Autor Wątek: gdzie jest knot ............... LED nie ?wieci  (Przeczytany 5737 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

gdzie jest knot ............... LED nie ?wieci
« dnia: Kwiecień 28, 2006, 03:08:32 am »

thomas#1840

  • Gość
wła?nie skończyłem montażyk diody (5 czerwona w kontrolce niskiego poziomu płynu ) informuj?cej mnie o wł?czonym wentylatorze , narazie podpi?łem się pod pstryczek elektryczek z którego uruchamiam go ręcznie , wiec masa idzie z zegarów pzrez oryginaln? oprawkę , napięcie kabelkiem z knefla gdzie dostaje + w pozycji ON i >>> dupa <<< nie ?wieci . Swieci na sucho jak podepne się pod + i mase a jak podł?cze wsio i puszczam wiatrak to nic  :mad: , opornik za mały ? nawet nie wiem jaki tam jest , wlutowałem jaki dali  :mad: aha dioda mignie w momencie wył?czenia wentylatora ale na sekundę i wsio , z elektryki jestem pupa więc jak kto? miał podobny problem to niech skrobnie jak go obej?ć  :?

w najbliższym czasie puszcze pzrewodzik od chłodnicy aby załaczała się kiedy urachamiam wiatrak ręcznie i kiedy startuje go czujnik ale jak takie jaja maja się robić to sobie daruje   :mad:

gdzie jest knot ............... LED nie ?wieci
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 28, 2006, 08:56:40 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
Thomas az glupio mi pytac... ale czy slyszales o polaryzacji diod? wiesz, ze nie jest obojetne dla diody gdzie ma + a gdzie -  :mrgreen: To bylo oczywiscie pytanie retoryczne  8)

Opornik moze byc winny o ile ma zbyt duza opornosc

jesli wlaczasz silnik bezposrednio z knefla to radze w kierunku zaporowym (tak aby nie przewodzila!) wlutowac rownolegle z dioda swiecaca zwykla diode prostownicza (1N4007) co zablokuje przepiecia powstajace na wylaczanym obciazeniu indukcyjnym (silnik). Diode prostownicza lutujesz zaporowo bezposrednio miedzy + z knefla i mase (mozesz ja wlutowac przy samej diodzie swiecacej byleby przed opornikiem LEDa)
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

gdzie jest knot ............... LED nie ?wieci
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 28, 2006, 11:21:12 am »

thomas#1840

  • Gość
Dzięki Osfald
 wła?nie tak my?le że jednak za duży opór dałem na diode bo 1KOhm , zaraz wlutuję 750 ohm i sprawdze co i jak , z diodami prostowniczymi prosze mi tu gadki nie wysuwać bo ja tego nie trawię  :oops:

 >>>" ....wlutowac rownolegle z dioda swiecaca zwykla diode prostownicza (1N4007) co zablokuje przepiecia powstajace na wylaczanym obciazeniu indukcyjnym (silnik). Diode prostownicza lutujesz zaporowo bezposrednio......"<<<

pozostane przy opornikach bo jak to przeczytałem to mi się sier?ć na plecach zjeżyła  :mrgreen:

 pani w sklepie mi powiedziała  :cry:  


  :mrgreen:

gdzie jest knot ............... LED nie ?wieci
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 28, 2006, 12:44:30 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
1kOhm jest OK... powinny swiecic....

co do reszty to Ci chyba zaraz narysuje  :mrgreen:


o prosze... zmusiles mnie  :roll:

FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

gdzie jest knot ............... LED nie ?wieci
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 28, 2006, 14:20:48 pm »

Meggido

  • Gość
A po co te kombinacje? Po co te diody? Przecież wystarczy zewrzeć końcówkę odpowiadaj?c? za uruchamianie tej kontrolki z wył?cznikiem termicznym wentylatora. |wieci wtedy oryginalna żarówka. Po co te kombinacje??

gdzie jest knot ............... LED nie ?wieci
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 28, 2006, 15:21:01 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
moze chodzi Thomasowi o inny kolor podswietlenia? stad ta dioda? nie wiem ale skoro chce miec diode to niech ma i tej wersji sie trzymajmy....

wylacznik termiczny podaje mase, a nie +12V.... jesli Thomas wzial juz sobie mase z zegarow to taki uklad nie ma prawa dzialac (swiecic)

ponizej jest schemat jak wygladalby ten ukladzik w wersji wg. mnie NORMALNEJ:




na czerwono zaznaczylem elementy, ktore nalezy dodac... reszta juz w samochodzie istnieje.
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

gdzie jest knot ............... LED nie ?wieci
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 28, 2006, 15:23:19 pm »

