Autor Wątek: Filtr powietrza GLI - może jakieś zmiany???  (Przeczytany 13724 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 27, 2006, 13:03:00 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "OZi#1845"
Cytat: "KGB"
niestety nie widzialem jeszcze dzialajacego termostatu ,wiec lepiej nastawic na zimne
Ludzie cuda! Mnie dziala prawidlowo termostat, nie to nie mozliwe... :|
kiedys sie zastanawialem po co ta rura jest do obudowy filtra skoro ten otwor i tak jest zatkany, przejechalem kawalek i przypadkiem znow zagladam pod maske i patrze  a ta klapka sie co nieco otwarla, bajerka :D

no widzisz ,a ja nigdy sie nie musialem zastanawiac  :P
masz szczescie - kumpel ma ten sam rocznik co ty i u niego nie dziala
u mnie od dawna nie dziala (sprawdzone ostatecznie ,bo wrzucilem termostat do wrzatku

Cytat: "Tom8"
A jak można sprawdzić czy termostat powietrza działa?? Bo jak do tej pory to co zagl?dam to jest w pozycji ciepłe powietrze- nawet gdy wróce z trasy i chodzi wentylator to jak zdejmę rure od zimnego pow. to termostat jest nastawiony na ciepłe. czy to jest dobrze ( nie wiem może otwiera sie podczas jazdy czy jak ??) A co do jego zablokowania- co my?licie gdyby zamiast tej rurki co idzie od kolektora wydechowego włożyć dłuższ? a drugi jej koniec dać za reflektor obok tej od zimnego. Czy to co? da??

wywal klapke i termostat  ,zatkaj wlot z boku
na wtrysku to rybka ,w lato tym bardziej
na zime mozesz zatkac glowny wlot ,a otworzyc ten z cieplym (jezeli nie masz gazu)
albo ewentualnie wykorzystac klapke seryjna
czyli:
wywalasz termostat
wiercisz dziorke w osce klapki ,gwintujesz
wkrecasz srubke (moze byc motylkowa) dajesz pod nia gumowa podkladke
i masz regulacje na srubke
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 27, 2006, 13:06:19 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
a co za problem kupic za dwie dyszki nowy termostat i go wymienic?

[ Dodano: 2006-04-27, 13:08 ]
przy okazji, przypomnial mi sie odcinek USTERKI gdzie zaklelili wszystkie otwory dolotu powietrza i niech tak jezdzi :roll:
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 27, 2006, 13:24:34 pm »

cichociemny

  • Gość
A probował moze ktos wsadzic stożek do GSi( z pozytywnym skutkiem oczytwiscie)???? :mrgreen:

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 27, 2006, 13:37:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "cichociemny"
A probował moze ktos wsadzic stożek do GSi( z pozytywnym skutkiem oczytwiscie)???? :mrgreen:

kumpel ma i mowi ,ze poprawila sie dynamika
ale on ma w sumie jeszcze wywalony kat (wstawiona "strumienica" luskowa) i jakis tlumik sportowy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 27, 2006, 19:17:11 pm »

cichociemny

  • Gość
a mozesz zdobyc jakies foty tej przerobki???? bede bardzo wdzieczny :mrgreen:

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 27, 2006, 19:46:32 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
postaram sie ,ale bede mial dopiero po swietach
tylko jeszcze doprecyzuje - chodzi ci o fotki filtra ? tak ?
jeszcze nie jest umieszczony tak jak trzeba ,czyli z zimnym chwytem ,ale kumpel jezdzi juz 2 lata na nim - tak sie zabiera do przerobek jak ja  :smile: -fakt ze czasu troche brak
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 28, 2006, 02:57:34 am »

Zak

  • Gość
Po 1 to sk?d faktycznie wiecie że termostat nie działa?
On ma za zadanie regulować temperature zasysanego powietrza w okolicy 45st.C PRZEZ CAŁY CZAS PRACY SILNIKA!!!a nie tylko do rozgrzania (trzeba by zmierzyć temp. na wlocie do ga?nika(wtrysku)
Benzyna się nie pali! tylko jej opary!
Im wyższa temperatura ty benzyna lepiej paruje! ;)

