Autor Wątek: Filtr powietrza GLI - może jakieś zmiany???  (Przeczytany 15080 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Filtr powietrza GLI - może jakieś zmiany???
« dnia: Kwiecień 26, 2006, 18:04:45 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Może to już było, ale nie mogłem znaleŹć, więc pisze.
Jak dziś czyściłem filtr powietrza w Plusie GLI, to wlot jest przystawiony taką blaszką mocowaną na stałe.Wygląda to tak, jakby od strony wlotu była podwójan ściana. Tak pomyślałem, czy nie można by wyciąć tego. Powietrze łatwiej by wtedy docierało do silnika. (tak mi się wydaje). Ale nie wiem jaki to będzie miało wpływ na pracę silnika, spalanie itp. Samochód ma LPG.

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 26, 2006, 22:36:11 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
ja mialem wywalona ta blaszke i negatywnmych skutkow nie zauwazylem wiec wywal :mrgreen:

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 26, 2006, 22:38:47 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Tylko po co? :D
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 26, 2006, 23:17:59 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "G.T.#092"
ja mialem wywalona ta blaszke i negatywnmych skutkow nie zauwazylem wiec wywal :mrgreen:


A jakie? pozytywne? W ga?niku jak dostaje więcej powietrza i zimnego to lepiej je?dzi.

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 26, 2006, 23:20:34 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
ja mam szpryce ,wiec nie wiem jak bedzie w przypadku gaznika, a czy to cos daje to by nam hamownia powiedziala, bo tuning PSYCHOLOGICZNY to to spelnilo i JAKBY lepiej sie wkrecal :roll:

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 26, 2006, 23:24:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
lepiej wywalic blszke (jeszcze nie wycialem) i klapke od cieplego powietrza - rure tez wywalic i zatkac wlot
bedzie bral tylko zimne z zza reflektora

no chyba ,ze masz tego GLE bez gazu ,to lepiej klapki nie wywalac (choc znajac zycie termostat dawno sie spier... i caly czas daje cieple z nad kolektora)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 26, 2006, 23:24:23 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "G.T.#092"
ja mam szpryce ,wiec nie wiem jak bedzie w przypadku gaznika, a czy to cos daje to by nam hamownia powiedziala, bo tuning PSYCHOLOGICZNY to to spelnilo i JAKBY lepiej sie wkrecal :roll:


Ja też to chce przy wtrysku zrobić. Przy ga?niku już tak mam i tam jakie? efekty s?. A tu nie wiem, czujniki, komputery itd. Może zgłupieje do końca jak mu to zrobie?

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 27, 2006, 00:14:33 am »

karol-1987

  • Gość
Cytat: "utek"
Cytat: "G.T.#092"
ja mam szpryce ,wiec nie wiem jak bedzie w przypadku gaznika, a czy to cos daje to by nam hamownia powiedziala, bo tuning PSYCHOLOGICZNY to to spelnilo i JAKBY lepiej sie wkrecal :roll:


Ja też to chce przy wtrysku zrobić. Przy ga?niku już tak mam i tam jakie? efekty s?. A tu nie wiem, czujniki, komputery itd. Może zgłupieje do końca jak mu to zrobie?
no co Ty... nie przesadzajmy, to nie jest japonski shit wypchany elektryka od gory do dołu :D ogolnie jest tak ze dla beny lepsze cieple powietrze ale dla gazu zimne. dlatego jesli jezdzisz na gazie to bedzie lepiej chodzil. po zabiegu raczej wymagana regulacja gazu. z drugiej strony jesli zapalasz na benie i przelaczasz np przy 50 stopniach to zauwazysz ze wiecej pali beznyny (odciales cieple powietrze)...

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 27, 2006, 01:52:49 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
hehe... poki co u mnie dolot wyglada tak (Caro Plus GLI):



 :mrgreen:
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 27, 2006, 07:24:51 am »

paulbo

  • Gość
Cytat: "Osfald"
hehe... poki co u mnie dolot wyglada tak (Caro Plus GLI):

[url=http://img134.imageshack.us/img134/735/dsc003003dv.th.jpg]Obrazek[/URL]

 :mrgreen:


No to raczej kiepsko, bo ciagnie cieple powietrze z komory silnikowej....a spalanie stukowe masz?

