Widzę że wzywacie mnie do?ć często :mrgreen: :lol: :lol: .
Co ja jaki? GURU czy cu? :lol: :lol: :lol: .
WIęc tak aby rozwiać wszelkie w?tpliwo?ci opowiem swoje spostrzeżenia. Stożek mam (jak widać w my gallery) założony jaki? do?c duży. Zanim go założyłem zwracałęm sięz zapytaniem do pana Ch(cenzura)ckiego
. Uzyskałem odpowied? że w tym samochodzie spełni on swoje zadanie. PO tych złowach zanabyłem za grosze filterek i zainstalowałem w aucie.
Poszedłem na maxymaln? łatwiznę i założyłem go bezpo?rednio na gumę poprzez ł?cznik z kawalka rury PCV 75mm. PO zgróbnym dostrojeniu instalki LPG auto ?miga do dzi? (jako? nie mogę jej dobrze dopasować coby było tanio i szybko :mrgreen: ).
Osi?gi trochę siępoprawiły. NIe ma już takiej ogromnej dziury w obrotach między 3 a 4 tysi?ce. Silnik wkręca się lepiej i zaiste końcówka obrotomierza znowu nabrała rumieńców. W końcu czuć jak auto ci?gnie do samego końca (staram sie pilonować już). Aż chce sięredukować do III przy wyprzedzaniu.
Odgłos zaiste robi wrażenie. Jak startuję czasem spod ?wiateł czy przeci?gnę na obrotach to aż się ludzie ogl?daj?. Wbrew obiegowym opiniom nie zaobserwowałem jakiego? większego spalania LPG czy oleju (bo na PB teraz nawet nie odpalam :twisted: ) a zrobiłem już na stożku pewnie ze 2000km.
Ostatnio leciałem 160km/h i kosztowało mnie to 50zł (i ne mówię tu o mandacie ani łapówce) ale to juz inna sprawa.
Podsumowuj?c stożek w poldroverze jest pewn? alternatyw? w stosunku do tradycyjnego filtra powietrza. negatywnych skutków nie zaobserwowałem więc można uznać to za sukces. Docelowo chcę odizolować filtr od komory silnikowej i z pewno?ci? się pochwalę jak tylko to uczynię.
W sprawie łapacza to my?lałem nad wycięciem kawałka noska pod praw? przedni? lamp? i wstawienie tam siateczki, ale jeszcze musze to przemy?leć. Chyba że kto? ma lepszy pomysł jak zagwarantować silnikowi dostęp ?wieżego powietrza.