Autor Wątek: Zobaczyłem i uwierzyłem :) 1,3 Mirafiori w przejściówce :)  (Przeczytany 5059 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zobaczyłem i uwierzyłem :) 1,3 Mirafiori w przejściówce :)
« dnia: Kwiecień 19, 2004, 20:15:48 pm »

Gifter

  • Gość
Jaaaaaaaaaaa ale jazda :) piekny odgłos silnika :) jednostka jak marzenie :) ponoc pali 7-8 litrów beny :) autko stan cacy od dziadzia kolega kupił pare lat temu :) nie wiecie ile kucy ma taki silnik?????? Poza tym obudowa jak w 2.0 ala Bandzior lub L122 + RDZA Pitera :) bardzo mi sie podoba to jak ten silnik chodzi :) ale szczerze mówią te 2.0 Pitera czy Serka (bez urazy) klekotaly jak cholera a ten silnik to nie wiem , moze mial jakis gesty olej ale smiga i chodzi jak trzeba :) nie pali ponoc oleju i max obroty na jakich uzywa go moj znajomek to max 3,5 tys obr/min  :)

Zobaczyłem i uwierzyłem :) 1,3 Mirafiori w przej?ciówce :)
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 20, 2004, 07:39:26 am »

SerU#408

  • Gość
No to chyba Bratku nie jest to 1.3 a 1.4. Różnica między nimi była ogromna. 1.3 to silnik taki jak w poldku-ohv-tyle, że na 5 podporach i głowica na 10 śrubach a 1.4 to DOHC i na mój gust trochę za słaby jak na poloneza. Kolega ma taki silnik w Fiacie 125, ma zrobione wałki rozrządu a podczas wyścigu na 400m przegrywał jakieś 2 sekundy (on na benzynie,  ja na gazie) Fakt faktem, że 1,4 pięknie pracuje bo to taka mała wiertareczka. Także spytaj kolegę dokładnie co to za silnik.

Zobaczyłem i uwierzyłem :) 1,3 Mirafiori w przej?ciówce :)
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 20, 2004, 08:21:45 am »

Piotrek_

  • Gość
Marjusz ma od dłuższego czasu 2.0 ;)

Zobaczyłem i uwierzyłem :) 1,3 Mirafiori w przej?ciówce :)
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 20, 2004, 08:24:45 am »

SerU#408

  • Gość
O! To gitara ;) Wreszcie zmądrzał :D

Zobaczyłem i uwierzyłem :) 1,3 Mirafiori w przej?ciówce :)
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 20, 2004, 11:06:27 am »

Gifter

  • Gość
mówił że to 1.3 :) zrobie fotki i zerkne jeszcze do dowodu :) ale cudo jak trza :)

Zobaczyłem i uwierzyłem :) 1,3 Mirafiori w przej?ciówce :)
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 20, 2004, 11:16:37 am »

Cyneq

  • Gość
No właśnie z dowodem to lipka będzie, bo podobno te 1.4 były rejestrowane jakimś cudem na 1297 czy coś koło tego. skoro z góry wygląda jak DOHC, to jest to 1.4 raczej na 100%, nic mi nie wiadomo o 1.3 DOHC. W wersji DOHC 1.4 miały 75 KM. Nie dużo. Zwłaszcza do poldka. Tez kiedyś o tym silniku myślałem,a le ostatecznie mój wybór padł na 1.6... jak bozia da pieniązki to przed wakacajami będzie na pokładzie ;)

Zobaczyłem i uwierzyłem :) 1,3 Mirafiori w przej?ciówce :)
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 21, 2004, 14:49:52 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "Cyneq#1748"
No właśnie z dowodem to lipka będzie, bo podobno te 1.4 były rejestrowane jakimś cudem na 1297 czy coś koło tego. skoro z góry wygląda jak DOHC, to jest to 1.4 raczej na 100%, nic mi nie wiadomo o 1.3 DOHC. W wersji DOHC 1.4 miały 75 KM. Nie dużo. Zwłaszcza do poldka. Tez kiedyś o tym silniku myślałem,a le ostatecznie mój wybór padł na 1.6... jak bozia da pieniązki to przed wakacajami będzie na pokładzie ;)

Zgadzam się. To najprawdopodobniej 1.4 DOHC. Miałem okazję słyszeć jak pracuje i hmmm... nie byłem pod jakimś szczególnym wrażeniem (zdecydowanie bardziej kultura pracy silnika 2.0 Ford OHC jest wyższa). Osiągi również bynajmniej nie powalały, gdyż ten silnik jest za słaby do auta ważącego ponad 1100kg. Ten silnik jest może lepszym wyborem do 100kg lżejszego DFa, gdzie jest jednostką dość dynamiczną oraz ekonomiczną. Do Poldka, którym się nie szaleje optymalnym wydaje się silnik 1.6 DOHC.

Pozdrawiam

Zobaczyłem i uwierzyłem :) 1,3 Mirafiori w przej?ciówce :)
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 21, 2004, 16:29:56 pm »

Gifter

  • Gość
tia ale ten silnik wyglada jak 2.0 pitera lub serka bo patrzyłem ale czy to 1.3 czy 1.4 to sie jeszcze dowiem :) poza tym ten silnik jakims cudem pracuje bardzo ładnie 2.0Forda slyszalem ale chyba byl dojechany bo nic ciekawego :P poza tym ten silnik jechalismy w 3 osoby i bardzo ladnie ekonomicznie ale na wyscigi odpada to prawda :)

Zobaczyłem i uwierzyłem :) 1,3 Mirafiori w przej?ciówce :)
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 21, 2004, 18:16:50 pm »

Piotrek_

  • Gość
Jeżeli wyglądął tak jak mój, to na pewno to jest 1.4 DOHC. ;) JeŹdził kiedyś taki w DFie po Wrocku, nawet dłubniety był, ale koleś w końcu wymienił go na 2.0.