Po 2 Przeróbki typu "?rubka z motylkiem" to amatorskie pół ?rodki przez które cofamy się do ery jaskiniowców! :lol:

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 28, 2006, 11:24:25 am »

Zak

  • Gość
vox#241,
Lubi nie lubi,ale przy cieplejszym jest wydajniejsza ;)

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 28, 2006, 12:46:50 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
ja sie nie znam, ale z tego co zawsze mi mowiono to silnik ma miec odpowiednia temperature, a zasysane powietrze musi byc chlodne gdyz zawiera wiecej tlenu a jak wiadomo tlen jest potrzebny do spalania.. mowa o benzynce oczywiscie  :P
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 28, 2006, 13:00:04 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
tlen jest w zasadzie potrzebny w prawie kazdym (!) procesie spalania, a tym bardziej przy LPG.... tylko, ze zbyt zimne powietrze przy benzynie powoduje jakies niekorzystne zjawiska w dolocie (skraplanie?) i dlatego wymyslono termostat powietrza, ktory ma utrzymac optymalna temperature powietrza dla spalenia mieszanki powietrza z benzynka (niby 32stC)... w praktyce, w zimie pozwala to oszczedzic troche benzynki... w lecie nie ma zauwazalnej roznicy, a wrecz tylko niepotrzebnie zaburza przeplyw. Jesli chodzi o LPG to zimne powietrze jest wskazane poniewaz gaz odparowuje juz w reduktorze i w takiej postaci trafia do dolotu. Im wiecej tlenu dostarczymy w tym przypadku tym wiecej wyciagniemy z procesu spalania (oczywiscie bez przesady... mozna zbytnio zubozyc mieszanke i po ptokach  ;) )
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 28, 2006, 17:50:52 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Zak#1907"
Po 1 to sk?d faktycznie wiecie że termostat nie działa?
On ma za zadanie regulować temperature zasysanego powietrza w okolicy 45st.C PRZEZ CAŁY CZAS PRACY SILNIKA!!!a nie tylko do rozgrzania (trzeba by zmierzyć temp. na wlocie do ga?nika(wtrysku)
Benzyna się nie pali! tylko jej opary!
Im wyższa temperatura ty benzyna lepiej paruje! ;)

Po 2 Przeróbki typu "?rubka z motylkiem" to amatorskie pół ?rodki przez które cofamy się do ery jaskiniowców! :lol:

przeczytaj moje wczesniejsze posty ,to bedziesz wiedzial skad wiem ,ze moj termostat na 100% nie dziala

co do zimnego silnika ,to zasysa on tylko powietrze spod kolektora ,a jak sie juz nagrzeje to powietrze sie miesza
dlatego tylko spod kolektora powietrze jest zasysane przez okres rozgrzewania

co do LPG
 do mieszania sie ,to gaz nie potrzebuje podgrzanego powietrza ,bo sam wrze w ujemnych
przy gazie wciskamy jak najwiecej powietrza ,a wiec potrzeba nam zimnego
nim wiecej powietrza lyknie tym mniejsza strata mocy na gazie (bo na gazie wagowo dociera mniej mieszanki niz na benzynie)
jest to spowodowane tym ,ze gaz wagowo zajmuje wieksza objetosc niz benzyna - a wiec dla powietrza zostaje mniej miejsca
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 28, 2006, 18:30:08 pm »

Zak

  • Gość
Cytat: "KGB"

przeczytaj moje wczesniejsze posty ,to bedziesz wiedzial skad wiem ,ze moj termostat na 100% nie dziala

co do zimnego silnika ,to zasysa on tylko powietrze spod kolektora ,a jak sie juz nagrzeje to powietrze sie miesza
dlatego tylko spod kolektora powietrze jest zasysane przez okres rozgrzewania

co do LPG
 do mieszania sie ,to gaz nie potrzebuje podgrzanego powietrza ,bo sam wrze w ujemnych
przy gazie wciskamy jak najwiecej powietrza ,a wiec potrzeba nam zimnego
nim wiecej powietrza lyknie tym mniejsza strata mocy na gazie (bo na gazie wagowo dociera mniej mieszanki niz na benzynie)
jest to spowodowane tym ,ze gaz wagowo zajmuje wieksza objetosc niz benzyna - a wiec dla powietrza zostaje mniej miejsca