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 27, 2006, 07:24:54 am »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
A mój dolot prezentuje sie tak w Caro Plus GLi :mrgreen:

sory za jako? foty ale robiona była telefonem 8)

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 27, 2006, 07:54:38 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
Cytat: "paulbo"
Cytat: "Osfald"
hehe... poki co u mnie dolot wyglada tak (Caro Plus GLI):

[url=http://img134.imageshack.us/img134/735/dsc003003dv.th.jpg]Obrazek[/URL]

 :mrgreen:


No to raczej kiepsko, bo ciagnie cieple powietrze z komory silnikowej....a spalanie stukowe masz?


oj widze, ze kolega nie jechal takim samochodzikiem... u mnie narazie chula bez problemow juz... drugi dzien  :roll:
co do cieplego to rzeczywiscie mozna zgodzic sie, ze na postojach ciagnie cieple... co do jazdy... bynajmniej! powiedzialbym, ze temp powietrza jest srednia w okolicy filtra (mierzylem nawet... po serii pomiarow bede mowil cos wiecej). Mysle ze w nowszych samochodach gdzie istnieje duza zabudowa komory silnika daloby sie wyznaczyc rozklad temperatur... w przypadku poloneza temp powietrza na takim filtrze jest dosc stochastyczna

co do spalania stukowego.... hmmm... slyszalem, ze na LPG osiagnac stan spalania stukowego jest ciezko  :mrgreen:

auto ladnie przyspiesza, wydaje sie byc bardziej elastyczne (ale to byc moze jest tylko autosugestia wlasciciela  :roll: a moze skutek wymienionej uszczelki)

Pojezdzimy zobaczymy 8)
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 27, 2006, 08:29:40 am »

paulbo

  • Gość
Cytat: "Osfald"
Cytat: "paulbo"
Cytat: "Osfald"
hehe... poki co u mnie dolot wyglada tak (Caro Plus GLI):

[url=http://img134.imageshack.us/img134/735/dsc003003dv.th.jpg]Obrazek[/URL]

 :mrgreen:


No to raczej kiepsko, bo ciagnie cieple powietrze z komory silnikowej....a spalanie stukowe masz?


oj widze, ze kolega nie jechal takim samochodzikiem... u mnie narazie chula bez problemow juz... drugi dzien  :roll:
co do cieplego to rzeczywiscie mozna zgodzic sie, ze na postojach ciagnie cieple... co do jazdy... bynajmniej! powiedzialbym, ze temp powietrza jest srednia w okolicy filtra (mierzylem nawet... po serii pomiarow bede mowil cos wiecej). Mysle ze w nowszych samochodach gdzie istnieje duza zabudowa komory silnika daloby sie wyznaczyc rozklad temperatur... w przypadku poloneza temp powietrza na takim filtrze jest dosc stochastyczna

co do spalania stukowego.... hmmm... slyszalem, ze na LPG osiagnac stan spalania stukowego jest ciezko  :mrgreen:

auto ladnie przyspiesza, wydaje sie byc bardziej elastyczne (ale to byc moze jest tylko autosugestia wlasciciela  :roll: a moze skutek wymienionej uszczelki)

Pojezdzimy zobaczymy 8)


U mnie niestety dzwoni nawet na LPG  :(

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 27, 2006, 08:50:06 am »

satizo

  • Gość
Skad taka teoria,ze dla benzyny lepiej jesli powietrze jest cieple. Z tego co pamietam ze szkoly w zimnym powietrzu przypada wieksza ilosc tlenu na jednostke objetosci, a powietrze kiedy wpada do silnika i tak sie nagrzewa.
Powietrze znad kolektora potrzebne jest przy niskiej temperaturze, zeb zapobiegac skarblaniu sie mieszanki na sciankach przepustnicy.
Po za tym wycinanie blaszki i kierowanie strumienia powietrza o wiekszej sile nie ma sensu przy predkosciach jakie na ogol sie rozwija.

