ty? tym autem jak sie jedzie przy 2.5tys obr to jest tak glosno ze nie da sie wytrzymacwiec nawet nie sposob krecic wyzej bo sie ma wrazenie ze silnik sie zaraz rozleci
3tys i wyzszy bieg to jak zwawiej przyspieszam a jak tak normalnie sie jedzie to max 2,5 tys i next bieg
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Dym po odkręceniu korka oleju
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 19, 2006, 23:26:55 pm »

Kołcz_1906

  • Gość
Jak chcecie sobie pogadać o rdzy w poldkach to sbie załóżcie nowy topic w którym bed? rozważania na ten temat, bo nie jest przyjemno?ci? kiedy chces się czego? konkretnego dowiedzieć i musisz czytać kilka, kilkana?cie, kilkaziesi?t postów nie na temat, a żeby znale?ć to co trzeba trzeba czytać wszystko po kolei.
Dziękuję za wysłuchanie i pozdrawiam

Dym po odkręceniu korka oleju
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 20, 2006, 08:51:08 am »

to-di

  • Gość
To co może być z tym silnikiem? Potrzebuje każdej informacji. Silnik poza klekotaniem zaworów sprawuje się dobrze,nic w nim nie wali, ci?gnie te 155km/h, buja się super nawet lepiej niż niejeden wtrysk, pali ok 7-8l/100.To dymienie i ubytek oleju jednak mnie denerwuj?, choć jeżdze już tak z 20000km. Kiedy? jak wymieniona była uszczelka pod głowic?, przez kilka tysięcy byłko ok.
Kłucić to możecie się chyba na forum cała polska. Zaraz wam tam założe odpowiedni temat i sie wyżyjecie :D