Meggido

  • Gość
Tak tylko pytam, bo ja wykorzystałem co jest, i działa. Tylko podł?czyłem masę kontrolki do czujnika termicznego. Staram się to prostsze rozwi?zanie propagować. ;)

gdzie jest knot ............... LED nie ?wieci
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 28, 2006, 15:26:29 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
ofkors jesli odpiales mase kontrolki i wpiales do wyjscia wlacznika termicznego to musi dzialac.... a masz takze wlacznik reczny?
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

gdzie jest knot ............... LED nie ?wieci
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 28, 2006, 15:28:39 pm »

Meggido

  • Gość
Nie, tak szczerze mówi?c, to po co mi on? Jeszcze w ten przewód diodę należy wpi?ć je?li korzysta się z instalacji dechy.

gdzie jest knot ............... LED nie ?wieci
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 28, 2006, 15:30:19 pm »

Chudson

  • Gość
Zamiast do wł?cznika termicznego polecam podłaczyć się pod przeka?nik wentylatora - jest duuuużo bliżej i we wnętrzu kabiny.  Nie pamiętam dokładnie jak to podł?czałem (chyba na wyj?ciu z przeka?nika a nie na cewce wł?czaj?cej) ale wiem,że bez diody prostowniczej kontrolka się lekko ?wieciła gdy silnik był wył?czony

gdzie jest knot ............... LED nie ?wieci
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 28, 2006, 15:33:03 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
Meggido nie wiem po co Ci on ale Thomasowi widocznie potrzebny, tak jak i dioda swiecaca zamiast zarowki  :mrgreen: Dodatkowa funkcjonalnosc?  :)

Chudson#1423, sygnal z wlacznika termicznego tez masz dostepny w kabinie wlasnie na tym przekazniku, a dokladniej na jego cewce.... ale oczywiscie od uzytkownika zalezy co gdzie podepnie  ;)
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

gdzie jest knot ............... LED nie ?wieci
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 28, 2006, 17:45:55 pm »

thomas#1840

  • Gość
Cytat: "Osfald"
Meggido nie wiem po co Ci on ale Thomasowi widocznie potrzebny, tak jak i dioda swiecaca zamiast zarowki  :mrgreen: Dodatkowa funkcjonalnosc?  :)
...


dzięki za instruktażyk , staram się to ogarn?ć i jutro z tym walczę ,dzi? auto za bardzo porzebne , Meggido mi taki wł?cznik potrzebny bo nie lubię czekać na czujnik aż mi wł?czy wentylator (nie ufam mu a po drugie i tak nie będę słyszał bo zawsze albo gra radio albo rozmawiam przez telefon ) więc wolę polegac na kneflu kiedy widzę temp powyzej 90 st, wł?czam i kontrolka informuje mnie że wentylator chodzi i choćbym podjechał na budowę b?dz w inne miejsce gdzie będzie gło?no to widz?c kontrolke pstryknę knefel wł?cznika na OFF a wentylator je?li potrzebuje albo stanie od razu albo pochodzi jeszcze chwile  ( co już sie zdażało ) i sam się wył?czy , Dioda jest czerwona bo diagramik wiatraczka ma być WIDOCZNY -> UWAGA , przypiłowana i ?wieci powiedziałbym mocno , jeszcze kilka żaróweczek ulegnie podmianie na diody z racji ich może nie nie wielkiej ale słabej , nie wystarczaj?cej widocznosci w mało sprzyjaj?cych warunkach ( słonce z boku , dzień itp itd.).

gdzie jest knot ............... LED nie ?wieci
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 28, 2006, 18:52:15 pm »

Chudson

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Chudson#1423, sygnal z wlacznika termicznego tez masz dostepny w kabinie wlasnie na tym przekazniku, a dokladniej na jego cewce.... ale oczywiscie od uzytkownika zalezy co gdzie podepnie  


no tak ale jak kto? pisze ,że sie pod wył?cznik termiczny podepnie to rozumiem ,że chce kable do chłodnicy prowadzić.

