Autor Wątek: MR93 na Borewicza ??  (Przeczytany 30080 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MR93 na Borewicza ??
« dnia: Maj 08, 2006, 12:26:16 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Witka.
Kolejny z moich szalonych pomysłów jest taki:
Od dawna marzył mi się borek na szerokim zawieszeniu, LUCASIE, z silniczkiem rovera 1,8 i mostem 4,55.
Głównie chodzi mi o wygl?d zewnętrzny aby stworzyć takiego małego niepozornego ?cigacza. Wnętrze z MR93 coby mieć odrobinę konfortu w stosunku do starszej wersji.

Aby do tego doj?ć s? dwie drogi:
Pierwsza przezbroić blaharkę a moim MR93 na borewicza. Przód, dył zaspawać trójk?ciki itditp...

Druga opcja to zakupić borka w dobrym stanie i do niego przewalać całe bebechy z MR-a.

Jak my?licie która z wersji będzie lepsza i tańsza i wogóle co my?licie o moim pomy?le??

Jestem otwarty na wszelkie sugestie i pomysły jak rozwi?zać ten problem.

Narazie to tylko rozważanie teoretyczne bo ani kasy ani czasu ani miejsca ku takiej zabawie niestety nie posiadam :(.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 08, 2006, 12:28:24 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
chyba taniej by bylo kupic borka i przekladac wszystko. sam nawet tak kiedys chcialem zrobic po moim dzwonie, zeby poprzekladac zawieszienie, silnik, wnetrze do borewicza (pisalem o tym jeszcze na starym PTK, moze kktos to pamieta   :mrgreen: )
to ja, byly Marcin#839

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 08, 2006, 12:29:25 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Wiesz, pomysl fajny i mysle ze wielu ma podobny :D

Najkorzystniej byloby kupic jak najnowszego poloneza i przerobic go na borka.

Bo jak kupisz starego borka to najpierw czeka Cie gruuuntowny remont (mozliwe ze drozszy od pierwszej opcji).

No i radzilbym Ci to robic jako drugi samochod, a swojego poldka zostawic w spokoju..

Bylo juz wielu takich co sie za cos zabieralo a potem czesci sprzedawalo..

Wiec chyba lepiej nie ryzykowac ze zostaniesz bez samochodu :D
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 08, 2006, 12:31:05 pm »

Russell

  • Gość
chyba jednak atwiej i taniej przerobic caro na borka, niz przekładac wszystkie dupierele. bo zmieniasz tylko cztery błotniki i kupujesz klapy tylne i przednie.

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 08, 2006, 12:43:12 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
znajd? borka w takim stanie że bez kłopotu wytrzyma 1.8 rovera ... daj spokój - tylko przeróbka czego? nowszego na borostwora - takie jest moje zdanie na ten temat ( ale ja się nie znam  :mrgreen: )
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 08, 2006, 13:46:36 pm »

Zak

  • Gość
no cóż!
musze sie przyznać że też mi to głowe suszy! :D
(ale nie roverka)
bior?c pod uwage dwie opcjace:
1 - czy lepiej zmienić blachy zewnętrzne?
ale co z tyłem?trzeba inny pas tylny!
bo przód to niema większego problemu(jak wiadomo)
z tym że musiał by? roverka kupić i przerobić!(chyba że twój)(poszedł ostatnio z uszk.silnikiem za 400 chyba)

albo
2 - kupić borka i wszszszszy?ciótko przekładać!
cały zawias
ukł.hamulcowy,paliwowy, bak i inne drobne pierdoły!

przy 1 wariancie nie musisz przerejestrowywać(przy własnym aucie)
no i ruszasz tylko(albo aż) blache!

a przy 2 pewnie remoncik blachy, nowa rejestracja i zmiana silnika na inny typ! i jeszcze ?rodek dochodzi(przy komforcie)

no i jest jeszcze pytanie czy chcesz mieć nowego staruszka czy staruszka po bajpasach? :?
co? pomin?łem?

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 08, 2006, 14:03:12 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tak szacunkowo ile to może kosztować ??:>.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 08, 2006, 14:16:48 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Bocian_s#313 chyba sam sobie zdajesz sprawe jak wiele rzeczy wplywa na cene ostateczna.. Ot chocby wybor samochodu (borek - 600 zl, plusik ze 4 tys, nieplusik gdzies ze 2-3 bym liczyl - wkoncu chodzi o to by kupic w dobrym stanie!).
Silnik.. Zalezy co wybierzesz ale tez troche tego bedzie. Razem z osprzetem niezla sumka..

A co do przekladki to zalezy tez od tego jak duzo zrobisz we wlasnym zakresie.
Na blachy (w niezlym stanie) "stylizujace" plusa na borka to gdzies wydasz z 500 zl. + zderzaki, atrapa, reflektory itp.

No i na koniec pewnie malowanko calosci.
Plus nawet jak kupisz dobrego plusa to i tak pewnie znajdzie sie w nim troche rzeczy do wymiany/poprawki.
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 08, 2006, 14:22:18 pm »

SerU#408

  • Gość
Błotniki może kupisz po 30-50 PLN/szt na przód. Tylne do borka to już problem i trzebaby na szrocie wycinać ich góry i wspawać do caro (same płaty bo wzmocnienia się różni? między caro a borkiem). Przednia, tylna maska/klapa po jakie? 30-40. Największy chyba problem to tylny pas-praktycznie nie do dostania. Poza tym Caro z przodu ma inne wzmocnienie czołowe więc też kombinowanie. Do tego dochodz? przednie i tylne lampy, grill, migacze z postojówkami i na koniec malowanie całej fury. Mnie by to kosztowało pewnie koło tysiaka ale je?li Ty to komu? zlecisz, to duuuużo więcej. Pamiętaj-mówiłem o samej budzie. Do tego dochodzi silnik 1.8 który też trzeba kupić i go odpowiednio przystosować do polda.