Ale? teraz Ameryke odkrył! :lol:

I nie jak najwięcej powietrz!(bo pomy?le że na same powietrze silnik spala) :eek:

Bez odbioru! :mrgreen:

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 30, 2006, 20:48:20 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Cytat: "Osfald"
hehe... poki co u mnie dolot wyglada tak (Caro Plus GLI):


no i jak efekty ?

możesz poje?dzić troszkę więcej aby przy?pieszyć wyniki...  :D
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 30, 2006, 21:18:06 pm »

Chomal#1856

  • Gość
po co psuc termostat skoro mozna obie rury skierowac w przod i bedzie ssał tylko zimne powietrze.  Sruba blokuj?ca termostat to amatorka. A jak zajdzie konieczno?c np: jazda na benzice to zakładamykoniec jednej rurki na osłone kolektora i po krzyku...

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 30, 2006, 21:41:00 pm »

karol-1987

  • Gość
chomal jest bardzo m?drym i wyksztalconym czlowiekiem... :D ma racje :D :P gorzej jak sie komus rozlatuje ta ciepla rurka... a pojezdzic mozna wiecej :D ja jak sie rozpedze to jednego dnia potrafie caly bak wyjezdzic po miescie :P a glowica czeka na remont... sprezanie 6 :/ tatus sie dziwi ze w ogole jezdzi :P a jak na ten stan to i tak cos potrafi, niewiele, ale zawsze... :roll:

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 30, 2006, 21:59:38 pm »

karol-1987

  • Gość
[ Dodano: 2006-04-30, 22:00 ]
BTW czy te rurki mozna w ogole jeszcze kupic? u mnie jedna juz tak ledwo ledwo, a zmięta jakby dziecko sie bawilo...

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 30, 2006, 22:07:13 pm »

Zak

  • Gość
karol-1987,
oczywi?cie że można kupić!
w każdym motoryzacyjnym! ;)

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 30, 2006, 22:09:30 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
u mnie ta rułka wygladala jakby ja jakis szczur pogryzl.. :?
BTW: kilka rulek mam takich obgryzionych.. czyzby siakies zwierzaki sie przyblakaly i urzadzily sobie hotel pod maska?
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 01, 2006, 11:11:04 am »

Chomal#1856

  • Gość
Cytat: "OZi#1845"
Cytat: "karol-1987"
gorzej jak sie komus rozlatuje ta ciepla rurka...
wtedy trzeba poprosic kolege chomala aby pozyczyl kawalek swojej ruŁki... co nie chomalQ? :mrgreen:


Ano fakt autentyczny ja mam rurke skrucon? a Ozi dostał polowe mojej :roll:
I jak P. Ozi spisuje się :?:

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 01, 2006, 11:19:31 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
Cytat: "DF"
Cytat: "Osfald"
hehe... poki co u mnie dolot wyglada tak (Caro Plus GLI):


no i jak efekty ?

możesz poje?dzić troszkę więcej aby przy?pieszyć wyniki...  :D


przejechany mam niecaly 1kkm.... efekty niestety nie sa zbyt pozytywne ale do konca nie wiem czy przyczyna nie jest czasem moja regulacja zaworow (nie klekocza ale silnik jakos dziwnie warczy)  :mrgreen: :

1. na poczatku autko mozna powiedziec, ze nie to samo... ladne przyspieszenie, duza elastycznosc... przy przyspieszaniu ciekawy "ryk"  ;)
2. po okolo 300km zaczelo chodzic "normalnie".... czyzby komputer LPG zaadoptowal sie?
3. po nastepnych 100km pojawilo sie spalanie stukowe zarowno na LPG, jak i na benzynie  :? (szczegolnie slyszalne przy przyspieszaniu ponizej 2000obr/min)
4. przeprowadzilem kasowanie obu komputerow i... auto prawie wogole przestalo przyspieszac  :cry:

dzis jak przestanie padac ide sprawdzic jeszcze zawory, a jak nie pomoze to wracam na tradycyjny dolot...  :help:
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)