Kiiedy? jeszcze gdy miałem deske mr93 też miałem wł?cznik ręczny wentylatora i trzeba pamiętać aby wył?czać to ustrojstwo ( chyba ,że podepniemy tak aby po wył?czeniu zapłonu nie działał )

gdzie jest knot ............... LED nie ?wieci
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 29, 2006, 00:49:45 am »

Meggido

  • Gość
Wentylator jest podł?czony z pominięciem stacyjki. Poza tym u mnie widać, że wentylator pracuje. Jak się korzysta z oryginalnej instalacji wska?ników, to po zał?czeniu tej kontrolki jeszcze STOP się zał?cza na desce.

gdzie jest knot ............... LED nie ?wieci
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 29, 2006, 03:16:30 am »

Boczek

  • Gość
z tego co się orientuje ( nie ja to robiłem) po wsadzeniu diony w zegary trzeba było przeci?ć jaki? przewodzik który jest na macie ze ?cieszkami (chyba niebieski przewodzik).

gdzie jest knot ............... LED nie ?wieci
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 29, 2006, 08:50:03 am »

thomas#1840

  • Gość
hmm , wła?nie wpiałem sie z diod? przez opornik 750 Ohm i dupa , ?wieci na sucho , jak wł?czam went. nie ?wieci franca , muszę chyba pokombinować z diod? jak Osfald zasugerował bo inaczej nic z tego  :mad:


patrzac na schemat Osfalda to u mnie to wygl?da tak , nie wiem jak powinny wygladać schematy elektroniczne wiec może to bedzie to samo tylko moje pojmowanie elektroniki jest zwichrowane  :oops: ( własciwie to brak ) , dlaczego u Was opornik jest od strony masy ( czy to tylko tak się zaznacza na schematach ?)




zastanawiam się nad puszzceniem plusa z czujnika , nie wiem na ile to cokolwiek zmieni ? , znaj?c życie niewiele , + to + czy st?d czy st?d , i tak na jeden odbiornik idzie  :?

gdzie jest knot ............... LED nie ?wieci
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 29, 2006, 10:09:05 am »

Bondi

  • Gość
Thomas a nie lepiej skorzystać z artykułów ze strony tam jest wszystko elegancko opisane ja tak zrobiłem i wszystko działa bez zarzutów. Tu masz linki
http://www.fso.inds.pl/portal/index.php?option=com_content&task=view&id=180&Itemid=29
http://www.fso.inds.pl/portal/index.php?option=com_content&task=view&id=36&Itemid=29

gdzie jest knot ............... LED nie ?wieci
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 29, 2006, 10:35:26 am »

thomas#1840

  • Gość
Bondi, tym sie sugerowałem  8)  ale ja bardziej potrzebuje kontrolke kiedy "ja" właczam wentylator i co za różnica sk?d wezmę + skoro i tak kabel kóry mam w kabinie mam stamtad  ;)

gdzie jest knot ............... LED nie ?wieci
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 29, 2006, 11:46:34 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
Cytat: "thomas#1840"

nie wiem jak powinny wygladać schematy elektroniczne wiec może to bedzie to samo tylko moje pojmowanie elektroniki jest zwichrowane  :oops: ( własciwie to brak ) , dlaczego u Was opornik jest od strony masy ( czy to tylko tak się zaznacza na schematach ?)


to jest polaczenie szeregowe wiec nie jest wazne czy opornik jest od strony masy czy dioda... wazne jest aby katoda (jak patrzysz na nozki nowej diody to krotsza jest katoda) diody byla skierowana w strone masy (wtedy dioda przewodzi czyli swieci)

Cytat: "thomas#1840"

zastanawiam się nad puszzceniem plusa z czujnika , nie wiem na ile to cokolwiek zmieni ? , znaj?c życie niewiele , + to + czy st?d czy st?d , i tak na jeden odbiornik idzie  :?


czujnik temperatury nie podaje "plusa" tylko mase... pokazane na schemacie


ponizej (mimo wszystko  :mrgreen: ) postanowilem przytoczyc dwa schematy:

1. kontrolka swieci sie wtedy kiedy wentylator jest wlaczony (nie jest wazne czy wlaczamy go recznie czy czujnikiem)... zaznaczylem tez co jest w kabinie a co w komorze silnika.



2. kontrolka swieci sie tylko wtedy kiedy wentylator jest wlaczony przyciskiem z kabiny.



istnieje takze mozliwosc prostego przerobienia tego pomyslu na funkcje praca AUTOMATYCZNA/RĘCZNA... tzn. kiedy chcemy wentylator pracuje automatycznie i recznie, a kiedy nie chcemy to sterujemy nim tylko recznie.... pomyslow od groma  ;)
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

gdzie jest knot ............... LED nie ?wieci
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 29, 2006, 12:21:03 pm »

thomas#1840

  • Gość
aha to tak to działczy  :lol:  , ja w takim razie rozłupałem + przy wentylatorze i poci?gn?łem sobie do kabiny , mase na kontrolce mam z zegarów  :P , naprawię instalację  :mrgreen:  i zrobie to jeszcze raz ?ci?le trzymaj?c się schematu w ostatnim po?cie Osfalda ( tego prostszego rzecz jasna  ;) )


 :)