Autor Wątek: Czy na komputerze z Plusa Bosch można odpalić inny wóz?`  (Przeczytany 2154 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czy na komputerze z Plusa Bosch można odpalić inny wóz?`
« dnia: Maj 18, 2006, 14:40:47 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Tak jak w temacie. Czy na komputerze z Poloneza Plusa Bosch można odpalić inny samochód który też miał komputer i wtrysk Bosch, do tego bardzo podobny a wręcz taki sam (wygl?d zewnetrzny). Rózni? się na obudowie komputera numery. Czy to ma jakie? znaczenie? Chodzi konkretnie o Fiata Tipo 1.6 monowtrysk z 1993 roku.

Czy na komputerze z Plusa Bosch można odpalić inny wóz?`
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 18, 2006, 15:34:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
powinien odpalic ,nie wiem tylko jak bedzie ze ssaniem ,bo w poldku silnik krokowy ma 4 styki ,a widzialem w innych autach tez 6 stykow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Czy na komputerze z Plusa Bosch można odpalić inny wóz?`
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 18, 2006, 15:40:03 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
nie krokowy tylko serwomotor...

odpalic moze odpali ale czy pojedzie?
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Czy na komputerze z Plusa Bosch można odpalić inny wóz?`
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 18, 2006, 15:50:19 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Mi wydaje się że wszystko jest tak samo. Nie znam się aż tak, ale wydaje mi się że to jest ten sam układ co w polonezie.
Go?ć w sklepie mówi że musi być oryginalny komputer z tipo, ale mam wrazenie ze tak mówi bo nowy kosztuje 2400zł, a regenerowany 1500zł, a do poldka używany ok. 60zł i wszędzie s?, a do tego Tipo nie możemy nigdzie znale?ć.
Pocz?tek numerów na kompie w tipo i w polonezie jest ten sam (4 pierwsze cyfry) dalej już się rózni?.

Czy na komputerze z Plusa Bosch można odpalić inny wóz?`
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 18, 2006, 16:49:41 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Osfald,
inna nazwa to samo dzialanie
roznica w tym ze sruba jest pod katem prostym ,a nie w osi silniczka

utek,
sprawdz czy odpali
jak odpali to juz powinien jakos jezdzic - w koncu ta sama pojemnosc silnika
ewentualnie mozna podregulowac na czujnikow obrotow
ale i tak to nie bedzie ten sam silnik co na orginalnym programie
jednak nie polecam rozwiazania z kupieniem kompa za 1500pln ,bo za ta sama kase kupisz kompa od poldka i nowa instalacje gazowa - roznice w jezdzie sie zatr? a i jazda bedzie oszczedniejsza
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Czy na komputerze z Plusa Bosch można odpalić inny wóz?`
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 18, 2006, 17:13:43 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
To Tipo ma już instalacje gazow? I generacji chyba. Czy to co? zmienia?

Czy na komputerze z Plusa Bosch można odpalić inny wóz?`
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 18, 2006, 17:16:22 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to nawet lepiej ,ze ma juz gaz
jezeli silnik odpali to zostaje tylko problem zaplonu ,czyli maly problem :D
sprawdzaj kompa polonezowskiego ,ajk zabangla to bedzie zostanie sporo kaski
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Czy na komputerze z Plusa Bosch można odpalić inny wóz?`
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 18, 2006, 17:20:33 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
No dobra. Ale jest możliwo?ć uszkodzenia kompa z poloneza? Mam tylko jeden, w swoim, akupować zeby sprawdzić raczej odpada, no chyba że zadziała.

Czy na komputerze z Plusa Bosch można odpalić inny wóz?`
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 18, 2006, 17:25:30 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mozliwosc uszkodzenia zawsze istnieje ,ale w tym przypadku raczej minimalne - to prosty komp
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Czy na komputerze z Plusa Bosch można odpalić inny wóz?`
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 18, 2006, 18:29:25 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
Cytuj (zaznaczone)
Osfald,
inna nazwa to samo dzialanie
roznica w tym ze sruba jest pod katem prostym ,a nie w osi silniczka


KGB.... uwierz mi TO NIE JEST TO SAMO DZIALANIE... ani w dzialaniu samego regulatora wolnych obrotow ani w sposobie regulacji!

