Autor Wątek: Swirujacy Abimex  (Przeczytany 5989 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Swirujacy Abimex
« dnia: Maj 22, 2006, 20:44:00 pm »

satizo

  • Gość
Poddaje sie....wlansie wrocilem od samochodu i rece mi do kostek opadly.

Walcze z tym od dnia kiedy go kupilem.

Mam nastepujacy problem. zaznaczam,ze nie mam LPG
Po pierwsze:
Odpalam zimny silnik np. rano jadac do pracy i jesli za pierwszy razem nie odpale za drugim podejsciem kiedy juz zlapie ledwo trzyma sie na obrotach, niemilosiernie nim szarpie a proby dodania mu gazu koncza sie gwaltownym spadkiem obrotow i gasnieciem.
Silnik zachowuje sie tak jak by palil na 2 cylindry. Po chwili sie normuje i obroty wskakuja na mniejw iecej 2 tys.

Po drugie:
Silnik cieply, wskaznik temperatury wskazuje 90 stopni. Wolne obroty, pracuje rowno. W chwili kiedy proboje gwaltownie dodac gazu, raz dostaje dziury, poprostu sie nie wkreca tylko slychac zasynane powietrze a po chwili reaguje, albo wrec strzela w puszke co przed chwila mi sie stalo probojac cos temu zaradzic. Po za tym dosc wolno mimo cieplego silnika spada z obrotow. Czasem wrecz powoli ida w gore a po chwili spadaja.

Po trzecie:
Trasa. Predkosc stala powiedzmy 100 km/h prosta droga. Czuc od czasu do czasu jak by na ulamki sekund tracil iskre badz nie dawkowal paliwa. Skoki sa bardzo krotkie i nie ma reguly co do predkosci, kata wzniesienia obciazenia auta. Czasem to samo zdarza sie w chwili podjazdu pod gorke.

Przed chwila zdjalem obudowe filtra powietrza. Odpialem silnik krokowy (jesli to ten blisko pokrywy zaworow i ciegna gazu). Kiedy ta wtyczka byla odpieta blyskawicznie spadal z obrotow.
Odpialem czujnik przepustnicy (jesli to ten od strony chlonicy), zadnych zmian.
Odpialem czunik temperatury w kolektorze ssacym, obroty sie podniosly, ale nadal mial dziure podczas dodawania gazu.
Generalnie czegokolwiek bym nie zrobil nie udalo mi sie uzyskac plynnego wkrecania sie na obroty.

Wyczyscilem czujnik polozenia walu, posprwdzalem polaczenia z cewka zaplonowa, styki kabli WN. Generalnie staralem sie zorbic wszystko co mi przyszlo do glowy.
Zadnych efektow.
Moze ktos z was spotkal sie juz z takim przypadkiem i wie jakie jest lekarstwo bo ja sie poddaje.
Dodam jeszcze, ze komputer nie wyswietla zadnych bledow.

Najbardziej denerwujaca jes dziura w gazie, kilka razy z tego powodu juz mi zdechl na skrzyzowaniu. Nie chcial bym miec stluczkiz  tego powodu

Pomozcie

Swirujacy Abimex
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 22, 2006, 22:56:34 pm »

ka3or#1818

  • Gość
u mnie wariuje z obrotami w zimę. Raz jak mu daję gazu to szarpie i w końcu zdycha a przy hamowaniu dostaje szału i wchodzi nawet na 2000RPM. To jest akurat wina automatycznego ssania i jednopunktowego wtrysku. Jedyny patent jaki na to znalazłem to:
1. podczas dodawania gazu, gdy widze, że dostaje muła pulsacyjnie naciskam na gaz
2. jak dostaje muła podczas zmiany biegów np z 1 na 2 i zaczyna szarpać to wrzucam na luz puszczam sprzęgło wciskam gwałtownie gaz znów dwójka i jedzie normalnie

narazie nic więcej nie moge powiedzieć

Swirujacy Abimex
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 22, 2006, 23:46:09 pm »

jankiel

  • Gość
jezu ludzie ile razy mam pisac to samo sprawdzic należy poł?czenia  komputera z całymi wiazkami kabli - najlepiej popsikac jakim?  wd 40  włozyc kilka razy i wyciagnac  zeby piny sie przeczysciły i dopiero podpi?ć - te problemy ktore opisujecie to bym postawil własnie na te poł?czenia, a komp może nie wyswietllac błędów  ale  czasem moze to jest  pewnie uzaleznione od tego ktore piny nie stykaja.


pozdrowienia

Swirujacy Abimex
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 23, 2006, 09:51:02 am »

satizo

  • Gość
jankiel#1857, jak pisalem...posprawdzalem wszytskie wtyczki, przeczyscilem i dalej kupa

Swirujacy Abimex
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 23, 2006, 10:05:11 am »

jankiel

  • Gość
te od komputera tez sprawdzile????  powyciagaj je i powkladaj kilka razy , i zrob reset komputera , ja jeszcze mam podejzenie ze czasem ktory? z tranzystorów sie  zatyka , ale tam sa niestety tylko scalaki -rozbieralem calego kompa to wiem:) .

reset komputera powinien pomóc , a moze lambda sie juz wypalila ,ile ma przejechane tys km??