Pomysł jak najbardziej OK ale do?ć kosztowny.

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 08, 2006, 14:58:27 pm »

Zak

  • Gość
Cytat: "SerU#408"
..... Poza tym Caro z przodu ma inne wzmocnienie czołowe więc też kombinowanie.......

co masz dokładniej na my?li?

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 08, 2006, 15:02:31 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
na allegro byly kilka razy nowki sztuki cale tylne blotniki razem z gora (tam gdzie w caro jes szybka, tylko oczywiscie ten na allegro byl bez dziury, z borewicza). czyli caly tylny bok.

[ Dodano: 2006-05-08, 15:05 ]
o nawet znalazlem teraz: http://www.allegro.pl/item102918445_polonez_blotniki_tyl_kpl.html


tylny pas tez byl na allegro
cus takiego, tylko ze od borka http://www.allegro.pl/item102582234_fso_polonez_caro_pas_tylny.html
to ja, byly Marcin#839

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 08, 2006, 15:12:17 pm »

SerU#408

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
co masz dokładniej na my?li?


Ano to:



Borek:



Pytanie: do czego przykręcisz błotniki z przodu na dole  :?:

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 08, 2006, 15:14:29 pm »

Zak

  • Gość
no tak!
fakt! :oops:
ja też to przecież ma! 8)
ale nie będe wywalał! bo kto wie? :P

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 08, 2006, 15:42:23 pm »

WKLIW

  • Gość
ja gdybym przerabiał to tylko na nowej budzie i koniecznie zostawiłbym plastikowe podszybie z wycieraczkami z modeli mr93

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 08, 2006, 15:45:05 pm »

Chudson

  • Gość
je?li ma być dokładnie to nie wystarcz? góry tylnych błotników, borewicze miały troche inne przetłoczenie i listwę ozdobn? na tylnych błotnikach.
A co do deski mr93 to jednak je?li robić borewicza to kompletnego tak zeby nie było po nim widać ,że grzebany (oprócz silnika roverowego) jedyne co bym zostawił to pod?wietlane przyciski ( zegary stare i przeróbka stareko przeł?cznika zespolonego aby współpracował z mikroprocesorem )
Trzeba jeszcze odsłonić wszystkie chromy z ramek drzwi , zmienić klamki  (czy  listewka na rynience przy dachu była malowana na czarno i można to zdrapać do oreginału czy trzeba szukać od starszyh poldków ?? ) przerobić instalację elektryczn? na 4 reflektory.
Przedni pas to piku? w porównaniu z tylnym
 
Je?li kupi się plusa lub przerobi mr93 to troche kasy sie zwróci sprzedaj?c wszystko co nie potrzebne , zderzaki, błotniki,  deske rozdzielcz?, (zwłaszcza w przypadku plusa ) no i je?li plus to co zrobić z nagrzewnic? żeby to klasykowato wygl?dało

też bym chciał takiego poldka,

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 08, 2006, 15:56:11 pm »

WKLIW

  • Gość
tak mi sie teraz przypomniało ten rajdowy poldek co w legendach prlu był to chyba był robiony na nowej budzie bo miał szybke w słupku i plastikowe podszybie

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 08, 2006, 17:59:01 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a JA bym chcial Atu z przodem od Coupe    :mrgreen:  

jezeli srodek ma byc jak w MR93 to najlatwiej zmienic tylko blacharke na Borka
ale czy sie oplaca taki kombinowany Borek ? JA bym chyba wolal normalnego Borka z silnikiem DOCH - taki retro tuning
tak jak chcialem Syrene z sinikiem od Zuka (silnik nadal jest ,tylko syrenki brak do przerobek)

jezeli chodzi o niepozornosc to smialo wrzucaj 1.8 rovera do MR93 - to juz wyglada wystarczajaco niepozornie :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 08, 2006, 18:02:50 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
a tak przy okazji, widzialem jakis miesiac temu borka z naklejka 1.4 16v z caro naklejone na klapie (na gumowym spojlerze). Ciekawe czy to bylo TYLKO naklejone czy bylo naklejone bo byl taki silnik w nim.  :mrgreen:  :roll:  :roll:
to ja, byly Marcin#839

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 08, 2006, 18:24:32 pm »

Arnold

  • Gość
http://allegro.pl/item102852655_polonez_1_4_16v.htm

ale to już pewnie widzieli?cie...  :)

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 08, 2006, 18:25:28 pm »

RooS

  • Gość
Cytat: "WKLIW#1874"
tak mi sie teraz przypomniało ten rajdowy poldek co w legendach prlu był to chyba był robiony na nowej budzie bo miał szybke w słupku i plastikowe podszybie

nie chyba tylko na pewno... do tego co mowisz jescze w srodku mial zegary z mr 93... i to mnie wkurzylo bo  tam koles mowil ze to dokladna replika... :?

[ Dodano: 2006-05-08, 18:26 ]
Cytat: "Arnold#1910"
http://allegro.pl/item102852655_polonez_1_4_16v.htm

ale to już pewnie widzieli?cie...  :)

ja tam nic nie widze:P