Zobaczyłem i uwierzyłem :) 1,3 Mirafiori w przej?ciówce :)
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 24, 2004, 00:20:51 am »

Vai#1065

  • Gość
Tak, to prawda, silniki dwuwałkowe nawet w małej wersji 1.4 Fiata są świetne.
Tak sobie czytam i nagle mi się nasunęło, że jak czytałem kilka miesięcy na naszym forum o Poldku V6 z silnikiem forda (chyba 2.8) to wszyscy go objechali (że niby dostawał na 400m od Poldka 1.4 i takie tam - sam jeżdżę na codzień 1.4 mego ojca i przepadam za nim), a pnikt nie wspomniał o poruszanej wyżej kulturze pracy.
Ja go nie widziałem , ale jestem pewien, że nawet klekot V6 ma lepszą kuturę pracy niż dobrze utrzymany czterocylindrowiec (pod warunkiem , że pracuje na wszystkich cylindrach).
V to V.

Pozdro

Zobaczyłem i uwierzyłem :) 1,3 Mirafiori w przej?ciówce :)
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 02, 2004, 20:20:03 pm »

Mrozek#83

  • Gość
Panowie, chwilka chwilka... Istnieją silniki 1.3 DOHC - to żaden chochlik, czy przekręt z papierami. Zasadniczo jest to starszy deko większy brat 1.4 DOHC ale na tłokach 76mm lub 76.1 mm.
Więc żeby nie było wątpliwości - były montowane w Fiatach 131 i są to:

131B.000 - poj, skok. 1297 cm3, średn. cyl. x skok. tł. 76mm x 71,5mm
131B7.000 - poj, skok. 1301 cm3, średn. cyl. x skok. tł. 76.1mm x 71,5mm

Dla porównania 1.4 montowany w 131:
131C1.000 - poj, skok. 1367 cm3, średn. cyl. x skok. tł. 78mm x 71,5mm

Wiem że interesowały by bardziej dokładne info nt. temat mocy czy Nm, ale z tymi danymi ogólnie kłopot, różne Źródła różnie podają. Z reguły podawana moc wynosi dla 1.3 dohc - 75...77 KM a dla 1.4 dohc - 75...80 KM. Danych o momencie obrotowym niestety nie posiadam.

Silnik 1.4 dohc ale na tłokach 80mm (czyli średn. cyl. x skok. tł. 80mm x 71,5mm) miał pojemność 1438cm3 ale montowany był w epoce kamienia łupanego bo w modelu 124 (taki silnik raczej już nie zdobycia) . Warto wiedzieć, że silnik ten miał moc 90 KM (to już pewniak) i głowicę od większych dohc-ów z zaworami 42mm/36mm. Stąd też tak duża różnica mocy w porównaniu do modeli 1.3/1.4 dohc z fiatów 131, których silniki były wyposażone w głowice z mniejszymi zaworami (dane z Intercarsu podają że 33,5/30 ale coś za bardzo nie chce mi się w nie wierzyć, że były tak małe, ale fakt faktem że na 100% mają mniejsze te zawory niż w 1.6/1.8/2.0).

Tak na marginesie dodam, że w przypadku tłoków do tych silników nie będzie żadnego problemu z ich zdobyciem - podejdą na cacy z silników polonezowskich: 77mm z 1.5 ohv bez bólów do 1.3,  80mmz 1.6 ohv do 1.4. (nawet do tego 1367cm3 - rozwiert z 78mm na 80mm to pikuś, nie takie rzeczy się robiło :mrgreen: ; myślę, że nawet jeśli pójśc na całość to do 1.3 też by weszły  :twisted: ). Pasują sworznie oraz właściwa będzie odłegłość denka tłoka od osi sworznia (chodzi o to, żeby tłok nie wystawał ponad powierzchnię kadłuba, ani też nie siedział za głęboko) . Jedyne co trzeba zrobić to powiększyć frezy pod zaworami ssącymi i wystrugać pod wydechowe, ewentualnie lekko podtoczyć garb tłoka, gdyby średnice podstaw tych półstożków były nieco za duże (zależy od kształtu komory spalania - różne się trafiają). Wysokość garbu będzie oki, nawet nieco poprawi sie stopień sprężania  :D  (3,65 mm w 1.4 dohc 4.5mm w tł. 80mm z PN).
Warto przy okazji wymienić głowicę na tą z większymi zaworami - do tego celu najlepsza, bo bez przeróbek pasowałaby z wersji 1592cm3 - idealna zgodność kanałów wodnych na styku z kadłubem. Głowice od wersji z tłokami 84mm mają je rozstawione szerzej, więc trzeba je podrzeŹbić. Co to da - chyba nie muszę tłumaczyć.
Myślę, że jeśli ktoś szuka dobrej alternatywy dla silnika seryjnego a nie interesują go specjalne osiągi (tzn. dynamika silników 1.3/1.4 dohc będzie podobna do seryjnych 1.5/1.6) ale lepsza kultura pracy, większa żywotność oraz napewno zdecydowanie niższe zużycie paliwa to można takie cóś zdecydowanie polecić.