Swirujacy Abimex
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 23, 2006, 10:49:07 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
napewno przydaloby sie wrzuci go na analizator ,albo przynajmniej lambde przetestowac czy dziala
ale skoro problemy sa tez na zimnym silniku (kiedy lambda nie pracuje) to pewnie bedzie cos innego

tak glupia sprawa : swiece i kable WN
cewki z modulem tez lubia padac - gdybys tak porzyczyl od kogos  :D  na probe modul to by mozna bylo wyeliminowac zaplon
jakby zaplon okazal sie sprawny to zostaje zasilanie (benzyna)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Swirujacy Abimex
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 23, 2006, 11:17:48 am »

satizo

  • Gość
jankiel#1857, te od koma tez sprawdzalem, wkladalem i wyjmowalem.
Sonda lambda ma jakies kolo 10 tys wiec nie powinna byc zuzyta.

Kable sa OK bo nie ma dyskoteki, ale nie wiem jak swiece, bo jeszcze do nich nie zagladalem. Wczoraj rozwalilem sobie lapie i musialm skapitulowac.

Po wczorajszych zabiegach jest troszke lepiej ale i tak ma dziure w gazie.

Nie wiem jaka powinna byc prawidlowa dawka paliwa, ale wczoraj kieyd silnik pracowal na jalowym paliwo poprostu lalo sie strumieniem do gardzieli, az zbieralo sie na przepustnicy. Nie wiem czy tak powinno byc bo do tej pory mialem do czynienia tylko z gaznikowcami.
Po gwaltownym dodaniu gazu srumien wygladal jak z prysznica. Jak na moj gust troszke za duzo tego i go zalewa, stad dziura w gazie.

KGB, Wydaje m sie,ze jak by modul padl to szarpalo by nim ciagle, a jemu to sie zdarza od czasu do czasu

Swirujacy Abimex
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 23, 2006, 16:32:55 pm »

jankiel

  • Gość
byc moze w sumie nie sprawdzałem jak u mnie paliwo leci ale chyba jest za duzo  jak mowisz ze leci jak z prysznica a moze wtrysk padł . Nie miałem doczynienia z taka usterka .

Swirujacy Abimex
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 23, 2006, 17:05:11 pm »

Arnold

  • Gość
ja nie mam pojęcia o abimexach ale obstawiałbym pompę paliwa. Je?li wszystko sprawdzałe?, czy?ciłe? to tylko pompa zostaje. Ewentualnie jak nie pompa to i tak wg mnie co? z układem paliwowym. Może jaki? regulator ci?nienia paliwa (jest tam cosik takiego? :) ). Nie mówię już o takich rzeczach jak wymiana filtrów...

Swirujacy Abimex
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 23, 2006, 17:14:23 pm »

Bulkake#1920

  • Gość
A teraz ja sie wypowiem!

mam to samo co autor posta!

Z tym ze mam LPG

mam to samo jedyna rzecz jaka nie wymienilem juz na nowa to:

Wtryskiwacz, regulator cosnienia (we wtrysku), komputer wtrysku, wszystko inne mam NOWE! i lipa!


Na gazie chodzi ok! Na benzynie to sie dzoeja cuda niewidy.  daje szybko gazu to go muli a dopiero potem sie wkreca na obroty! Wlasnie jakby tylko powietrze dostawał.

Mam na to wlasna koncepcje: moj wtryskiwacz lipnie reaguje na sybnał z komputera bo jest zastany bo poprzedni wlasciciel jezdzil tylko na gazie! Albo czujnik przepustnicy dziala z opóznieniam ale nie dam glowy bo nie wiejm jhak dziala.

Wtryskiwacz słabo rozpyla benzyne, albo poprustu za wolne reaguje na sygnał z kompa.