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 27, 2006, 09:34:46 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dla gznika przydaje sie te cieple powietrze z nad kolektora wydechowego ,poniewaz cieple lepiej sie miesza z benzyna
termostat ma utrzymywac klapke w odpowiednim polozeniu i jak sie silnik nagrzeje to ma byc brane zimne powietrze (bo i tak juz kolektor ssacy jest cieply i nawet sam gaznik)
niestety nie widzialem jeszcze dzialajacego termostatu ,wiec lepiej nastawic na zimne (w fazie rozgrzewania bedzie mieszance gorzej ,a pozniej juz bez wniku)
choc z drrugiej strony jak ktos jezdzi tylko po miescie na malych odcinkach ,to cieple powietrze moze dac jakis efekt w postaci nizszego zuzycia paliwa - ale to trzeba by bylo dokladnie pomierzyc
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 27, 2006, 10:08:24 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "Osfald"
hehe... poki co u mnie dolot wyglada tak (Caro Plus GLI):

[url=http://img134.imageshack.us/img134/735/dsc003003dv.th.jpg]Obrazek[/URL]

 :mrgreen:


Widzę że masz podobn? instalację LPG jak u mnie, bo zamiast pokrętła masz ten czujnik czy co? tam. Ile płacisz za regulacje instalacji? Jeżeli można wiedzieć to ile kosztowała cała instalacja?


Ja na razie zostawiłem ta blaszkę w filtrze, ale zrobiłem na sztywn? t? klapkę przy termostacie żeby łapała tylko zimne powietrze. Muszę przyznać, że z tym co było do tej, pory widzę wyra?n? różnice. Pewnie silnik łapał tylko ciepłe powietrze.

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 27, 2006, 10:11:51 am »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Cytat: "KGB"
niestety nie widzialem jeszcze dzialajacego termostatu ,wiec lepiej nastawic na zimne
Ludzie cuda! Mnie dziala prawidlowo termostat, nie to nie mozliwe... :|
kiedys sie zastanawialem po co ta rura jest do obudowy filtra skoro ten otwor i tak jest zatkany, przejechalem kawalek i przypadkiem znow zagladam pod maske i patrze  a ta klapka sie co nieco otwarla, bajerka :D
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 27, 2006, 10:22:39 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Ozi, a pisałe? kiedy?, że twój silnik jest tragiczny. :smile:  Jednak to nieprawda, skoro termostat powietrza Ci działa :D

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 27, 2006, 10:31:00 am »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Odwiesil sie gdy poczul wysoka temperature (zrobic 20km bez chlodzenia i bez skutkow ubocznych typu wymiana uszczelki pod glowica itp.) :twisted: Faktycznie po przegrzaniu silnik zaczol lepiej jezdzic, w chwile sie nagrzewa, wczesniej po 50km jazdy w cieply dziec silnik nie osiagal temp 90st - tylko tlucze sie ze az strach. Slyszac te odglosy dochodzace spod maski podczas jazdy, masz takie uczucie ze silnik sie zaraz rozleci. :?
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Filtr powietrza GLI - może jakie? zmiany???
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 27, 2006, 11:44:00 am »

Tom8

  • Gość
A jak można sprawdzić czy termostat powietrza działa?? Bo jak do tej pory to co zagl?dam to jest w pozycji ciepłe powietrze- nawet gdy wróce z trasy i chodzi wentylator to jak zdejmę rure od zimnego pow. to termostat jest nastawiony na ciepłe. czy to jest dobrze ( nie wiem może otwiera sie podczas jazdy czy jak ??) A co do jego zablokowania- co my?licie gdyby zamiast tej rurki co idzie od kolektora wydechowego włożyć dłuższ? a drugi jej koniec dać za reflektor obok tej od zimnego. Czy to co? da??