 - silnik krokowy - jest to SAM NAPED, bez jakiegokolwiek sprzezenia zwrotnego, poprostu element wykonawczy... na odpowiednia ilosc impulsow z uP odpowiada odpowiednia iloscia krokow najprosciej rzecz ujmujac... steruje z reguly dawka powietrza poprzez dodatkowy kanal odpowiednio przyslaniajac jego swiatlo

- serwonaped - system zlozony z NAPEDU i SPRZEZENIA ZWROTNEGO bezustannie regulujacy sygnal wyjsciowy (tu: kat uchylenia przepustnicy) tak by uchyb regulacji byl jak najmniejszy... zakloceniem w ukladzie jest oczywiscie zmienne obciazenie silnika na biegu jalowym. Jako element wykonawczy moze tam byc silnik krokowy czy DC czy nawet silownik pneumatyczny (nie jest to istotne!) lecz dzialanie elementu wykonawczego nie zalezy slepo od ilosci krokow wyslanych z uP tylko od sygnalu ze sprzeznia zwrotnego (tu: rezystancja na krotkim pasku rezystancyjnym w czujniku TPS) i zaklocen.

generalnie sa to dwie, ZUPELNIE INNE metody sterowania obrotami biegu jalowego
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Czy na komputerze z Plusa Bosch można odpalić inny wóz?`
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 18, 2006, 18:38:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale wez poprawke na to ,ze te sprzezenie zwrotne jest sterowane przez kompa
wiec podpinajac silnik krokowy i ustawiajac go odpowiednio (tak by przesuwal przepustnice) tez bedzie spelnial ta sama funkcje (oprocz sygnalizacji puszczonego gazu)
silnik krokowy i serwonaped ma 4 zlacza - wiec da sie to wykonac w praktyce

tylko nie wiem jak z tymi serwonapedami o 6 zlaczach jest - ale poki co zdaje sie na ciebie w tej sprawie ;)

w sumie to zaciekawiles mnie z tym sprzezeniem ,az rozpuje wiazke u siebie i zobacze ,bo czasami ssanie potrafi mi sie wlaczyc na cieplym silniku
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Czy na komputerze z Plusa Bosch można odpalić inny wóz?`
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 18, 2006, 18:52:38 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
KGB nie szukaj na sile powiazan... sa to dwa FUNDAMENTALNIE odmienne sposoby dzialania... oczywiscie cel (!) ich pracy jest ten sam

silnik krokowy dwufazowy ma owszem 4 zlacza ale sterowanie napedem krokowym polega na generowaniu sekwencji sygnalow podawanych w odpowiedniej kolejnosci na koncowki uzwojen natomiast serwo boscha to zupelnie inna bajka... przypadek sprawil, ze w obu urzadzeniach sa 4 zlacza...

w serwonapedzie boscha komp w omawianym przypadku jest regulatorem z wartoscia docelowa obr/min na cieplym silniku ustawiana programowo przez uzytkownika/serwisanta.
Cztery zlacza na serwie sa zupelnie do czegos innego... jest tam dostepny sygnal z detektora puszczonego pedalu przyspieszenia (zwykly wlacznik na koncu popychacza) oraz koncowki silnika DC regulujacego polozenie przepustnicy
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Czy na komputerze z Plusa Bosch można odpalić inny wóz?`
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 18, 2006, 18:57:46 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no wiesz
musze szukac powiazan na sile ,bo w razie padu nie mam zamiaru placic 250pln za serwonaped ,tylko bede cos modzil z silnika krokowego uzywca za 20pln ,albo na sile naprawial serwonaped

w ostatecznosci reczne ssanie tez sie nada

ale moge cos zrobic dla ciebie
juz nie bede tego nazywal silnik krokowy ,tylko SERWONAPED  :smile:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.