Swirujacy Abimex
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 24, 2006, 11:21:44 am »

tomsoo

  • Gość
sprawdzie pompę paliwa - to naprawdę jest najczęstsza przyczyna mulenia sie po dodaniu gazu.
niestety jest to droga naprawa, a do tego dopóki nie wyjmiesz starej pompy to nie będziesz wiedział jaka jest zainstalowana. fso wykazało się geniuszem i były dwa typy pomp w abimexie, z dwoma różnymi kołnierzami mocuj?cymi i oczywi?cie dwoma różnymi obudowami. sam wkład pompy na allegro kupić można za około 150 zł (zamiennik) lub oryginał za około 300 zł. to sam wkład, obudowa zostaje ta sama. robocizna ok 60 zł lub samemu kanał, opuszczanie zbiornika paliwa na opaskach (które napewno będ? do wymiany bo przerdzewiałe), wyjęcie pompy i szukanie pasuj?cej.

aby ustalić czy to pompa raz na zawsze sprawd? ci?nienie paliwa zdejmuj?c przewód paliwowy tuż przed wtryskiem (czyli inaczej mówi?c za filtrem paliwa) i zmierz - powinno wynosić 0,07 MPa - ok 1 bara. Jak będzie mniejsze, to padnięta pompa i ?więto lasu.

pozdrawiam.

Swirujacy Abimex
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 24, 2006, 11:32:12 am »

satizo

  • Gość
tomsoo, nie mam jak sparwdzic cisnienia na pompie niestety :(

Ale mam nadzieje,ze juz poczatkiem czerwca bede mal gaz wiec klopoty powinny sie skonczyc, bo tylko dopalanie bedze na benzynie.

Szkoda mi wydawac w tej chwili 300 zl jezeli bede uzywal benzyny sporadycznie.


Dzis np. po odpaleniu bylo OK ale po pzrejechaniu pol kilometra trzymal sie na 1,5 tys i strasznie nim szarpalo. Na wyzszych obrotach byl spokoj

Swirujacy Abimex
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 07, 2006, 09:54:54 am »

Kołcz_1906

  • Gość
moja opinia na ten temat jest taka ze kazdy abimex tak ma z tymi obrotami wiec nie ma co sie denerwowac a spalanie to rzeczywiscie powalajace.

Swirujacy Abimex
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 07, 2006, 10:53:49 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli do 1.5 zalozyles wtrysk od 1.6 bez sondy to zawsze bedziesz mial bogata mieszanke
gdyby byla sonda to by z czasem sie nauczyl nowego programu
a tak moze sie nauczyc tylko wolnych obotow

co do wolnego schodzenia z obrotow to odlacz na probe czujnik predkosci pojazdu (przy skrzyni biegow)
jak pomoze ,a silnik nie bedzie gasl to masz problem rozwiazany
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Swirujacy Abimex
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 07, 2006, 12:09:30 pm »

Bulkake#1920

  • Gość
mi pali gazu 12 a benzyny to nigdu nie sprawdzalem ale 10 bedzie palił na bank i to "normalne". Obroty ja mam takie:
ciagnie do odcięcia   :P
podjezdzam do skrzyzowania wczesniej sprzegło obroty ustalaja sie nas okolo 1,100 a 1,500 jak stane w miejsacu spadaja na 850
jak jest zimny to ma wysokie obroty, ostatnio to nawet 2 tys ale jak stane w miejscu to ładnie spada do 1,100

Mam abimexa 1,6 z 96 roku z katalizatorem i sond? lambda (zamiast katashitu jest strumiennica)

Swirujacy Abimex
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 07, 2006, 20:12:07 pm »

Gilmor

  • Gość
potrzebował kilka dni,żeby z tym się wszystkim oswoić:D niewiem dokładnie ale spalanko mi teraz wychodzi poniżej 10l/km a co do tych obrotów to mase mu ?ci?gn?łem z akku na trochę...i z obrotami niema problemu jeszcze tylko filtr wymienię paliwa bo on jest chyba fabryczny:P

Swirujacy Abimex
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 08, 2006, 00:50:18 am »

Bulkake#1920

  • Gość
pali ci 10 l gazu? a co masz za instalke?

Swirujacy Abimex
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 08, 2006, 10:42:09 am »

Gilmor

  • Gość
a co to jest gaz? :roll:
Jaq używam paliw ciekłych liczba oktanowa ok.95 z zasady shel v-power:)

Swirujacy Abimex
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 08, 2006, 11:34:33 am »

Kołcz_1906

  • Gość
gdzies bylo napisane ze pokrycie pinow od kompa cyna pomaga na te dolegliwosci, czy ktos to sprawdzal????
Mam takie male pytanko co to moze byc, moj abimex jak sie zagrzeje tak ze wentylator sie wlaczy wskakuje na 2tys obr na biegu jalowym i tak trzyma, probowalem go przydusic na biegu obr spadly do 1tys a pozniej znowu wracaly do 2 tys dlaczego tak sie dzieje czy ktos moze mi odp??? i cy u innych tez cos takiego wystepuje?????

Swirujacy Abimex
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 08, 2006, 11:43:19 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
obroty rosna w czasie jazdy na luzie czy na postoju tez ?
na benzynie czy na gazie ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.